• Vitsippa75

Ni som får zonterapi

Hej!

Jag vill starta en tråd för er som provar zonterapi eller ni som vill börja. Jag ska börja på fredag 2/11. Zonterapi är ett behandlingsalternativ till att motverka infertilitet.

Det hade varit bra att stötta och samtala med varandra under behandlingarna.

Välkomna!

• Svar på tråden Ni som får zonterapi
  • Vitsippa75

Här var det dött. Hur går det för alla?

Själv ska jag gå på min sjätte zonterapibehandling nästa vecka. Ska bara dubbelkolla med gravtest trots att jag har fått min mens. Känner mig lätt illamående. Vill ju inte förstöra något om det nu skulle vara något. Ha,ha ja man hoppas ju in i de längsta.

• Carrie

Vitsippa: nästa torsdag är det dags för första zt, jag längtar faktiskt litegrann. Har ju haft lite bekymmer med min mage tidigare & det har blivit bättre under zt. Nu känner jag att det är lite stressmage på g igen så det ska bli skönt att komma igång. Äter ju linfröolja som ska ha en positiv effekt på magen.

• Coockie

hej ni som går på zonterapi för barnlöshet..har era zonterapeuter sagt nått om ifall zon hjälper mot sammanväxtningar i äggledare osv?? det är vad jag undrar...eller om det hjälper mot endometrios......

sanne

• Vitsippa75

Coockie, det jag känner till är att zon kan sätta extra fart på kroppens organ, ungefär som att få några svaga lampor till riktigt starkt ljus så att alla lampor arbetar på full effekt i maskineriet. Tror inte att zon kan förändra en sammanväxtning men jag är inte säker. Du kan ju alltid ringa runt och fråga en zonterapeut?

Carrie, vad händer i er ivfbehandling? Hur lång är själva proceduren, från att ta menopur till att det befruktade ägget är inne i kroppen?

• kvinna 86

Cookie
    vad jag har läst så kan zonterpai + homeopati tillsammans ta bort sammanväxningar i äggledarna. finns beskrivet i boken jag rekomendera ovan, "homeopati och healing"

• Carrie

Vitsippa75 Carrie, vad händer i er ivfbehandling? Hur lång är själva proceduren, från att ta menopur till att det befruktade ägget är inne i kroppen?
    [/citat]
    Jag börjar med spray på mensens första dag för att "stänga av" mitt eget hormonsystem, när det är gjort får jag menopur för att stimulera äggtillväxt, det tar ca 10 dgr & då blir jag kollad på vul så att det finns mogna ägg. Sedan tar jag en spruta med hormon som gör att äggen släpper. De plockas sedan ut på kliniken & befruktas med spermier från sambon, sedan odlas de & vi får tillbaka ett eller två embryon & sen får vi vänta i 18 dgr innan det är dags för gravtest. Under den tiden tar jag progesteron i form av vagitorier för att hjälpa kroppen. Hoppas att det inte är rörigt att läsa!

• Vitsippa75

Carrie, lycka till! Det låter lite läskigt att göra de sakerna men vad gör man inte för att bli gravid?? Vi ska ge zonterapi några månader till men har det inte skett något till våren får vi också vända oss till IVF. Hur känner du dig när du har tagit spray?

Men senaste zonterapibehandling kändes verkligen. Uhhh så ont de gjorde, speciellt den vänstra foten. Nu ska jag även äta e-vitamin. Så nu käkar jag både e-vitamin, c-vitamin, folsyra, linfröolja och omega3. Ibland tänker jag, hur 17 har alla fattiga kvinnor förr kunnat bli gravida? Alla de som inte har fått i sig en näringsrik kost?

• Carrie

Vitsippa: jag har varit lyckligt lottad & inte mått särskilt dåligt under ivf. Min zt tror att det beror på att jag håller mig i form & åter hyfsat nyttigt. Var på zt igår & fick migrän efter det, tror att det beror på att det sätter igång saker i kroppen. Som vanligt är mina problempunkter levern, tjocktarmen & Olesens punkt, alla dessa äe viktiga för fertiliteten.

Hoppas att zt ger resultat för er så ni slipper ivf! Kram & lycka till!

• Carrie

Hallå tjejer!

Hur går det för er?

Jag var på sista zt idag, ska förhoppningsvis få göra äp nästa vecka!

• Carrie

Här var det inge vidare action!

Imorgon ska jag på äggplock & hoppas på riktigt fina ägg!

• Vitsippa75

Nej ingen action här inte, det är snigelbanan här inne

Carrie, lycka till med äggplockningen. Hoppas att det går hela vägen. Andra IVF-försöket va?

På torsdag ska jag på min åttonde? zonterapibehandling. Jag kan se att jag har fått en mer regelbunden menstruation och hittar ägglossningen mycket lättare. Hoppas att det ska gå nån gång!!

Kram

• Carrie
    Vitsippa75 skrev 2008-01-28 19:34:38 följande:
    Nej ingen action här inte, det är snigelbanan här inne Carrie, lycka till med äggplockningen. Hoppas att det går hela vägen. Andra IVF-försöket va?På torsdag ska jag på min åttonde? zonterapibehandling. Jag kan se att jag har fått en mer regelbunden menstruation och hittar ägglossningen mycket lättare. Hoppas att det ska gå nån gång!!Kram
    Tredje & sista ivf....ödesmättat men samtidigt mer avslappnat, vi har gjort allt vi kan!

Härligt att mensen har stabiliserats, precis så upplever jag oxå att det blev efter zt!
  • tickan

Är det nån av er tjejer som varit svårstimulerade vid IVF men som lyckats få ut fler ägg med hjälp av zonterapi? Jag är själv väldigt svårstimulerad, fick nu senast bara tre äggblåsor trots att jag sprutade med högsta dosen. Jag är beredd att gripa varje litet halmstrå...

Nån som vet om det är okej med zt när man just gjort ET?

Svar på tråden Ni som får zonterapi