• Vitsippa75

Ni som får zonterapi

Hej!

Jag vill starta en tråd för er som provar zonterapi eller ni som vill börja. Jag ska börja på fredag 2/11. Zonterapi är ett behandlingsalternativ till att motverka infertilitet.

Det hade varit bra att stötta och samtala med varandra under behandlingarna.

Välkomna!

• Svar på tråden Ni som får zonterapi
  • mrs lakritsnogger

Hej tjejer,

Någon av er som går i Stockholm?
    Jag håller på att läsa in mig på er tråd... återkommer ev med fler frågor.

• Carrie
    Vitsippa75 skrev 2007-12-08 18:01:54 följande:
    [citat]
    Carrie. Min zonterapeut berättade att hon har behandlat en kille med mycket acne. Efter ca 10 gånger och har baddat med mjölksyra som heter Molkosan (kan köpas i en hälsokostbutik)blev han av med finnarna helt! Själv har jag näst intill inga finnar längre.

Det var ett bra tips! Jag tycker nog att jag har blivit bättre i hyn men jag ahr iofs börjat använda Exuviance produkter som ska vara bra för min hudtyp.

Jag fick först Suprecur för att nedreglera kroppen och sedan Menopur för att producera ägg, gissar att jag kommer att få samma denna gång!

Bra att Mrs lakritsnogger hittade hit! Välkommen med frågor!
  • Vitsippa75

Blev nyfiken på boken "zonterapi och healing". Vad heter författaren? Det finns en hel del böcker som liknar ovanstående titel.

kvinna 86 skrev 2007-12-07 16:50:27 följande:

jag har gått på zt, inte pga av infertlitet, men andra problem.. det funkade ganska bra. fick även för underlivsproblem och mensen blev ganska kraftig, med annan färg precis som att livmodern blev rensad på nått sätt.kan tipa om en bra bok "zonteapi och healing" där författaren beskriver om lyckade kombinationer med zonterapi och homeopati.. författaren är själv zonterapeut
  • Vitsippa75

Välkommen Mrs Lakritsnogger! Själv får jag min behandling i Skåne. Jag kände inte någon utan fick leta mig fram på internet. Ringde runt till ett par stycken och till sist fick jag tag på en riktigt bra

Har nu gått 5 gånger. Extra intensivt denna gången. Känner mig rätt så trött.

• kvinna 86

majlis hagenman heter hon, skrev fel den heter "homeopati och healing"

"I bokens första del ger hon råd om behandling av ett 80-tal vanliga åkommor: allergi, förkylning, kvinnosjukdomar, matsmältningsbesvär, migrän, ryggbesvär m.m. Hon presenterar också ett stort antal fallbeskrivningar där hon kombinerat homeopati och zonterapi med lyckat resultat."

hade den hemma för ett tag sen, står hur man kan öppna upp blcokerade äggledare, ta bort ärrbildningar, rätta till hormonbalanser ochmenstrationsstörning osv.. står vilket medel som ska användas och och man kan kombinera det med zonterapi.. skithäftigt!! vet att författaren själv har en mottagning

• Frivolten

Hej Tjejer!
    Är det nån vars pojkvän/man går på zonterapi??

Min pojkväns simmare simmar inte riktigt som dom borde... å förhoppningsvis ska han börja på zonterapi inom det snaraste! Hoppas hoppas!
    Vi står på kö till IVF, vilket förmodlingen blir av nån gång feb-mars.. Så under tiden går jag på akupunktur å äter kinesisk örtmedicin! Örtmedicin äter även pojkvännen! Men han känner sig inte riktigt kompis med nålarna så därför blir det troligtvis zonterapi istället för hans del!

Ha d fint!

• Vitsippa75

Frivolten, jag hade önskat att min pojkvän också hade gått men han totalvägrar. Han har fått positivt resultat på sina simmare så jag får nöja mig med det. Jag har däremot hört andra killar som går på zonterapi just för fertilitetens skull.
    Lycka till!

Svar på tråden Ni som får zonterapi