• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Anke

det är säkert inga problem att skjuta på det, men hur gör ni då om ni båda är upptagna?

malincha skrev 2008-01-28 21:07:46 följande:
    Mamma och pappa bor 25 respektive 50 mil härifrån liknande gällande Markus föräldrar...Jag ska ringa dagiset i morgon och fråga. De borde kanske ha lite förståelse med tanke på vilken kort varsel det är?! Självklart är Hugo det viktigaste för oss men vissa saker GÅR ju ibland inte att skjuta på om ni förstår vad jag menar.
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Smurfan 81

Ancy
    Grattis!!! Vad kul att ni också får en av varje!
    Låter som en superhärlig vecka, även fast det inte blev nån skidåkning.

Nanis
    Annars får ni väl vara "sjuka" under inskloningen, det kan man ju inte hjälpa eller hur!

Pesco
    Åh, vilka fina bilder!

• malincha

Smurfan; jo tanken har slagit mig men tisdagen KAN jag inte ens var lite lådsas sjuk! Vi ska nämligen fota oss och prova uniformer och det är BARA den dagen.

• Pesco

Killens kurs kanske kan flyttas, Nanis?

Spännande Ancy, då kan du börja fundera på namn nu då!

• Anke

vad läckert

börjar det bli lite verkligt nu?
    min pappa var polis i ett break i hans militärkarriär
    malincha skrev 2008-01-28 21:44:20 följande:
    Smurfan; jo tanken har slagit mig men tisdagen KAN jag inte ens var lite lådsas sjuk! Vi ska nämligen fota oss och prova uniformer och det är BARA den dagen.
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Bebbilina

Oj oj, tio dagar är juinte så mycket, tur att jag har ett extremt flexibelt jobb!

Pesco: fy farao, jag tror nog inte att jag kunnat hålla tårarna till jag pratade med min mamma!

• malincha

Hej alla glada! Butter-Malin här! Nu har mina senaste problem löst sig. Hugo får vara hos dagmamman på tisdag som sista dag. På måndag är jag "sjuk" från skolan och börjar inskolningen på dagiset då. Sen på onsdagen fortsätter Markus inskolningen tills på fredagen och då skulle det vara klart sa hon på dagiset. Hugo är ju ganska lättsam av sig också så han kommer att fixa det där gallant! *pust*

Anke; allt känns fortfarande väldigt nytt och att jag ska stå som polis med picka och allt om drygt två år känns just nu helt osannolikt. MEN SKOJ SOM F-N!

Kram

• Smurfan 81

Maliiiiin
    Jag fick en Vänta barn tidgning från Vi Föräldrar i min Pampers box och vem ser man inte där!?! Ett liten artikel om namn med allas vår Malin!

• Smurfan 81

Idag har Kevin ätit:
    Lite välling imorse (kanske 50 ml)
    Några munnar smoothie
    3 äppelbitar
    Några tuggor crepes
    1 glas mjölk
    1 glas äppeljuice
    Max 10 ml välling på kvällen

De senaste dagarna har sett ungefär likadana ut... Imorgon tänkte jag han skulle få gå på dagis för han är pigg (och det är INTE mamma och pappa som blivit superförkylda!) och hostar mycket mindre, men jag är lite orolig över han ätit så lite de senaste dagarna. Hur ska han orka? De brukar ju justera det där själv, men det är skillad på att gå hemma och busa på dagis...

• Svirroo
    Smurfan 81 skrev 2008-01-29 20:00:55 följande:
    Idag har Kevin ätit:Lite välling imorse (kanske 50 ml)Några munnar smoothie3 äppelbitarNågra tuggor crepes1 glas mjölk1 glas äppeljuice Max 10 ml välling på kvällenDe senaste dagarna har sett ungefär likadana ut... Imorgon tänkte jag han skulle få gå på dagis för han är pigg (och det är INTE mamma och pappa som blivit superförkylda!) och hostar mycket mindre, men jag är lite orolig över han ätit så lite de senaste dagarna. Hur ska han orka? De brukar ju justera det där själv, men det är skillad på att gå hemma och busa på dagis...
    Tror du inte att han blir hungrigare och äter mer på dagis? Kanske roligare att äta med dom andra barnen också?

Idag har vi haft första inskolningsdagen. Gick ok men Leo är en sådan som spanar in läget först så han satt en bra stund i mitt knä innan han började upptäcka saker själv. Sen blev det 100 ggr åka rutchkana och upptäcka miljön. Dock inte så intresserad av dom andra barnen idag. Åt som en häst till lunch och när han kom hem vräkte han i sig 9 köttbullar. Tror han kommer protestera när han blir lämnad. Blev riktigt arg när det var hemgång och jag gick på toa...
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006