• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • mollan nu
    Pesco skrev 2008-01-28 12:38:54 följande:
    Lite klagan...Kommer jutst från Astrid Lindgren. Glad attd et inte är värre saker att hantera än en bruten arm. Fan så jobbigt att se sitt barn ha ont o va rädd.Först ta bort gipset. För att slippa såga upp det (läskig maskin) bände de upp det med tänger. Tydligen klämdes han för armen blev helt blå vid handleden. Systrarna var lite för stressade för att bekanta sig först, och vistt är det läskigt när främmande människor bara kommer och gör saker utan att först hälsa o förklara.Lagomt när tårarna lagt sig och han lugnat ner sig var det röntgen. Gör ju inte ont, men vet man inte vad det är, är det ju läskigt. Fick ta om bilderna eftersom han hela tiden rörde sig. 12 kilos muskler är inte lätt att hålla helt fast.Så läkaren. Hon var helt klart bäst. Pratade, han visade sitt gips + sin arm och förklarade att det var ajaj.Brottet har läkt fint, massa ny vävnad. Hon var ändå rädd att han kunde bryta om det om han ramlar, så han fick därför nytt gips, en skena bara på själva underarmen.Så tillbaka till första avdelningen. Robin kollade på de gula väggarna och vände i dörren. Ajajajaj! Klart han kände igen sig. Som tur var (not!) fick vi samma lite halvgrova sköterska. Bara hålla fast med våld och sen va 2 som gipsade. 3 pers som tjuvhåller ungen...usch usch. Han skrek och grät och var helt röd och blöt när vi skulle gå.Han somnade av utmattning på vägen hem. Ska också vila lite. Blir betydligt blödigare när det gäller ens barn.Jag blev lite chockad att se hur pass sned armen var. De säger att den ska räta ut sig och att han inte får några men, men jag blev helt illamående. Som en svacka mitt på armen.Nu mat o vila!
    men huva va hemskt! Jag skulle aldrig klarat det där. Starkt jobbat av dig!
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Twixie

Pesco - Usch, blir alldelles arg och ledsen när jag läser om Robin. Jag hade nog inte pallat med att sitta och se sonen bli fasthållen och vara så arg/ledsen/rädd. Bra bemötande för barn är ju A och O! Skönt att det har läkt bra dock och att han inte kommer få några men av det! Ge den starka och modiga killen en stor kram från oss!

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Pesco

Joop, det ska jag.

Jag la upp några av bilderna från semestern. Det blev slutet på resan, 5 dar i Thailand. Har jättefina badbilder, men han är ju näck så det går inte att lägga ut.

• Ancy

Pesco -  nmen era stackare ! Ge R en extrakram från mig och Savanna. Och dig själv också! Har inte hunnit läsa ikapp. Hur fick han brottet?
    Kan trösta dig med att små barns skelett läker otroooligt bra. Även riktigt fula frakturer brukar läka jättefint!

Idag var vi på Sibyllekliniken för ett könsulj. Allt som man kan se såg bra ut
    ( har varit lite orolig eftersom jag varit så mycket sjuk den här graviditeten...) och det är en....trumvirvel.....pojke .
    Roligt att få en av varje, tycker vi .

Just det! Jag har ju inte varit inne sen överraskningsresan! Vi var en vecka i Åre. Bodde i en jätte schysst, stor stuga men stor jacuzzi mm. Det blev ju ingen skidåkning för min del, dels ville jag inte riskera något när man är gravid och dels så var jag riktigt förkyld. Det hela har utv sig till en jättejobbig bihåleinflektion som jag nu käkar antibiotika för. Även Savanna är sjuk med mycket snuva och hosta och får samma behandling.
    Men för övrigt hade vi det jättebra. Mysigt att vara i ett riktigt vinterlandskap. Sista dagarna öste det ner otroligt mycket snö!

• N0RPAN

Pesco, vad stark du är, skönt att allt gick bra!!

Ancy, GRATTIS kul med en kille, vi ska också ta reda på vad det är, ska bli så spännande.

Jag hänger gärna på den 16:e, imorgon åker vi på semester i två veckor men jag hinner hem lagom till lite mys med er tjejer! Hoppas att ni bestämmer er för den 16:e

• malincha

Aldrig får man vara riktig glad! Nån timme efter jag tackat ja till dagiset kläcker Markus ur sig; "Ojsan! glömde visst bort att jag har utbildning den 3-4 februari som jag inte kan missa"
    JAHA! Så nu kan han inte skola in helt plötsligt och jag KAN verkligen inte heller komma ifrån heller. Hur gör man nu?
    Åhhhh..............

• Pesco

mamma eller papap kanske kan hjälpa till?

• Anke

grattis, vad skoj med en kille

Ancy skrev 2008-01-28 17:03:52 följande:
    !Idag var vi på Sibyllekliniken för ett könsulj. Allt som man kan se såg bra ut( har varit lite orolig eftersom jag varit så mycket sjuk den här graviditeten...) och det är en....trumvirvel.....pojke .Roligt att få en av varje, tycker vi .!
    malincha skrev 2008-01-28 19:16:42 följande:
    Aldrig får man vara riktig glad! Nån timme efter jag tackat ja till dagiset kläcker Markus ur sig; "Ojsan! glömde visst bort att jag har utbildning den 3-4 februari som jag inte kan missa"JAHA! Så nu kan han inte skola in helt plötsligt och jag KAN verkligen inte heller komma ifrån heller. Hur gör man nu?Åhhhh..............
    tråkigt, ni kan inte skjuta på inskolningen då?`
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • sabina82

Godkväll

Pesco: låter som ni haft en tuff dag ! vad skönt att det såg bra ut Robins benbrott ! Jag skulle varit lika blödig jag, svårt att se dem små vara så ledsna !

nanis: jobbigt ! hoppas ni kan lösa det på något sätt ändå.

ancy: låter som ni hade det jätte mysigt ! vad härligt med en liten grabb ! =)

• malincha
    Pesco skrev 2008-01-28 20:33:44 följande:
    mamma eller papap kanske kan hjälpa till?
    Mamma och pappa bor 25 respektive 50 mil härifrån liknande gällande Markus föräldrar...

Jag ska ringa dagiset i morgon och fråga. De borde kanske ha lite förståelse med tanke på vilken kort varsel det är?! Självklart är Hugo det viktigaste för oss men vissa saker GÅR ju ibland inte att skjuta på om ni förstår vad jag menar.
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006