Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

23årigmamma skrev 2008-01-13 09:33:01 följande:
    LinaoMatilda Tack så mycket!Ja verkligen, jag älskar att gå i second hand och på auktioner, man kan hitta jättefina saker om man tittar noggrant. Vem säger att fint måste vara nytt?;P
    Ja verkligen, tycker gammalt ofast är finare
  • LinaoMatilda

Ja de fotoramarna är väldigt vackra, passande med svartvita bilder i. Fåtöljen ser välbevarad ut och förstår att den är extra värdefull för dig eftersom du ärvt den.

Tack, kul att du gillade byrån

• LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 14:20:45 följande:
    Nu är jag tillbaka. Det kom lite annat emellan... Försöte ta några bilder, men som ni kommer att märka så är de tagna på olika gånger Och allt är ju halvfärdigt än... I själva stolen har jag provisoriskt lagt ett grått filttyg i bottnen och ett fårskinn ovanpå. Här ser ni:Ignorera den fula mattan, att inga gardiner är uppe, fönstren (3st ) som är på golvet ska upp bredvid gungstolen ed sepiabilder i....  
    Såhär tycker jag: Underbar gungstol! Man ser att den är gammal och inte som de flesta andra. Den är ju vit också, toppen. Däremot tycker jag att den kanske kunde passa bättre i köket?
  • LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 15:02:40 följande:
    Här är den i köket:Och här igen i vardagsrummet men mittemellan fåtöljerna:Var passar den isåfall bäst???Jag är glad för era ärliga åsikter (och ursäkta bildkvaliteten, men jag lovar - jag gör mitt bästa för att de inte ska bli så gula som de brukar
    Gungstolen är verkligen väldigt vacker! Jag tycker den passar jättebra i köket, där kan du sitta och läsa dagstidningen medans kaffet puttrar
  • LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 15:40:48 följande:
     men det är minst utrymme där! Förresten, jag har väl inte visat er min gamla bakspade som jag tpg med mig hemifrån? Titta isåfall en gång till på senaste bilden så behöver jag inte ta en bild på bara den. Det får räcka nu
    Ja jag såg den Fint med gammalt sådär.

Var vill du helst ha gungstolen då? Var har ni behov av den?
  • LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2008-01-13 15:45:54 följande:
     Jag vet faktiskt inte Lika stort på båda ställena tror jag... Det som avgör är nog ändå var den passar bäst in...
    Ok Glad
  • LinaoMatilda

Sådär, barnen sover och det är lugn och ro i huset De har varit förkylda och är nu bättre vilket betyder att de har mer energi men kan ändå inte leva ut den som om de var friska. Nåja, det var lite OT.

• LinaoMatilda
    disel skrev 2008-01-13 19:42:13 följande:
    En liten fråga till er som har två lampor över köksbordet, hur har ni satt upp dom? Har ni två kontakter i taket eller har ni satt ihop dom? Jag har nämligen 2 lampor jag skulle vilja ha upp, men min kära make säger att det inte går att få snyggt... Pliis, säg/visa att det går  
    Vi har två kontakter.
    MickeoCattis skrev 2008-01-13 19:50:34 följande:
    På tal om lampor..vad har ni för sorts lampa i hallen? Gärna bilder
    I hallen har vi två skomakarlampor.
  • LinaoMatilda

Jag såg en sådan lampa som du beskriver häromdagen, hmm.. ska fundera var det var.

JeaJea skrev 2008-01-13 20:25:15 följande:
    jag har inget nytt att visa, försöker hitta en bild på lampan jag har beställt, det är en industrilampa från Trendkompagniet med fattigmanssilver på insidan, grå på utsidan, två lampor som sitter ihop med en järnstång emellan. Har suktat sen förra året, då var den svart och snyggare tyvärr.
Svar på tråden Vita hem del 6