Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Karamellfabriken skrev 2007-11-28 18:19:07 följande:
    Oj, vad rädd jag blev!Ni vet hjärtljusstaken från Coop. Jag satte upp den i fönstret precis nu och tryckte på knappen och PANG! Världens smäll, glödlampan slungades iväg och ett kolsvart rökmoln blev det.Usch det känns som att det kunde gått illa. Kan ni tänka er att vi installerade jordfelsbrytare i huset FÖRRA VECKAN. Den fungerade tack och lov.
     Oh shit! Hurdan ljusstake var det? har du bild? Det där måste du ju meddela!!!
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 18:23:43 följande:
      Gula bilder på vår adventsljusstake.
    Söt!

Jag ska göra en egen också, men har inga ljushållare. Tips på hur man får ljusen att stå raka???

Jag ska använda mig av farmors gamla avlånga kakform (underbar) och har siffrorna i ståltråd (ni vet säkert vilka). Ska knyta fast de med ett gammaldags band och sätta vitmossa runt. Om jag hittar under snön vill säga...

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 18:31:24 följande:
    Tack Är den djup? Kan du använda styroks? Gröpa ur hål för ljusen där.
    Det var fiffigt!!! Tack!!!
    Himmelbit skrev 2007-11-28 18:34:18 följande:
    Godkväll i tråden! Vet ej om du fått fler förslag redan men Gekås har fina höga vita. Både Kajsa o jag har dem. Visserligen ingen webb-shop men du kanske ska dit el ngn du känner? Billiga är de också - 129 kr!Till vänster...
     Den var fin! Otroligt stilren
    Lynn84 skrev 2007-11-28 18:44:12 följande:
    God kväll på er!!!Konstigt....jag minns inte vad jag har läst! Idag har jag och sonen varit i skogen och letat efter julpynt. Fick med mig en hel del hem.Nu är det så vackert här att jag storknar när jag går in i vardagsrummet *stolt*Önskar jag hde en kamera så jag kunde fota lite.Gav mig på att binda en krans av granris för första gången. Blev bra endå! Den ligger nu på en fin vit serveringsbricka med handtag och i mitten står 4 "block ljus" från Liljeholmens. Kransen är prydd med pärltråd....*mmmm*Nu kallar sonen...jag kikar snart in igen!Var bara tvungen att skvallra lite om pysslet....
    Ser framemot bilder!

Suck. Nu har sonen strött ut kattens torrfoder över hela nedrevåningen och vill att jag ska dammsuga (ääääälskar dammsugaren) Kul i vanliga fall, men inte nu.

Och katten har hittat mat ur komposthinken och dragit ut det över köksgolvet.

Ibland önskar man att man hade en städerska...
  • Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 19:08:02 följande:
    Jag älskar vita pioner och har en så fin luktpion i trädgården. Skulle vilja göra en mindre förstoring av den för att kunna njuta av den även nu under vintern.Men vilken bild är bäst?
    Är det någon skillnad? Mina ögon är trötta
  • Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 19:20:08 följande:
    Eller färg?
    Den mörka! Ingen tvekan!
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 19:20:48 följande:
    Måste rådfråga er lite; Har varit och hämtat en sittbänk idag som jag i mitt huvud redan hade målat vit och placerat på min framtida inglasade veranda...! Men sambon tycker att vi ska behålla den som den är... Vad tycker ni? Bild finns i mitt galleri!
     Blir ni osams kan jag ta den Annars vit! Eller det beror lite på hur de andra möblerna och inredningen är. Den är vacker i sig!
  • Daggdroppen
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 19:29:04 följande:
    ag sätter upp dig på listan, den är ganska lång just nu...! Vad tror du om soffan...vit va?Får jag förresten kika in hos dig?
     Antagligen vit.. Men som jag sa, det berorpå inredningen i övrigt. Själv har jag fyra gamla stolar som ni ska få se en annan dag som INTE ska målas. Bara få vita dynor. Har fyra till nästan likadan men vita och de är inte alls lika fina. Tr det eller ej.
    Himmelbit skrev 2007-11-28 19:30:58 följande:
    Här kommer lite bilder. Inte på dagens shopping dock, men tidigare shopping...Nya soffan med en liten Himmelbit i:Eukalyptuskrans, köps hos Nublu:Adventsljusstaken som inhandlades på den trevliga shoppinglördagen:Kristallkrona.. hmmm, undra vad sambon kommer säga när han kommer hem.. :Två sådana här blev det igår - ytterligare en ska inhandlas imorgon:Ja, sen har det varit mer shopping idag men det får ni se imorgon!!
    Hääärrrligt!!!!
  • Daggdroppen

Tittar bara in för att säga godnatt.

Värsta Supermamman skrev 2007-11-28 20:47:12 följande:
    *sur* Hittar inte den jäkla målartvätten! Har ta mej tusan letat igenom alla ställen i hela huset flera gånger. Någon som vet något som går lika bra att använda istället? Klorin, avfettning? Eller ska jag skicka maken att handla?
    Jag har nästan slutat använda målartvätt. Jag tar fairy-vatten och det går lika bra Även då man har massor med slipdamm. Frågar du någon annan så är det kanske helt nonono, men för mig funkar det!

Godnatt!
  • Daggdroppen
    Lynn84 skrev 2007-11-29 16:39:31 följande:
    Hej på er!Orkar inte läsa ikapp så mkt. Idag var det min tur att åka på magsjukan. har legat i soffan hela dagen....Hoppas ni andra mår bra!Önskar er en trevlig helg dessutom. Ikväll åker jag hem till min pappa för att få hjälp med Colin över helgen. Sambon ska åka iväg med sina jobbakompisar på resa till Gbg.Ska försöka hålla mig ifrån datorn tänkte jag.Ha det gott!Kram på er!
    Krya på dig Lynn!

Kommenterar bara sista inlägget och hoppar på tråden från och med nu Ellerja, Krya på dig till Kajsa också!!!!

Och Lcroft: Håll oss "up to date" med förlossningen

Pust. En dag kvar på denna arbetsvecka. Blir skönt med helg efter det. Egentligen har jag helg i mitt huvud redan ikväll, så får se om jag glöämmer bort att åka till jobbet imorgon. Men senast vid lunchtid kommer jag väl på det, det blir julmat imorgon Det gillar Fluffis

Ska försöka plocka fram lite julsaker ikväll.
  • Daggdroppen
    Sunna skrev 2007-11-29 17:00:23 följande:
    Hoppar bara in och säger hej mellan amning och blöjbyten, nu ska jag skumma lite
    Hej!

Oj så fint ni har (och gör det) hemma! Gillar er trappa!!! Och underbart söta killar!!!!
  • Daggdroppen
    malins79 skrev 2007-11-29 17:23:30 följande:
    nu ligger den där igen.
     Det liknar ju en! Men är inte spjälorna lite lägre ner? Fråga av någonJunoexpert här i tråden. Det finns ju några

Hursomhelst var den jättefin! Hur har du hittat den?
Svar på tråden Vita hem del 6