Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Fluffis- låter bra!

Vickan- vad duktig du är!

Sylt- det låter tuffare än det var! Det var nog efter 100 tjatningar och till slut ett löfte om utburning. Jag är tuffare i jobbet än hemma, det är svårare med ens egna (har vi hört den förut? )

• mimmi006
    Sylt skrev 2008-01-23 19:07:45 följande:
    Hihi, inga mer bilder idag. Jag är ju bara klar med den väggen (=bara tre väggar kvar) Väntar på tallrikshylla fr Isabella till en av dem......Har målat skåpet en tredje gång idag, snaaart klar. Dååå kommer det bilder! *lovar o lovar*
    o o o o o *apljud*, så du skickade efter den! Graaaaattis!
  • mimmi006
    Daggdroppen skrev 2008-01-23 19:13:25 följande:
    oj! Skandinaviskt, elegant, lite Carl Larsson, modernt-lantligt och alldeles underbar stil!!!! *stort mimmifan*
    ja, det är väl så att jag inte har en stil utan blandar, har svårt att välja och därför är det roligt att höra!
  • mimmi006
    Truffles skrev 2008-01-23 19:20:31 följande:
    Ledsen om jag tjatar... Apropå det här med vitmålade golvtiljor. Är de lätta att underhålla och hur håller de sig mot t ex ett parkett eller laminatgolv? Blir det lätt repigt och fult är det jag undrar över alltså. Målar man bara eller lackar man också?Den som frågar får inget veta.
    Jag vet faktsikt inte, men ju glansigare desto tåligare! Du kan säkert lacka en extra gång och få det tåligare...
  • mimmi006
    Vicka81 skrev 2008-01-23 19:48:28 följande:
    Tack ska ni ha Fluffiga miln: Åh, jag känner igen kommentrerna... "viitt är en fin bas, då kan man tillsätta mycket färg...", "det skulle vara fint med nåt som bröt av... ", "lite färg har ingen dött av..."  Shit-Pomm-Fritt!!! Jag har ju blå stjärnor på kuddarna i sovrummet... och för att inte tala om all färg som syns när tvn slås igång Man blir lite less på att folk tror att man saknar färg, som om det är deras uppgift att ge tips på vart man kan tillsätta röda gardiner.....
    Haha... ja, visst är det så!? Men jag tycker att det har blivit bättre, nu får man till och med frågor om hur man målar om saker i vitt...
Svar på tråden Vita hem del 6