• kissemiss

lättare gravid efter spolning?

Är det sant att man har en ökad chans att bli gravid efter kontraströntgen av äggledarna?

• Svar på tråden lättare gravid efter spolning?
  • Fraggelfia

Inte säger de så heller!
    Det finns ju massor av sätt man kan göra barn på!

Jag var oxå jättenervös inför min spolning och trodde att jag skulle sakna äggledare helt! Eftersom vi inte lyckas få till det alls en endaste gång, och jag heller aldrig hade fått ett positivt äl-test. Blev glatt överraskad när doktorn sa att allt såg jättejättebra ut och att jag hade flera ägg som bara låg och väntade på att få släppa!

Pimpinellan skrev 2007-11-19 22:54:51 följande:
    Detta var nåt nytt för mig och jag trodde jag visste allt som hade med bebistillverkning att göra.Att chansen till graviditet efter spolning kan öka i tre månader efteråt låter väldigt hoppfullt för mig.Den 11/12 ska jag spolas och kollas via ul så då får jag min "dom".Håll gärna en tumme!Jag är dönervös att läkaren ska säga att allt hopp är ute...
  • lillskroten

pimpinellan: jag ska genomgå min spolning på fredag och är jättenervös över vad jag ska få för "dom". Trodde att jag skulle vara rädd över att det skulle göra ont och blöda, men just nu är jag mest orolig över att de ska säga att jag inte kommer att få barn i framtiden.

• min dotter Julia

har gått åt fanders för mig med nu.. i morgon brakar mensen nog loss.. I morgon var de 1 månad sen operationen.. ska på kontroll nästa torsdag..
    jag som var så HOPPFULL denna månaden!

• Little Diamond

genomgick spolning i slutet av september...är nu inne på min andra mens sen dess så än så länge har spolningen inte gjort några resultat. Hoppas på det 3dje försöket!

• Fraggelfia

Jag är inne på mitt andra försök efter spolningen. Bim nästa vecka så vi får se... tror dock inte att det tagit sig... den här gången heller!

• leksakspistol

håller tummarna för er alla..!
    hur länge har ni försökt?

för min egen del har mensen tagit slut, så äl om typ.. 10 dagar kanske..!

If anyone ever matters, it is you
  • Fraggelfia
    leksakspistol skrev 2007-11-22 20:49:01 följande:
    håller tummarna för er alla..!hur länge har ni försökt?för min egen del har mensen tagit slut, så äl om typ.. 10 dagar kanske..!
    Vi har försökt i 23 månader.
    Det har inte hänt nånting sen vi började försöka, allså inget mf eller liknande. Av nån anledning så tar det sig inte. Allt såg jättebra ut inne i mig och sambons spermier är liiite få till antalet men det skulle inte spela nån roll sa de på kliniken.

Har haft en pergofri månad nu och ska äta enkelkur nummer 2 kommande cykel om det inte tagit sig nu vill säga. Hade mitt första positiva äl-test i denna cykel. Så man vet aldrig!
  • min dotter Julia

vi är nu inne på vår 30:e månad

Svar på tråden lättare gravid efter spolning?