Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Mimmi: Låter spännande! Klart du måste visa bild! Ska du alltså mura en själv?? Impad isåfall!

Nu ska jag hoppa i duschen och natta sonen

• Daggdroppen

Himmelbit? Kan det vara för att han saknar sin pappa som han skriker?

Vår son är väldigt pappig just nu och ganska otrygg. Vill nästan hela tiden ha koll på var han är. Kanske är det lite "straffet" vi får ta då maken har jobbat och byggt så mycket. Nu då han får se mer av honom vill han liksom inte släppa honom igen, tror jag.

Nu på långresan i helgen var han också väldigt otrygg då vi var med andra okända människor, men då det bara var vi tre på hotellet var han glad. Barn gillar när det är tryggt och samma rutiner. Och vet var mamma och pappa finns

Lycka till! När kommer han hem?

• Daggdroppen

Godkväll!

Är det någon som hört av Nilla? Vet ju att hon jobbar, men ändå?

• Daggdroppen

Ha ha, kom på att man kan ju söka efter henne på medlemssidan...

Förlåt Nilla om jag snokar och skvallrar, men tyckte det var så kul... ¨

Vet ni när hon var inloggad senast? Jo 04.23 imorse När börjar du riktigt, kära du???

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 17:07:11 följande:
    Hon var inne här för någon dag sen och allt var bra med henne. Hon hade nog nytt inlägg i bloggen också.
    Läste det nu också! Nilla, kom hit och jobba inte ihjäl dig!
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2008-02-05 17:20:36 följande:
    Äsch , skrev ju ett långt utlägg om vårt fynd men det försvann. Men för att sammanfatta det kort, maken blev kär, påstod att lilla byrån såg ensam ut och ville hem till vårt sovloft. Börjar nästan tro att han är minst lika inredningsintresserad som jag.  OBS! Han är stor och stark också!lillafruluva, 30% är ju inte fy skam egentligen. På 70% bordet fanns en del fina julsaker och Bruka fat som var riktigt fina. Tar nog en till vända på fredag kanske.syltan, spännande, ingen liiten ledtråd?
    Har du bild på den?
    juliah skrev 2008-02-05 17:21:26 följande:
    Å föresten, jisses så gott det var med en semla. Men de var oförskämt små *surar*
    Ta två

Vi firar den såkallade Runebergsdagen idag och då är det tradition att äta sk Runebergstårtor. Googla, så hittar ni info om den säkert...

Plus att det råkar vara fastlagstisdag....

Igår åt jag semla och idag åt jag Runebergstårta Men INGEN semla idag alltså, *stolt*
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2008-02-05 17:29:33 följande:
    Fluffis, no way *stenhård*. Vägning imorgon bitti och vågen SKA visa ett kilo minus sedan förra vägningen Ska försöka knäppa en bild senare ikväll när jag kilar över till tvättstugan.
     Å så duktig du är!!!

Önskar jag vore lika duktig
  • Daggdroppen

fattar jag rätt nu, ska ni börja lära er att våttova?

Det är inte alls svårt! Har prövat typ två gånger, men aldrig på riktigt.

Men min kollega visade mig i höstas och så prövade jag medan jag studerade.

Min kollegas tips var att man skulle tänka på det som en relation. Först ska man vara mjuk och försiktig (tills ullen tar ihop). Efter en stund så får man börja bli lite hårdhäntare (så ullen gnuggas rätt hårt). Använd såpvatten. Och tunna tunna skikt av ull som man bygger på.

• Daggdroppen
    mimmi006 skrev 2008-02-05 19:09:38 följande:
    nej, specialpanel blir det sen... och sen spisen då ! Hoppas jag...Fluffis- gnuggar ni med såpa på varandra i finland?
    ha ha Såklart vi gör

Nä, ursäkta otydligheten
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2008-02-05 19:31:09 följande:
    Här kommer makens stora kärlek.
    Du har lärt honom bra Hur stor är den? Den verkar inte så hög eller lång? Vad ska ni ha i den? Blir det en tv bänk?
  • Daggdroppen

Och vad menar ni med planka Skrikandes fattar nada!

En med krokar på, eller???

• Daggdroppen

Just det, NU vet jag hurdan planka ni menar!

• Daggdroppen
    Mori skrev 2008-02-05 20:17:08 följande:
    Oj! Nu har jag hundratals sidor att läsa igen ju!Jag har sytt och grejat dagarna i ända hela helgen Hinner inte lägga upp så mycket bilder här, blir mest i boggen..Här kommer ett lite smakprov innan jag börjar läsa ifatt.
    Söt!!! Ser ju ut som en köpt då du har en lapp ditsydd. Ser proffsig ut med andra ord Vad är det för lapp?
  • Daggdroppen

Hej på er!

Jag kan väl ändå inte tro att MM skulle bli ledsen om att någon annan startar en ny tråd!?! Det är väl bättre än att den stängs och att man inte får med en länk här!?!

Så det är väl fritt fram för den som vill!

Huvudsaken är ju inte vem som gör den utan att det blir en ny!

Svar på tråden Vita hem del 6