• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

zynk: ja jag med egentligen Alltså när det väl lugnade ner sig på fredagkvällen så försvann all oro. Jag undrar om jag verkligen nånsin kommer att kunna ringa till förlossningen... jag har lite svårt att kontaka sjukvården öht. Alltså jag kan vara gnällig/ynklig/orolig väldigt ofta men steget därifrån till att "besvära" sjukvården är väldigt långt för mig. Men jag gissar att det löser sig när det väl drar igång på riktigt

Hur mår du? Har du kommit in i några rutiner än? trivs du med att vara hemma?

• jamis

Oj va ni e uppe sent ! Att ni bara orkar!

zynk: kul att du hade liknande drömmar Jag är heller inte orolig i drömmen och faktiskt inte när jag vaknar heller förutom att det känns lite obehagligt. Ibland är ju drömmar så verkliga!

Joyce: Va skönt att du blev lugnad av din BM och att du har en så bra!! Tänk att den skulle kunna komma ut nu utan att det var nån fara - den e liksom klar

Jag måste verkligen försöka tänka att det är lääääänge kvar tills min bebis kommer för jag längtar så jag går åt! Igårkväll låg maken och jag och tittade på hela havet stormar i min mage och jag såg nån kroppsdel osm rörde sig över magen och då fattar man att det är en bebis därinne som lever! Jag vill träffa h*n NU ju

Idag ska vi på info på FK - jippie... eller ? Ja, ja... kan ju va bra.

Ha en skön dag med era magar och bebisar!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • jamis

JAAAAAAAAAAAAAAAA! Vi har en plussare i vihps !!!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: Jag säger det samma fast tvärt om, OJ vad tidigt du är uppe, att du bara orkar

Vi har inte varit på FK-info än. Hade planerat att gå idag men det passade inte med sambons jobb så vi ändrade. Synd, annars kanske vi hade setts. Hoppas det är bra!

...och HURRA för plussare i Vhips! Äntligen, hoppas fler följer efter

• jamis

Va synd att ni inte går på FK-info idag Joyce! det hade ju vart roligt om visetts, om vi nu hade kännt igen varann

JA, absolut fler vihpsare hit NU!!

• jamis

Hohoo! Vart är alla idag då?

Nu har vi vart på FK-info och det var faktiskt bra. Jag fick lära mig en hel massa nya saker och dessutom vistas i ett rum med minst 15 andra magar. DET kändes väl mindre lustigt men helt ok.

Efteråt strosade vi hem från stan så nu är jag rejält trött i fogarna... har oxå fått en otrevlig halsbränna som jag haft i några dar. Gick på apoteket och köpte tabletter men när jag läste på bipacksedeln (heter det va?) så ska man inte äta de om man äter sköldkörtel-medicin, vilket jag gör Så nu måste jag tillbaka imorgon och fråga vilken sort jag KAN äta. Maxie, du äter väl levaxin? Har du nåt tips?

• Joyce

jam: Jag är här! och har varit i stort sätt hela dagen, men det var ingen annan här så jag ville inte spamma tråden i min ensamhet

Kul att FK-infon var givande!

Trist med halsbrännan Jag kör med gaviscon för det mesta och det funkar bra. Om det blir riktigt outhärdligt tar jag en losec. Men jag har ingen aning om hur nån av dessa funkar med levaxin tyvärr. Hoppas Maxie vet

• jamis

Hej Joyce ! Vad har du haft för dig idag?

Jag köpte gaviscon, ska kolla med apoteket imorgon om de rekommenderar nån annan. Har du mycket problem med halsbränna? Det är ju lite jobbigt när man är hungrig men oxå har halsbränna... hur ska man vilja äta nåt då !?

Ja FK-infon var bra och vi räknade ut att vi nog kan få dagarna att räcka i 2 år plus att vi då kan spara dar till långa sommarlov Det blir ungefär samma inkomst som när jag var student och det är ju inte längesen ! Sen var det ju nån som ställde frågan om man ska skaffa ett barn till snart, hur nära det måste vara för att man ska få sin SGI som man hade för första barnet. Som att man bara kan skaffa sådär... suck, dessa ovetande människor

• Joyce

Jag har jobbat mest hela dagen En snabb sväng till uni också för att hämta en tenta och lämna igen en bok.

Angående halsbränna, nä jag har inte så värst mycket. Hade en del för typ nån månad sen men det har i stort sätt försvunnit nu som tur är. Beror lite på vad jag äter iof.

Låter ju super att kunna få det att räcka i 2 år! Hoppas det funkar för oss också. Tokigt nog tror jag att jag kommer att få ut mer pengar än vad jag tar ut från företaget nu

Svar på tråden Visparnas tråd 5