Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2008-01-14 20:28:26 följande:
    Jag funderar på om vi inte skulle ta och köpa ett litet sommarställe, men jag vet inte... Det är ju lite långt till Skåne.. www.uppvik.nu/717_spraggehusen.pdf
    Inte illa... men är det inte lite litet för er tre? Kanske du måste fortsätta leta?
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-01-14 20:56:05 följande:
    Aha, det var där ni bodde innan. Synd att er lägenhet inte är såld ännu.. Saknar du spottarna?!
    Hihi precis.. därför jag inte har råd att anställa någon butler ännu
  • LinaoMatilda

Karamellfabriken: Det kommer att bli jättefint! Gillar också vitrinen sådär direkt på bänken.

Knyttis: Ajdå, hoppas det ger med sig snabbt.

Julia: Du får till det så fint! Hur har det gått på kvällarna? Somnar N bra i nya rummet?

Vicka: Så tråkigt för din skull. Du kanske ska prata med honom om det ännu en gång, att även om han inte vill vara involverad i arbetet behöver han ju inte sucka över det. Har han något intresse? Så kan du ju jämföra dem och säga att inredningen är ditt intresse, skulle säkert inte vara kul för honom om du suckade och motarbetade honom i hans intressen. Lycka till!

• LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2008-01-15 12:41:06 följande:
    Hej på er!!!Hoppas alla haft en bra helg!Tänkte be om lite smakråd.Har hittat en söt tapet från Boråstapeter som jag funderar på att ha i Colins rum.Nu kan jag tyvärr inte visa den men jag läkar till deras sida...www.borastapeter.se/index.aspFör den som orkar. Gå in på tapeguiden. Välj rum - sovrum, Välj tapetsering - bård i mitten  (detta för att tapeten under kan liknas vid den vita panel som sitter i rummet och som ska bli vit) Välj kollektion - Kidz.seDet är den tapeten som är ljusblå med moln på.Det finns även en bård till denna som är med bilar som kör upp för kullar.Jag tänkte ha den tapeten över den vita panelen och så även bården som ska ligga kant i kant med panelen. Hänger ni med? Vad tycker ni?
    GIllade tapeten och gillade bården, tänkte du den gröna bården eller den som går mer i blått?
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-01-15 12:50:25 följande:
    tjenatjena!Tack för att ni orkar lyssna på mitt tjat om icke-sömn . Mannen kom hem igår, även han förkyld o ätandes medicin, samt med jet-lag... Men han stack till Sthlm 5,30.... fast han kommer hem tidigt idag Vsm --> Så fint!Lynn --> vi har den gröna med moln på, jättefin! Själv är inte bårder min favvo, jag hade kanske hellre valt en list? *ärlig*
    Oj, jag blir så imponerad av folk som orkar med bara lite sömn. Själv behöver jag sova mycket
  • LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2008-01-15 14:32:54 följande:
    Tack alla...för era svar!Någon frågade om jag skulle ha den gröna eller blå bården...Jag förstod inte riktigt.Bården i sig är en sån som "går in" i tapeten. Det ser alltså ut som att den tillhör våden i sig och bryter inte av så som andra bårder gör.Det är list på panelen, upp till. Vi kommer göra detta rummet på två olika sätt.När man kommer in i rummet så kommer väggen till höger som går rakt fram (dörren sitter närmast höger vägg) målas svart. (alltså svart panel) Ovan på den panelen ska det sitta stora träbokstäver. Det kommer bli en ABC- hörna. Nere på den svarta panelen kommer det vara en stor svart griffeltavla. (fick idén med svart panel från ikea)Tapeten ovan denna väggen kommer gå i samma blå nyans som moln tapeten men vara helt neutral från mönster i. Alltså rent blå.PÅ de andra två väggarna kommer panelen vara vit med molntapeten på.Bilarna gillar jag för att Colin är helt tokig i dem. Tror trotts allt att det kommer bli bra. Just för att den inte känns så "bård-aktig" Rummet är uppbyggt så man bara kan "nyttja" tre väggar var av den fjärde är försedd med någon garderob etc. Svårt att se för sig i huvudet hur det kommer bli kanske men jag tror det blir ett fantsifullt rum för vår lilla treåring. Där kan jag inte köra så mkt på samma lugn och harmoni som i resten av huset. Bättre jag fixar nått roligt och fantasifullt än att alla leksaker gör det! (ni vet vad jag menar!) *fniss*
    Det var jag som frågade vilken bård, det fanns två med bilar som åker upp och ner för kullar
Svar på tråden Vita hem del 6