• FruSascha

Jäkla spekulant!!!!!

Jag blir så förb..... Ska sälja min lägenhet och det har budats som tusan speciellt en kille som bjöd som en tok, och han bjöd 1.330.000 och höjde och höll på. Ja sen ringde mäklaren och sa att de andra spekulanterna lagt sig. Jaha då tror man ju att saken är biff. Detta var i fredags kväll.

Vad händer. Sen idag så ringer mäklaren och säger att köparen ångrat sig, han ville inte längre kännas vid sitt bud, och de andra har redan under helgen gått på nya visningar, och var ej längre intresserade. Så jag fick ett bud på 1.280.000 som den näste intresserade ville lägga, alltså 50.000 lägre. Kunde inte snubben hejdat sig innan han la bud som skrämde iväg de andra köparna, bara för han inte hade någon koll på sin ekonomi.. Fy satan vad jag är upprörd just nu.

Och jag vet att man inte är bunden av sitt bud, men han förstörde för mig att få ett bättre pris för nu har de andra hittat andra objekt.. Blä för såna idioter.

• Svar på tråden Jäkla spekulant!!!!!
  • FruSascha

Dellelgarin: Nej det är sant ingen vet ju varför han hoppade av. Troligen var han impulsiv och drogs med i budgivningen utan att han satte sig ner och tänkte efter innan. För en del är det där som en drog. En del har sån tävlingsinstinkt att de bara ska vinna till varje pris, men sedan ångrar de sig.

Det är som ros72 säger, det som irriterar mig är att han inte kunde kommit på det tidigare. Normala människor sätter väl en gräns innan de påbörjar budgivning eller?

En sak till som irriterade mig var att han meddelande mäklaren TRE dagar senare (när mäklaren hunnit skriva ut alla papper och kontrakt och sånt), och dessutom är han så feg att han sänder ett SMS till mäklaren istället för att ringa. En sån kille skulle jag vilja skicka på uppfostringsanstalt...

• ros72
    FruSascha skrev 2007-11-06 09:32:49 följande:
    Dellelgarin: Nej det är sant ingen vet ju varför han hoppade av. Troligen var han impulsiv och drogs med i budgivningen utan att han satte sig ner och tänkte efter innan. För en del är det där som en drog. En del har sån tävlingsinstinkt att de bara ska vinna till varje pris, men sedan ångrar de sig. Det är som ros72 säger, det som irriterar mig är att han inte kunde kommit på det tidigare. Normala människor sätter väl en gräns innan de påbörjar budgivning eller?En sak till som irriterade mig var att han meddelande mäklaren TRE dagar senare (när mäklaren hunnit skriva ut alla papper och kontrakt och sånt), och dessutom är han så feg att han sänder ett SMS till mäklaren istället för att ringa. En sån kille skulle jag vilja skicka på uppfostringsanstalt...
    Precis han borde ha vetat två grundläggande saker.

1. Hur högt han skulle gå och sätta sin ekonomiska gräns, som TS säger. Än att hans löjliga prestige gör så att han fortsätter ändå att bjuda.
    2. Om han verkligen ville ha bostaden.

Då hade han gjord alla en god tjänst. En att skrämma iväg spekulanter.
  • dellelgarin
    FruSascha skrev 2007-11-06 09:32:49 följande:
    Dellelgarin: Nej det är sant ingen vet ju varför han hoppade av. Troligen var han impulsiv och drogs med i budgivningen utan att han satte sig ner och tänkte efter innan. För en del är det där som en drog. En del har sån tävlingsinstinkt att de bara ska vinna till varje pris, men sedan ångrar de sig. Det är som ros72 säger, det som irriterar mig är att han inte kunde kommit på det tidigare. Normala människor sätter väl en gräns innan de påbörjar budgivning eller?En sak till som irriterade mig var att han meddelande mäklaren TRE dagar senare (när mäklaren hunnit skriva ut alla papper och kontrakt och sånt), och dessutom är han så feg att han sänder ett SMS till mäklaren istället för att ringa. En sån kille skulle jag vilja skicka på uppfostringsanstalt...
    Ja för det jag tänkte, han kan ha bjudit på flera samtidigt, eller fick ett erbjudande om något annat precis i sista sekund. Kan ju även vara något runt honom som hänt vilket gjorde detta köp otroligt olägligt.

Det är så mycket man inte vet.

När vi bjöd på vårat hus vart jag nästan förbannad på de som bjöd mot oss och sedan la sig, de trissade ju priset med flera 100 tusen, de kunde väl gett fan i att bjuda från början så hade vi fått det billigare..... logiskt va??? 
  • ros72
    dellelgarin skrev 2007-11-06 09:48:46 följande:
    Ja för det jag tänkte, han kan ha bjudit på flera samtidigt, eller fick ett erbjudande om något annat precis i sista sekund. Kan ju även vara något runt honom som hänt vilket gjorde detta köp otroligt olägligt.Det är så mycket man inte vet.När vi bjöd på vårat hus vart jag nästan förbannad på de som bjöd mot oss och sedan la sig, de trissade ju priset med flera 100 tusen, de kunde väl gett fan i att bjuda från början så hade vi fått det billigare..... logiskt va??? 
    Det är otjust att göra så. Men ni fick det till slut. Kan du någolunda berätta hur befarandet gick tillväga? Hur de olika betedde sig.
  • dellelgarin
    ros72 skrev 2007-11-06 09:54:00 följande:
    Det är otjust att göra så. Men ni fick det till slut. Kan du någolunda berätta hur befarandet gick tillväga? Hur de olika betedde sig.
    Nej men vi vann ju en budgivning det går ju till på det viset, är väl inget ojuste.....
    De hoppade av det har ju alla rätten till hela tiden.

Vi var rätt aggresiva i vårat budande. Medans de bara bjöd efter påtryckningar alltså hela tiden när det var "sista" chansen.......
    Nåja skitsamma så går det till och vi fick vårat hus.
  • ros72
    dellelgarin skrev 2007-11-06 10:03:26 följande:
    Nej men vi vann ju en budgivning det går ju till på det viset, är väl inget ojuste.....De hoppade av det har ju alla rätten till hela tiden.Vi var rätt aggresiva i vårat budande. Medans de bara bjöd efter påtryckningar alltså hela tiden när det var "sista" chansen.......Nåja skitsamma så går det till och vi fick vårat hus.
    Huvudsakligen att ni är nöjda.
  • ming
    ros72 skrev 2007-11-06 09:38:44 följande:
    Precis han borde ha vetat två grundläggande saker.1. Hur högt han skulle gå och sätta sin ekonomiska gräns, som TS säger. Än att hans löjliga prestige gör så att han fortsätter ändå att bjuda.2. Om han verkligen ville ha bostaden.Då hade han gjord alla en god tjänst. En att skrämma iväg spekulanter.
    Men han kanske själv hade lagt bud på en annan bostad som han inte fick för att nån bjöd högre, men som nu kanske la sig, vilket gjorde att han kunde köpa den lägenheten han hellre ville ha.
    Man vet ju inte anledningarna, och egentligen spelar det ingen roll vilken anledning han hade, så länge det inte lagna bud är bindande.
  • ros72
    Förvånad Finns det verkligen de som lägger bud på flera objekt samtidigt?

Själv har man tagit ett i taget och få chansen att vilja ha objektet.Generad
  • dellelgarin
    ros72 skrev 2007-11-06 10:18:53 följande:
     Finns det verkligen de som lägger bud på flera objekt samtidigt?Själv har man tagit ett i taget och få chansen att vilja ha objektet.
    Det finns det garanterat, om du tex sitter i en träng situation, när det inte handlar om "drömboende" utan om att bara hitta en bostad illa kvickt.
  • ming
    ros72 skrev 2007-11-06 10:18:53 följande:
     Finns det verkligen de som lägger bud på flera objekt samtidigt?Själv har man tagit ett i taget och få chansen att vilja ha objektet.
    Som sagt, han kan ju ha lagt bud på ett objekt som han inte fick, eftersom någon bjöd högre. Då kanske han gick vidare till din lägenhet och la bud, men fick sedan ett samtal från mäklaren att de som bjöd högre på första lägenheten hade lagt sig, och då ville han hellre köpa den.
    Och självklart kan det finnas folk som lägger bud på flera objekt samtidigt, man är ju aldrig garanterad att få dem, och om det finns fler än ett drömobjekt till salu samtidigt så why not?
    Men det kan ju lika gärna vara att han bara ångrade sig.
Svar på tråden Jäkla spekulant!!!!!