Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Ninizen skrev 2008-02-02 20:24:25 följande:
    Ser att det är fler som lägger fjärrkontrollerna högt Himmelbit: Hur i allsindar kan du säga ngt så dumt. Inte behöver du vara självkritisk! Du gör så otroligt vackra saker och har bland det veckraste hemmen jag sett.  Sakerna du (och många andra här inne för den delen) tillverkar är för sjutton underbara och felfria.(Nu ser jag iofs lite dåligt och har inte glasögonen på mig som jag borde, men det kan jag vara rätt säker på ändå)
    Tack! Vad du är gullig!
    Det är som jag brukar säga - titta på håll och kisa lite så är det himla bra!
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 20:26:26 följande:
    klaffbordet är 58cm högt och det andra 52cm. Det vi har nu är 55cm så jag tror inte det skulle vara för högt. Men jag vet inte. Blä vad jag har svårt att bestämma mig. Vill inte köpa så dyrt bord heller eftersom barnen ofta leker i v-rummet och bordet kan råka ut för det ena och andra
    Ok, det såg nog bara ut att vara högt på bilden då. Om jag skulle välja på de både så skulle jag ta det med lådan då.
    Går det inte hitta ngt begagnat på "Blocket i Finland" eller är allt dyrt (inte bara skåp) ??
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:29:07 följande:
    Ja, jag såg fynden i bloggen!! Älskar såna fynd, hur många pallar kan man köpa innan det blir för många?? 50, 100?? Men jag lyckades nog inte få in min kommentar av någon anledning??
    Jag tror inte att det finns någon gräns - det är som med skåp

Vad konstigt!! Var det för att jag höll på med inlägget då eller?! Fundersam Du får skriva igen
  • Himmelbit
    miniGrynet skrev 2008-02-02 20:30:57 följande:
    Vad söt pall och kistan var jättegullig! Ni har en riktigt bra liten affär där som ni fyndar i titt som tätt!
    Ninizen skrev 2008-02-02 20:33:25 följande:
    Wow! Vilken bra affär du hittat. Nu behöver du väl inte blocket längre?
    Det är en affär som säljer saker från "Aktivitetshuset". Om jag har fattat rätt så är det både långtidsarbetslösa och folk med handikapp som håller till där. Så de köper in gamla möbler och t.ex. målar och gör även nya möbler och saker. Så det är både kul att handla där plus att man gör en god gärning som köper sakerna så att de kan köpa nya saker och göra nya projekt - win win!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 20:37:14 följande:
    Ja det är ju det där som är som tradera, och så att gå på loppisar. Men jag vill ha nytt bord nu
    Då skulle jag absolut ta det med lådan på - enklare att måla än klaffbordet också

Annars kan du väl slänga på ett soffbord under nästa transport med importfirman eller!!?
  • Himmelbit

Åhhhh nu fastnade jag ju på Blocket!! Ninizen, det var ditt fel!

Ringde precis på en "sak" och sambon kommer förmodligen behöva utföra ett mord när han kommer hem... . Jag är ju helt hopplös

• Himmelbit
    miniGrynet skrev 2008-02-02 20:57:29 följande:
    Idag har vi köpt kökssoffa och ett matbord! För (borträknat ca 150 kr i bensinpengar) sammanlagt 850 kr, kalasbra! www.blocket.se/vi/15033205.htm ville inte ha mer än 500 kr för detta då vi kunde hämta det redan ikväll. www.blocket.se/vi/15023454.htm
    Vad roligt!
    Kunde inte se matbordet för annonsen var redan bortplockad!
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 21:02:23 följande:
    hihi va rolig du är Vad ringde du på?
    Gissa!
    Hon svarade inte först men nu ringde hon upp! Så imorgon ska jag åka och hämta. Hmm, undra just vad sambon kommer att säga... Jag fick ju ingen lön den här månaden så jag lovade att ligga lite lågt med inköpen... Sambon åkte i torsdags och kommer hem på torsdag
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 21:14:09 följande:
    Det kommer att bli fint vitt!Himmelbit: Ett skåp kanske?
    miniGrynet skrev 2008-02-02 21:15:49 följande:
    Ja, det tror jag! Jag gissar faktiskt också på ett skåp...
    Ni känner mig, det ser jag!!

Jaaa! Ett skåp!! *lycklig*. Ska hämtas imorgon med släpkärra några mil härifrån.
    Ringde sambon och han blev inte lika lycklig som jag är.... SkrattandeOskyldig
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 21:08:39 följande:
    Hehe, vi borde gå i shoppingterapi allihop!!
    Konstigt - min sambo sa precis nåt om "shoppoholic"...
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 21:30:56 följande:
    hihi snäll man du har som hämtar skåpet iaf Har du någon bild på det?
    Nej, han ska inte hämta det - det får jag göra själv. Han har insatsvecka vilket innebär att han inte får lämna området (regementet ca 5 mil härifrån) på en hel vecka. Åkte i torsdags och kommer hem på torsdag.

Du får bild imorgon *nojjig*
Svar på tråden Vita hem del 6