• kissemiss

lättare gravid efter spolning?

Är det sant att man har en ökad chans att bli gravid efter kontraströntgen av äggledarna?

• Svar på tråden lättare gravid efter spolning?
  • leksakspistol
    min dotter Julia skrev 2007-11-16 21:56:40 följande:
    ja de hade vart kul o se om hoppet att 3 månader är lättare stämmer..Ja jag hoppas den håller sig borta.. men samtidigt är ja så negativ, men för man är så bränd efter sådan lång tid så ja säger -Varför skulle ja ha lyckats..  Men samtidigt denna gången så sitter min livmoder och ägglederar inte fast i magen och ja är spolad.. så snälla snälla..
    förstår hur du menar, jag har i princip slutat tänka "tänk om/undrar om jag är gravid denna gången"..

men man vet aldrig
    If anyone ever matters, it is you
  • min dotter Julia
    leksakspistol skrev 2007-11-16 22:05:20 följande:
    förstår hur du menar, jag har i princip slutat tänka "tänk om/undrar om jag är gravid denna gången"..men man vet aldrig
    man orkar inte längre.. och man har väl börjat bli van..
  • lillskroten

en liten fråga till er som har varit på spolning. blöder man efteråt?? eller vad händer?? ska in på fredag och spola.

• Feelfree

Till lillskroten

Jag blödde när jag gjorde spolningen. (Ultraljud med kontrast).  Bara den dagen.
    Men det är tydligen olika.

En del har ont efteråt andra har det inte. Jag hade inte det.

Lucka

• Fraggelfia

Jag blödde väldigt väldigt lite... några droppar samma dag.
    Ett tips om man ska göra spolning är att ha med egen binda. De man får verkar vara för elefanter eller nåt! Det är som att ha en köttlimpa mellan benen ungefär! *yaiks*

• min dotter Julia
    lillskroten skrev 2007-11-18 04:49:06 följande:
    en liten fråga till er som har varit på spolning. blöder man efteråt?? eller vad händer?? ska in på fredag och spola.
    Jag blödde i 11 dagar efteråt.. ja gjorde både titthål och spolning..   Lycka till
  • min dotter Julia
    Fraggelfia skrev 2007-11-18 10:29:26 följande:
    Jag blödde väldigt väldigt lite... några droppar samma dag.Ett tips om man ska göra spolning är att ha med egen binda. De man får verkar vara för elefanter eller nåt! Det är som att ha en köttlimpa mellan benen ungefär! *yaiks*
    de var perfekta för mig beror nog lite på hur man blöder, blöder man så lite som du verkar gjort så är de förståligt med liten binda
  • leksakspistol
    lillskroten skrev 2007-11-18 04:49:06 följande:
    min mens va på väg o ta slut så jag skulle ändå blöda lite smått, så jag hade ett trosskydd med mej. men jag blödde lite "extra" efter röntgen, fast inte alls mycket. ungefär som att mensen är på väg o ta slut bara. däremot hade jag fruktansvärt ont så jag råder dej att ta med värktabletter till efteråt.

lycka till!
    If anyone ever matters, it is you
  • Pimpinellan

Detta var nåt nytt för mig och jag trodde jag visste allt som hade med bebistillverkning att göra.Att chansen till graviditet efter spolning kan öka i tre månader efteråt låter väldigt hoppfullt för mig.Den 11/12 ska jag spolas och kollas via ul så då får jag min "dom".Håll gärna en tumme!Jag är dönervös att läkaren ska säga att allt hopp är ute...

Svar på tråden lättare gravid efter spolning?