• substance

Nedräkningstråd för junimammor!!!

Snart är dags!

• Svar på tråden Nedräkningstråd för junimammor!!!
  • Karra

Missisola: Vi går på föräldrautbildningen här i Nacka där vi bor.. Nej vi fick se en annan film, inte med Gudrun men det var ett annat par som precis hade sett den filmen på profilaxkursen dom hade gått. Den var gammal sa dom, denna var nyare..MAn fick följa 3par och deras förlossning..

Ja vi kanske ses då.. har hört att det är väldigt många som brukar gå på dessa föreläsningar..

• Missisola

Karra: Aha - det finns fler filmer... Men var den fokuserad på andning eller handlade den om själva förlossningen? Profylaxgruppen håller på att göa en ny film - lite uppdaterad - Gudrun andas inte riktigt som vi får lära oss...Hon forcerar utandningen och det ska maninte göra..man ska vara passiv(hehe har ett nerdface - slappna av i hela ansiktet)

Jo det lär ju bli några som går... man får ju ingen visninge heller så man måste nog slå en pling och se om man får komma och kolla in själva STÄLLET*ler*

Hoppas ni får det nice på fikat - nästa gång hänger jag på!!!!
    En annan knegar på ... men räknade ut 17 arb. dagar kvar endast!!!

• Krinko

Också 59 dagar kvar!!!! Tjohoooo

• Justess

55 dagar kvar!

Appropå profylax, finns det en video man kan få tag på där man får tips? Här i Ö-vik har vi inga andnings- och avslappningskurser.

• Baby2005

Hihi!
    19 arbetsdagar kvar på jobbet...
    49 dagar kvar till bf...

HÄRLIGT!

• Anknys

Inget mer jobbande, nu är jag bara hemma och förbereder mig för att bli mamma!
    49 dagar kvar!! Wiiiieee!!

• yaneth

här e en till med bara 49 dagar kvar

• Linnhoney

53 dgr kvar !!! Jippi!
    I dag känns det som om jag hade mensvärk, förbaskat irriterande att man inte ska få slippa sånt när man är gravid...det liksom molar å drar å framsidan av magen neråt ljumskarna och ut i ryggen...kanske det är växtvärk?
    Va ju hos BM igår och allt va bra. Bebben har vänt sig och huvudet är ruckbart. nu är bebbens hjärtljud på 136sl/min-
    Sen påminde jag BM om att vi fortfarande inte har fått ngn inbjudan till föräldrautbildning,det börjar kännas som om det börjar bli bråttom. Min sambo är ju gröngöling medans jag har lite mer erfarenhet. Det va inte alls säkert att vi skulle få ngn heller. Fullt i den ena gruppen och den andra va precis avslutad. Men vi skulle boka tid på förlossningen för en guidad tur och sen får jag väl lära sambon.

• Liten

Linnhoney:
    Låter som förvärkar annars.. Det är vad Bm säger att det är när jag har så iaf...

70(?) dagar kvar.. Det går framåt, sakta men säkert..

Svar på tråden Nedräkningstråd för junimammor!!!