• Stora Gosan

EDA+krysta

Hej! Någon som vet hur man krystar om man har EDA? Endel säger att det tar längre tid att krysta om man har tagit EDA, kan man "fusköva" på tekniken innan förlossningen, eller har någon tips om hur man skall tänka när man skall krysta med bedövning?

Vill helst ha svar från de som tror på EDA under förlossningen, och talar om dess fördelar

• Svar på tråden EDA+krysta
  • Lidenborg

Jag använde EDA förra gången (och ska helt klart göra det den här gången med, om jag hinner). Jag hade krystvärkar 15 min innan han tittade ut. Så det var inga problem! Skrattande

~*Alexander 050213*~ ~*Lilla Hjärtat 080401*~
  • Gumman85

ÄLSKAR EDA! kände krystvärkarna hur bra som helst, det enda som försvann var själva smärtan. Men krystvärkar är jobbiga som fan även om man inte känner smärtan, en jäkla anträngning som behövs! : )

• Millis1981

Använde EDA alla gångerna, läs om förlossningarna i min blogg.

• Plankis

Jag jobbar på förlossningen som uska, och har sett att dom flesta har inga problem alls att krysta trots EDA. Vid dåliga krystvärkar har dom fått dropp, åsså har det gått jättebra.

• Stora Gosan

Skönt att höra från en som ser så många förlossningar..

Plankis skrev 2007-10-26 18:11:30 följande:
    Jag jobbar på förlossningen som uska, och har sett att dom flesta har inga problem alls att krysta trots EDA. Vid dåliga krystvärkar har dom fått dropp, åsså har det gått jättebra.
  • Stora Gosan

Hej!! Tack för ditt svar! Tror bara jag kunde läsa om förlossningen med Filip, hade du skrivit om de andra också? Tur att EDA:n hann verka under krystningen!! Jag undrar vad jag fasar för mest: Krystskedet eller öppningsskedet..Öppningsskedet tror jag. Fattar inte att du inte fick EDA:n insatt direkt! Eller tar det så lång tid för EDA:n att verka? Hur lång tid tar det från att EDA sprutas in i ryggen till att man blir bedövad egentligen? Jag har ingen koll..

Millis1981 skrev 2007-10-26 18:00:25 följande:
    Använde EDA alla gångerna, läs om förlossningarna i min blogg.
  • Jeanette1986

jag tyckte att krystvärkarna kändes som när man är riktigt risig i magen och har djävulsk kramp. edan tog inte bort smärtan alls för mig. min son låg med pannan först så han ville inte komma neråt så det slutade med sugklocka.
    jag krystade i 1,5 timme ungefär så sugklockan va verkligen en lättnad. jag fick hjälp av barnmorskan så jag sprack inte ett dugg.

• Jeanette1986

kan tillägga att när edan fungerade så va den fantastisk!! jag blev bedövad direkt och det gjorde inge ont alls när läkaren satte in den. men de va jpobbigt när benen vek sig hela tiden när jag va uppe och gick. undrar du nåt mer får du gärna skriva i min gästbok :)

• Stora Gosan

Ok, tack. Jag förstår inte bara. Först skrev du att EDA:n inte tog bort smärtan alls, sedan hjälpte EDA:n dig fantastiskt mycket...Var det två olika förlossningar du beskrev nu?

:-/....förvirrad

Jeanette1986 skrev 2007-10-26 21:07:21 följande:
    kan tillägga att när edan fungerade så va den fantastisk!! jag blev bedövad direkt och det gjorde inge ont alls när läkaren satte in den. men de va jpobbigt när benen vek sig hela tiden när jag va uppe och gick. undrar du nåt mer får du gärna skriva i min gästbok :)
  • Stora Gosan

Eller, nu tror jag jag får ihop det...Du hade EDA som hjälpte under öppningsskedet, men den gick ur inför krystningsskedet...?

Stora Gosan skrev 2007-10-27 00:10:49 följande:

Ok, tack. Jag förstår inte bara. Först skrev du att EDA:n inte tog bort smärtan alls, sedan hjälpte EDA:n dig fantastiskt mycket...Var det två olika förlossningar du beskrev nu?:-/....förvirrad
Svar på tråden EDA+krysta