Vita hem del 6

Ja, tänk, det gör vi! Är så trött (men ändå glad!) så jag vill bara gråta ikväll
*blir alltid så då jag är trött*

Ha en mysig kväll ni andra också!!!

Julia: Försökte skumläsa och såg att det pratades lite om det kommande reportaget. Eller gjorde det? Vad var det du funderade på angående porslinet? Har du fått veta mer om vilket tema de har eller är det bara ett inredningsreportage "överlag". Inget vår/jul tema eller liknande?
Själv är jag LEDIG imorgon. Hör och häpna, mitt i veckan! Orsak: Finland firar självständighetsdag (90 år dessutom) och då är det en RÖD och fin dag i almanackan
Ska sy ett överdrag till köksoffan om jag hinner. Har också tusen andra projket att göra. Bjöd hem mina kollegor i början av nästa vecka och de kommer ju liksom att gå husesyn och syna varje list och varje vrå.... SHIT! För tittar man riktigt noga så märker man att det finns kvar att göra lite här och där...
Smyger mig in och lägger några strökommentarer utan att ha läst ikapp desto mer...
Tack
Använder du det till något?
Jag hade letat länge efter ett, men bara hittat riktigt mörka. Detta är ljust (fastän det ser mörkt ut på bilden). Gick och tittade på det säkert fem-sex gånger och tillsist sa jag till gubben som sålde det att jag tar det på en gång så han slipper mig, om han prutar ner priset. Och då fick jag det Ska bara använda det kring jul, för den rustika känslan blir för mycket året runt. Och då försvinner ju glädjen i att ha fram det också...
En fråga: Vad har ni för gardinstänger????
Jag vill ha tunna, vita med enkla knoppar. Och billiga! För vi har mååånga fönster...
Blir kirshstänger FÖR fula??? Jag är medveten om att de egentligen ÄR rätt fula och att det kanske inte är meningen som "vanliga" gardinstänger utan mer cafe-stänger....
Men jag har faktsikt ingen lust att betala över 40 euro per fönster. Vi har ju uppemot 20 fönster...
Och ikea har väl bara svarta och stålfärgade?
Jag är med andra ord rätt desperat...