Vita hem del 6
Väggen vid diskbänken är helkaklad.
Tapet överallt annars. Eventuellt tapet + panel (120cm) istället.
Alltså panel + tapet eller bara tapet?
Väggen vid diskbänken är helkaklad.
Tapet överallt annars. Eventuellt tapet + panel (120cm) istället.
Alltså panel + tapet eller bara tapet?
nublu,
Tack för titten. Panel är verkligen fint. Har ni använt "riktig" panel eller panelskivan?
VSM,
Ser jättemysigt ut! Riktigt hemtrevligt.
Hade ni panel även under fönstret, gissar att det är ett element där?
mimmi,
Har ni "ställt" panelen på golvfodret eller sitter det utanpå?
Aha !
Snyggt var det iaf
Usch, jag har verkligen blivit våldsamt rädd för vinterkräksjuka.
Förra julen körde vi och hela släkten drygt 50 mil för att fira jul hos min syster och hennes familj. Vi hinner knappt innanför dörren innan den första insjuknar. Därefter avlöser vi varandra.
Jag kan säga att det hotellrum vi lämnade efter oss är det skämsigaste jag gjort i hela mitt liv. Vi fyllde den ena sopsäcken efter den andra med nedspydda lakan och handdukar. Allt var nerkräkt. Vi var så dåliga att vi inte ens kunde ta oss till toaletten.
Tre dagar avlöser kräk, svimningsanfall och magsjuka varandra. Sedan kastar vi in alla våra äckliga prylar i bilen och kör den långa vägen hem igen.
När vi gick från hotellet hörde vi att det kräktes inne på de andra hotellrummen också. Vi hade smittat alla.
Fy, värsta julen någonsin.
En person i hela släkten klarade sig. Han satt glatt och mumsade julmat .
Men jag har hört att vitpepparkorn ska funka så nu lär jag aldrig åka på julfirande utan att bottna med en näve sådana.
Hej alla!
Vill bara tala om att det verkar funka utmärkt att beställa "VIT JUL" från Danmark.
Jag beställde igår och fick nu besked om att paketet är skickat!
Jättesnabbt verkligen.
285 sek inklusive frakt till Sverige.
Lägger ut länken om någon mer vill beställa.
Observera att den danska upplagan har en annan omslagsbild.
http://www.elounge.com/Pages/ProductDetails.aspx?ProductIndeks=3719844
Hej vänner!
Vi fick barnvakt i helgen och kunde riva ut diskbänken och stänga av vattnet igår.
Så skönt men inget för mig som är äckelmagad.
Ni kan inte ana vilken syn som mötte oss. 30 års skräp, snusk och skit under vaskskåpet. Urk och blä.
Tackar nu min lyckliga stjärna att vi inte bestämde oss för att göra en budgetrenovering och behålla stommarna som vi först övervägde.
Så skönt att rensa ur köket totalt och börja om från grunden.
Jobbigt, rörigt och tidskrävande men samtidigt jätteroligt!
Kära vänner!
Hittills handlar renoveringen bara om isolering, reglar och gipsskivor.
Inget nytt och kul alltså ännu !
Men håll ut, snart (hoppas) kommer jag att bomba tråden med köksbilder tills ni ber mig om att sluta
Godmorgon!
Håller med om tvätten. Ett evighetsarbete!
Men för tillfället känns det faktiskt lite lättare. Sedan jag fick mitt efterlängtade torkskåp dräller det iaf inte runt en massa våt tvätt i hela huset !