• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Pesco

Ni som inte sett Uppdrag granskning ikväll, kolla på nätet/repsi, om inte för er skull så för barnens sparande!

Bovar!

• milimina

okej nu när jag kan posta och inte får hjärnsläpp och stänger ner fönstret innan jag postat så täntke jag bara säga att junior ääälskar fåret shaun över allt annat, och om han fick så skulle han aldrig göra annat än att bara titta på det hela dagarna. seriously.

• Ancy

Godkväll!

Tack, tack för alla gratulationer ! Ja, det känns kul med en liten kille, speciellt eftersom det blir första sonsonen för familjen Persson ... Fast lite synd att inte kunna återanvända den enorma mängden kläder jag har efter Savanna...Det mesta är rätt "flickigt"...
    Det känns också roligt att välja bland pojknamn och inte behöva gå igenom alla "ratade" tjejnamn igen ..

Här hemma är det Fifi som gäller! Pluttan är så söt när hon tar fram CDn, stoppar in den i DVDn och går och sätter sig i sin fåtölj för att titta... Det enda hon inte riktigt har klurat ut är vilken knapp man ska trycka på på kontrollen för att starta filmen. Därför slutar det med att hon sitter beredd i sin fåtölj och väntar på att nån sätter på den åt henne.
    Denna tekniska färdighet har dock lett till att vi inte har nån DVDspelare för tillfället, eftersom någon lyckades trycka in två skivor samtidigt, som inte gick att få ut....

nanis - vad spännande det låter!

• Ancy

angel - pluggar du nu eller har du en paus mellan kurserna?

• Ancy

Är det nån liten här som går eller har gått på "the little gym"? Jag ska dit med Savanna på fredag, på prov. Är nog både kul och nyttigt för lillan, men dyrt...

• Ancy

Förresten, ni andra gravida nr 2 - hur löser ni barnvagnsproblematiken?

• Pesco

Vi börjar få små dialoger nu.

Uhhh...
    -Bajsar du?
    Där! (Följt av vink-vink=jag sticker nu + språngmarsch till skötbordet)

Ssss.
    -Kissar du?
    Aaa.

Annars mest teckenspråk. Idag blev det full potta. Robin tecknade att pottinnehållet (den)slängdes i toaletten (där). När den spolades simmade/virvlade (tecknet för fisk) korven och var borta (utslagna armar, handflata uppåt).

• Pesco

Vet ni när lövsprickningen infaller? Måste bygga staket innan dess...

(Projekt familjeplanering)

• Anke
    Ancy skrev 2008-01-30 22:28:41 följande:
    Är det nån liten här som går eller har gått på "the little gym"? Jag ska dit med Savanna på fredag, på prov. Är nog både kul och nyttigt för lillan, men dyrt...
    en kompis till mig gick på det, hon tyckte det var suveränt.
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006