• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • mollan nu

Marfa: den ligger i Hägersten, gränsen mellan Hägerstensåsen och Midsommarkransen typ.

Jag har lagt upp bilder på hur det ser ut idag, tänkte lägga upp sen när vi renoverar oxå om ni vill titta
    Säg till mig om ni inte kommer åt albumet (som heter ny lya)

Skrutt: jo vi kanske kan få ett konto på bauhaus/fredells/bygg ole eller liknande med riktigt najs rabatt om vi köper 500 liter färg ihop

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Twixie

Marfa - Tack för de lugnande beskeden. Behövdes. Skönt att höra att K hellre vill vara nära istället för att hitta på bus, får en ju att hoppas iaf . Mamma har tack o lov sagt att hon kommer vara lite stand by på eftermiddagarna första tiden (när hon kan) just för att hon tror att M kan komma hitta på lite bus när jag sitter fast i amning. Men å andra sidan så ammar jag bara som jag gorde med M (alltså amma först - ersättning sedan) så kan man ju kanske bara ge ersättning de stunder M är på galet humör. Lättare att springa iväg med bebis vid flaska... Har (tyvärr) byggt upp lite skräckscenarion i huvudet så det är skönt att höra motsatsen!

Angel - Låter som ett toppendagis! Är också dåligt på att klä på mig själv rätt kläder när man ska ut (och vara ute). M är oftast bra klädd medan man inte riktigt tänker på sig själv längre när man ska stressa iväg .

Milimina - Usch, blir alldelles nojjig när M slår i huvudet också... speciellt när han inte blir så ledsen som han "borde" eller brukar.Men om Junior ligger och berättar gonattsaga så är det förhoppningsvis inte något...

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Smurfan 81

Vi var också ute på inskolningen idag! Kevin tyckte det var jättekul, själv var jag inte lika imponerad av vädret... Fast jag hade både täckbyxor och tumvantar på mig så jag måste säga att jag var förberedd!
    Kevin har fortfarande lite svårt att komma på fötter själv efter att han rämlat när han har så mycket kläder på sig, men det gjorde inget. Han låg en stund på marken och utforskade det han såg och till slut kom nån och ställde honom upp.
    Sen åt han lunch idag för första gången, det gick också hur bra som helst! Imorgon blir första vilan, men med tanke på hur trött han varit de senaste dagarna så misstänker jag väl att det inte heller kommer bli några problem.

Vad många som har renovering att se fram emot! Jag är INTE avundsjuk! Vi har fått vår beskärda del för ett bra tag framöver känns det som.

• N0RPAN

Pesco, oh stackars liten och fy för de dumma systrarna som inte röntgade på stört!!

Skrutt, gud så kul med ert hus, det är verkligen en speciell känsla med första huset. Det är ju på sätt och vis skönt att det behövs renoveras, då får man det ju så som man själv vill!!

Dagis... ska alla era små börja? Inga som ska vara hemma längre?

• Marfa

Vi satt här och frågade Kristin om hon visste vad lillebror heter
    -Uffe, (eller snarare Ufäää). Det har hon kunnat säga i typ 2 månader.
    Sen frågade vi vad hon heter
    -Öhh Kristin. Säger hon då. Lilla plutten.

Hon är så rolig om man frågar om hon kan säga något ord ibland så säger hon Jaa med stor inlevelse. Men säg det ordet då, Jaaa kommer det då bara, inte ordet.

Det är så roligt med språket. Bla säger hon det ringer när det ringer. Perfekt att ha en liten hjälpreda som håller ordning på oss

• milimina

junior vaknade med ett leende efter middagsvilan (2h15min! i ett sträck!!) och har varit en solstråle sen dess, så han slog sej nog inte så värst. han var kanske bara lite trött när det hände så han inte orkade gråta i onödan han rejsade på som vanligt när vi var i mataffären iallafall. dessutom hittade han en trehjuling han helst inte ville lämna kvar där hahaha

norpan,
    junior blir hemma ett tag till, vi sökte dagis från augusti i år

• EmiliaG
    N0RPAN skrev 2008-01-16 17:53:36 följande:
    Dagis... ska alla era små börja? Inga som ska vara hemma längre?
    Kände att det var ganska lagom för Mikael att han skulle börja nu efter att han blivit 1,5år och så passar det bäst att ha inskolning och få rutin på förskolan innan syskonet tittar ut efter midsommar. Så Mikael börjar sin inskolning 13mars som det ser ut i dagsläget...
    Tror att han, som älskar att vara på öppna förskolan och busa runt med alla kompisar och fröknarna där, kommer uppskatta stimulansen på förskolan!

Skulle gärna för egen del (av egoistiska själ) vara hemma med honom längre och slippa att gå tillbaka till jobbet. Men nu verkar det som om det ändå bara blir runt 6veckors jobb innan det är föräldraledighet igen ändå - så det löste sig ju smidigt hur som.
  • EmiliaG

Några som haft 18mån kontrollen? Vad har BVC kollat m.m.? *nyfiken* Mikael har sitt besök på tisdag.

• sabina82

angel: vad roligt att dagiset är så bra !!

milimina: har oxå planer på att byta säng, men ska nog vänta lite till kanske. även fast jag är väldigt sugen på att byta säng och göra om i willes rum ! =)
    skönt att det gick bra med junior !

skrutt: vad roligt att ni fått tillgång till huset !
    ska bli kul att se bilder här framöver !

norpan: nej här är det inget dagis på G. i augusti börjar william på dagis.

• sabina82

mollan: vad spännande med lägenheten ! vill oxå se bilder, men kommer inte åt albumet..

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006