• kissemiss

lättare gravid efter spolning?

Är det sant att man har en ökad chans att bli gravid efter kontraströntgen av äggledarna?

• Svar på tråden lättare gravid efter spolning?
  • Moln

Jag blev gravid direkt efter spolningen.

• min dotter Julia

Åhhh låter lovande =)

Nu vill ja att alla slags blödningar ska ge med sig haft det i så många dagar nu.. bläää och snart äl tider o allt

• issss

Är det inte så att man lättare blir gravid efteråt om man hade sammanväxtningar el dyl. Är allt normalt på röntgen/spolningen så borde det ju inte göra någon skillnad....eller?

• Fraggelfia

Fick precis min mens idag. Månaden efter spolning.
    Så för mig hjälpte det inte... än iaf!

• min dotter Julia
    issss skrev 2007-11-01 16:15:44 följande:
    Är det inte så att man lättare blir gravid efteråt om man hade sammanväxtningar el dyl. Är allt normalt på röntgen/spolningen så borde det ju inte göra någon skillnad....eller?
    sammanväxningar o tar bort för ju att äggledarna kan "sväva" fritt vilket de inte kunnat göra ... Spolar man så rengör man ju även gångarna
  • leksakspistol

ooh, skönt o se att det finns lite hopp!
    jag röntgades för drygt 2-2½ veckor sen. hoppas hoppas hoppas det tar sej denna gången! uppenbarligen finsn det ju lite mer hopp nu

If anyone ever matters, it is you
  • Moln

Det är ju för att kolla om man har några sammanväxningar som man gör en spolning och säkert rensar det ut på ngt sätt.

• min dotter Julia
    Moln skrev 2007-11-02 07:40:23 följande:
    Det är ju för att kolla om man har några sammanväxningar som man gör en spolning och säkert rensar det ut på ngt sätt.
    enbart spolning skulle im itt fall inte vara givande.. då jag vart buk opererad ett par ggr tidigare o dessa sammanväxningarna skulle man inte se om ja inte op:at mig..   men dem som inte är buk Op:ade är det bra för =)
  • geten

Nu har jag gjort min spolning och allt såg jätte bra ut, fripassage på båda sidorna.
    Dessutom kunde hon se ivarje fall en äggblåsa på varje sida som såg fina ut där imot kunde hon ju inte säga vilken som skulle växa till sig och släppa. Hoppas att jag blir gravid nu!!!

• leksakspistol
    Moln skrev 2007-11-02 07:40:23 följande:
    min spolning rensade bort mitt dåliga passage hade knappt nåt passage alls i höger äggledare först, men sen när hon spolade mer kontrast så "öppnade" det upp sej så nog rensar det
    If anyone ever matters, it is you
Svar på tråden lättare gravid efter spolning?