Huddinge mamma skrev 2007-11-11 09:38:53 följande:
Jag tycker 15 timmar i veckan är lite snålt faktiskt.Jag har BF i Feb 08 med mitt andra barn, jag är mest orolig hur jag ska kunna underhålla min Isak på då 3 år när jag har en liten bebis att ta hand om.Jag är rädd att han kommer att bli rastlös och uttråkad hemmma med mig och bebisen i början. Och 15 timmar i veckan som ska fördelas ut på 5 dagar det är ju knappt att man hinner lämmna innan man ska dit och hämta igen. Och nu när han har gått 40 timmar i veckan i 1,5 år så komer det att bli en sån omställning för honom. Kostnaden spelar ingen roll för mig jag är mest orolig för Isak, och det sociala för hans skull. Men det är klart att jag inte kommer att sitta inne under hela mammaledigheten men just i början när bebisen är så liten och mest behöver ammas och sova.
Om man nu är orolig över hur man ska klara av att underhålla/ta hand om två barn samtidigt borde man kanske allvarligt fundera på varför man skaffar fler än ett...? eller i alla fall väntar med nästa till man anser sig klara av det...?