• Vitsippa75

Ni som får zonterapi

Hej!

Jag vill starta en tråd för er som provar zonterapi eller ni som vill börja. Jag ska börja på fredag 2/11. Zonterapi är ett behandlingsalternativ till att motverka infertilitet.

Det hade varit bra att stötta och samtala med varandra under behandlingarna.

Välkomna!

• Svar på tråden Ni som får zonterapi
  • marsiana

Hej svejs! Jag är gärna med och skriver i denna tråden, får själv zonterapi och tycker att det har funkat väldigt bra än så länge. Jag har inte blivit med barn, men har däremot fått regelbunden mens. Tidigare hade jag inte oftare än varannan månad, som mest ett halvårs uppehåll. Mina två senaste cykler har varit 31 dagar, det känns helt fantastiskt!
    Hoppas att det kommer gå riktigt bra för dig också!

• Vitsippa75

Hej Marsiana!

Så trevligt att du hittade hit. Ja, jag har stora förhoppningar nu. Har ringt runt och pratat med några zonterapeuter. Fick tag på en som verkar riktigt bra. Hon har 20 års erfarenhet, har haft många patienter med fertilitetsproblem som har blivit gravida, har patienter som kommer tillbaka som vill ha fler barn, hon säger att hon arbetar effektivt och verka kunna sin sak. Det är ju helt klart värt ett försök! Har hört att det kan ta några månader innan det tar sig. Har man försökt i två år så är ett halvår inte så mycket.

Vad kostar din zonterapibehandling? Den här var den dyraste jag hittade, 460:- men verkar också vara den bästa. Hur mångar gånger har du gått?

• Milda M

Hej på er, jag har oxo gått på zon och fick som marsiana regelbunden mens efter bara några behandlingar.

Har gått två gånger i månaden i fem månader (ingen bebis på G ännu...)Har uppehåll/får inte gå nu när jag är mitt uppe i en ivf behandling.

Lycka till, det är jätteskönt för hela kroppen även om det gör riktigt ont oftast.

PEACE.

Ps. Jag betalde 400 per gång/timme.

• marsiana

Hej igen!

Jag gick några gånger i december, sedan hade jag ett långt uppehåll och började gå i slutet av augusti. Då hade min mens blivit oregelbunden igen, tror det var för att jag hade varit så väldigt stressad under sommaren.
    Direkt efter att jag började gå stabiliserades cykeln igen.

Jag går nästan varje vecka och betalar 200 för ca 50 min.
    Just nu försöker vi hitta min ägglossning, den har varit väldigt otydlig det senaste. När jag väl gjort det blir det uppehåll för att se vad som händer.

Vi har inte varit på nån utredning än, så det är ju inte helt säkert att det är mig det beror på, men jag skall testa ett tag till o sevad som händer.

Ta hand om er!

• Vitsippa75

Milda M, välkommen hit!

Vi håller tummarna att det ska bli en bebis så småningom.
    Jag tänker själv ge det här ett halvår, och händer det inget ska jag också börja med IVF.

Har någon av er träffat någon som har blivit gravid med hjälp av zonterapi? Jag har träffat en kvinna som hade fått diagnosen från en läkare att hon aldrig kunde få barn. Men efter några månaders zonterapibehandling så lossnade det äntligen. Hon har idag tre barn.

Jag är så nyfiken och längtar jättemycket till mitt första besök hon zonterapeuten imorgon.

Var brukar ni få ont någonstans?

• Vitsippa75

Marsiana, ett råd att att ni gör en utredning samtidigt som du får zonterapi. För vår del tog det hur lååång tid som heeeelst innan vi fick tid till ett besök och besked om resultaten.

• Milda M

Hej igen !
    Vitsippa: det gör oftast inte ont efteråt utan under själv behandlingen så kan det göra ont där de trycker.

Man kan bli trött efteråt.

Marsiana: Jag håller med Vitsippa, gör en utredning på en gång. Vissa dagar känns som en evighet, dagarna går blir veckor och år...

PEACE.

• marsiana

Hej svejs!

Vitsippa: Hoppas det går/gick bra på den första behandling!

Tack för rådet båda två, ja skall se om det går att ringa på måndag. Ni har nog rätt i att det är dumt att vänta för länge.

Jag har inte träffat nån som blivit hjälpt av zonterapi, men det kan ju bero på att jag inte känner nån som jag vet är/har varit ofrivilligt barnlös.

Vad glad man blir av att höra om personer som har försökt länge och sedan blir gravida! Jag tror faktiskt på zonterapi, hon som jag går hos säger sig också ha hjälpt flera stycken.

Det gör ont på de ställen under foten som motsvarar ett område där man har problem. I början hade jag fruktansvärt ont på det stället som motsvarar hypofysen(hormoner) men nu känns det bättre. Äggstockarna känns också av en hel del. Jag har faktiskt
    fått lite känningar i äggstockarna efter behandlingen(tror iallafall att det har med den att göra.

• marsiana

Vad har ni fått för diagnoser, efter eran utredning(jag läste att Milda också hade oregelbunden mens)? Har ni fått göra några behandlingar inom den traditionella sjukvården?

• Vitsippa75

Hej tjejer!

Nu har jag varit på min första zonterapibehandlign
    Mottagningen var väldigt trevlig och behaglig med tända ljus, doftoljer och lugn musik. (Det är viktigt för mig). Zonterapeuten var trevlig och erfaren. Under tiden hon gav mig behandling pratade vi om patienter hon hade haft. Det var roligt att höra om alla som har blivit gravida . Hon berättade om patienter som gick på IVF-behandling. En patient som först lyckades på sin tredje ivf när hon hade fått zonterapi.

Ja, ni hade rätt. Jisses vad ont det gjorde :-0 Speciellt ställena som stimulerade livmodern och äggstockarna. Hon sa att jag skulle försöka att slappna av, men det var inte så lätt...
    Smärtan ska vandra uppåt till det område som avses. Nu ska jag vara uppmärksam på om kroppen visar någon reaktion jag inte brukar ha. Än så länge har jag inte känt av något. Sov i och för sig lite längre nu på morgonen. Jag ska också äta c-vitaminer, cacerola. De är så goda så de äter jag gärna. Jag ska dit nästa onsdag och på torsdag ska jag göra VUL på sjukhuset. Ska bli spännande.

Äter ni några vitaminer?
    Har ni fått någon reaktion på kroppen som extra blödning, huvudvärk, fler toabesök eller något annat?

Svar på tråden Ni som får zonterapi