• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Mjukisen

Hej tjejer!!
    Hur går det för er stackare med magarna i vädret??
    Visst e det ett par av er som e på G snart va?  Fruppan..?

Här lever livet men jag börjar bli trött på att vara mammaledig...
    Jag minns när jag var hemma med dottern, då var jag friare och  kunde
    vara borta hela dagen (med henne givetvis!) om jag ville, men NU
    e jag låst vid hemmet känns det som, skolan slutar 12 och nåt fritids
    får hon ju förståss inte för jag e ju hemma
    Nä, synd å klaga, man ska vara glad som bor i Sverige och FÅR vara
    hemma med sina barn...
    Ska ändå bli skönt att börja jobba i januari, min lille plutt blir ett den 9 november,
    tiden går med ett rasande tempo, snart börjar han väl skolan med som min stora
    precis har gjort...

Hoppas det går bra för er som e kvar, jag e lite avis trots allt

KRAM KRAM

~ Rebecca & Elias ~
  • fruppan

jag har fått tillbaka mina förvärkar inatt som gick och klocka var 15 minut så höll det på
    i 2 tim sen la det bara av igen.
    nu under dagen har jag kännt mig mysko och har värkar en i timmen ungfär men i lite
    starkare tryck känns ibland som ett bowlings klot mellan benen
    grejen är den att den här gången har jag knappt gjort nått för å sätta fart på det hela.
    på onsdag är de 1 månad kvar..................Fundersam

• jamis

Hej hej

Joyce: japp, om några timmar kommer min man hem Men jag är så trött så jag ska lägga mig och vila (och göra knipövningar - min man påminner mig om de ) Hoppas kursen blir bra ikväll!

Jag har börjat känna av att det ibland är svårt att andas. Måste ta djupa andetag och räta på ryggen. Mår väldigt illa ibland oxå

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • zynk
    Hej igen!

Det vart en snabbvisit till Roslagen. Typ 15 grader inne och inget vatten . A klarade sig ju fint - hon verkade trivas, kanske bättre än hemma(?). Men en annan som inte har blöjor... svårt med toabesöken.... Så vi åkte hem tidigare.

Lotass: Grrr för din mormor - hur kan hon vara så fräck?! Pass på för sen när bebben kommer var i alla fall jag superkänslig så hade nån kommit med nån fräck eller sårande/kränkande kommentar hade jag antingen storgråtit eller exploderat. Man ska ha gott om snälla människor som stöttar en (=vispare t ex ).

Hej Mjukisen! Va kul att höra att ni verkar ha det bra. Och att du ser fram emot att börja jobba - det trodde jag aldrig man skulle göra.

Fruppan ser att du "övar dig". Spännande! Men än så länge får du knipa.

Jam just det kniiiiip - när ska man komma ihåg om ingen påminner ?

Kramis!
  • Joyce

Mjukisen: Hej! Kul att du ser framemot jobbet Förstår att du känner dig låst med såna tider.

fruppan: hoppas det lugnade ner sig sen

jam: trist att du mår illa! Men kul att mannen kommer (har kommit) hem

zynk: hej, ja det blev verkligen en snabbis! Men skönt att vara hemma gissar jag

Denna omgång av profylaxkursen var mycket bättre än första. Eftersom vi missade förra gången så var det en annan ledare denna gång, hon var mycket bättre. Milsvid skillnad faktiskt. Denna gång kändes det faktiskt värt pengarna

Efteråt gick vi runt på östermalm och skulle äta. Kunde inte bestämma oss om var och vad så det blev en alldeles för lång promenad och jag fick massa sd. Tog tillslut taxi från tunnelbanan och hem. Men nu ligger jag bekvämt i soffan och då lugnar det sig direkt

• Maxie

Godmorgon tjejer!
    zynk: det lät inte så trevligt med Roslagen, förstår att ni åkte hem. Borta bra men hemma bäst stämmer kanske?
    Joyce: sitta på golvet? Det behövde inte vi göra. Bra att ni fick en bättre ledare igår.

Fruppan: men tänk så här - egentligen är det ju bara 2 veckor kvar till den "normala" förlossningstiden börjar, det är ju inte så mycket. Själv har jag börjat tänka 4-7 veckor istället för 2 december. Det känns inte så långt då tycker jag.

• Maxie

Hos bm igår togs uvi-prov fast det preliminära visade inget, tror inte labb-provet kommer göra det heller. Om "mensvärkarna" återkommer ska jag ta det lugnt och det är bara att ringa till bm så fixar hon sjukskrivning på heltid. Bra att veta. Sen tyckte hon att jag skulle prova att stadga upp handlederna med en sked och elastisk binda på nätterna för att se om jag blir mindre stel då (får så väldigt stela och ömma händer på nätterna). Om det hjälper ska jag ta kontakt med en arbetsterapeut för skenor. Troligen beror stelheten på vatten i kroppen. Så jag provade i natt, det var inget skönt. Händerna somnade istället så jag tog av skedar och fastbindningsanordningar. Men jag tror ändå hon har en poäng i att det är när jag "böjer in" händerna som stelheten kommer, så jag ska försöka sova med rakare handleder. Det är mycket med det jordiska när man är gravid!

• Maxie

Så en rapport från DS: fräscha förlossningssalar men fortfarande väldigt sjukhusaktigt tyckte vi. Ska bli intressant att jämföra med BB Sthlm som vi ska till 5 nov. Jag befarar att KS är riktigt trist i jämförelse med DS. Provade lustgas och blev snurrig, precis som man ska tror jag. Bra att få se och kunna förbereda sig inför förlossningen. Tång och sugklocka var väl inte så kul men bättre än akut ks i mina ögon i alla fall. 3 barn hade fötts där igår men ingen förlossning pågående såvitt vi kunde höra - inga brutala vrål eller skrik hördes.

• Idis 76

Fruppan: Om det är möjligt så skulle jag gärna vilja kunna komma in till dig

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs
    Samtal vid matbordet =) Dagens samtal vid bordet (klicka för större bild) - undrar sååå vad de pratar om De har precis börjat SE varandra, så häftigt!
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd 5