Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 6

Beatrize74 skrev 2007-11-25 21:44:02 följande:
    Gulligt av dig att komma ihåg mig...det stämmer att det är jag...men just de där kanske var lite...ehh... "rosettiga" Är du på jakt efter lite Shabby Chic tro. Finns det mycket ute nu?Har nog precis hittat vårt preliminära önskematbord på Blocket...håll tummarna för att det finns kvar. Bra pris och funkar tills vi hittat det absolut, absolut ultimata.
    Nja, har inte hittat något speciellt men kollar av lite ibland. Just nu tycker jag mest att det är sånt ute som man kan hitta i var och varannan affär fast till högre priser
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    Beatrize74 skrev 2007-11-26 11:07:30 följande:
    Näe...hörrni...säg åt mig att gå och städa lite. Skulle behöva dammsuga och köra en maskin tvätt, men jag är så seeeg idag. Har ont i öronen och halsen. Skulle så gärna vilja få det fiiint här hemma ändå. Riktigt få gå så där runt lister med trasa, skura golv och så. Jag inbillar mig att min riktiga julkänsla infinner sig då, men jag är ju så seeeg som sagt. Jag vill...men orkar inte. *pustar och ömkar sig själv*Tur man har så snälla barn, känner inte alls igen mig själv. Har förresten plockat lingonris och mossa..men inte ens de orkar jag göra något av. Måste skärpa till mig. VILL ju som sagt. Hur ligger er egen kreativitet just nu på en skala 1-10? Vanligtvis ligger jag väl kanske i snitt på en sjua, men nu vette hunnan om jag nog inte är nere på en trea. *ryck upp dig hösäck, det kommer en häst*
    Bea,

Känner igen det där. Jag ligger nog också på en trea, eventuellt en tvåa
    Köksrenoveringen går i slowmotion och hela huset är upp och ner.
    Nu ska jag ta mig i kragen och köra ett lass till tippen iaf.
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    Beatrize74 skrev 2007-11-26 15:07:21 följande:
    Lägger in en liten bild så ni inte svimmar. Har Fått en skambud på detta vitrinskåp. Vad skulle ni säga är ett realistiskt pris för denna på Blocket?
    Min erfarenhet säger mig att man brukar kunna få 1/3 av nypriset om saken är använd men i bra skick.
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Godmorgon!
    Jag är också vaken. Ska upp och röja fram adventsstjärnorna på vinden men där är iskallt så jag laddar lite

All you need is love
  • Karamellfabriken

Juliah,

Grattis det låter jättespännande! Det är du verkligen värd som lägger ner hela din själ i ditt hem.
    Men jag vill uppmana dig att fråga om det utgår någon ersättning den här gången. Lite merkostnader drar det ju alltid med sig och ska det säljas böcker tycker jag faktiskt att du borde ha åtminstone en liten del av förtjänsten.

All you need is love
  • Karamellfabriken

Jag måste fråga alla er som är lite "Ikea-kritiska".
    Vad tror/tycker ni om Ikea-köken egentligen. Håller de tillräckligt god kvalité?
    Känner mig lite tveksam till Ikeas grejer även jag eftersom vår soffa som vi inte haft i ens två år redan havererat !
    Och nu ska vi ju, som säkert alla redan vet, sätta in ett kök från Ikea. Tveksam.

All you need is love
  • Karamellfabriken

Roligt att höra att de flesta ändå verkar nöjda med Ikea-köken. Det är det vi har budgeterat för så vi har inte så många andra val just........
    Och fina är de ju. Älskar ditt kök Julia.

All you need is love
  • Karamellfabriken

Tack tjejer för att ni delar med er av era erfarenheter av köken.
    Nu känner jag mig både säkrare och gladare.
    Man vill ju att det ska bli bra när man lägger ner så mycket tid och pengar liksom.

All you need is love
  • Karamellfabriken

Den vita m blå knutar "sjöboden".

All you need is love
Svar på tråden Vita hem del 6