Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Och ja, jag är så avis på er som kan ha vita Eketorp. Det kan inte vi ha, för vi är lortgrisar alla tre Fyra med katten! Jag skulle få tvätta varannan dag. MINST!

Mitt vardagsrum blir inte som jag tänkt mig med de soffor vi har nu...

• Daggdroppen
    alabaster skrev 2007-12-08 19:10:11 följande:
    Fluffiga moln nämen så dumt! Varför åkte de inte hem med barnet?
     Hm, säg det... De sa att det antagligen var åksjuka. Han har haft det en gång innan... Nåja, vi får hoppas att det är det! Men konstigt att nämna om magsjukan som gått på skolan då...
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-08 19:35:07 följande:
    Å, jag blev också förstummad av alla vackra bilder på en och samma soffa! Fantastiskt!Fluffis, jag har missat att det blir en operation, håller verkligen tummarna för att ni klarar er nu.mimmi, åååh...superduperfint. Blev förälskad i kranarna.Inför morgondagens Aftonbladet så vill jag bara säga att det är så roligt att ni ska ut och köpa den, jag är väldigt nervös och jag hoppas verkligen att det blir "jag/vi" över reportaget. Tre sidor tror jag att det blir, inte så jättestort med andra ord...Jag är så spänd och lite orolig!
     Tack, jo det blir på torsdag om inte röntgen säger annat. Ska på det på måndag.

Tror du artikeln blir publicerad på nätet??? Jag vill ju också läsa!!! Du får fota tidningen annars Och du, du behöver inte vara orolig! Jag är säker på att det blir bra!
    Kickan07 skrev 2007-12-08 19:49:46 följande:
    Glömde, Fluffiga Moln- Hoppas din son klarar sig från att bli magsjuk så att operationen kan bli av som planerat. Emmasa- Så jätteskönt för dig att lilla Alice stannat så här länge i magen. Hoppas hon trivs så bra att hon stannar hela tiden ut!
     tack för tumhållningen. Tråkigt med magsjukan hos er En extra kram till dig
    Kickan07 skrev 2007-12-08 19:42:26 följande:
    Vad mycket fina bilder ni visat i kväll! Ingen nämnd ingen glömd Såg att många har/är magsjuka. Vi var i Göteborg förra fredagen. Skulle ha en mysig familjedag eftersom vi kännt att bygget tär på oss. Nåja, vi går några timmar på stan, äter lunch på en mysig resturang. Sedan börjar jag må pyton.. Hann ialla fall till bilen innan jag började kräkas. Bara till att åka hem igen utan att ha besökt Jul på liseberg som vi sett fram emot så. Såå tråkigt!Inte nog med det, både mannen och sonen blev sjuka dagarna efter och fy vad jobbigt när alla är dåliga samtidigt!!!(Ett tips för att snabbare återhämta sig är vätskeersättning från apoteket, tror det heter Resorb).Sedan har jag och min man blivit friska med sonen är fortfarande inte bra. Har dessutom haft väldigt svårt att få i sonen vätska, så i dag tillbringade jag förmiddagen på akuten. Mindre trevligt men vad gör man inte för sina små..De gjorde dock inte särskilt mycket utan vi fick åka hem igen. (Sonen var ursinnig när vi försökte tvinga i honom dryck så de tyckte att han inte var tillräckligt dålig för att bli inlagd när han orkade vara så arg. Han är 15 månader) Jag hoppas verkligen han snart blir bra igen !Men, men nu till saken. Denna vecka har ju varit extra jobbig, och det som faktiskt har fått mig att orka är att jag vet att när han sover så får jag en liten stund för mig själv när jag kan kika in här och genast känns det lite lättare. Stämningen härinne är så härlig och ni visar och tipsar om såå mycket fint!(Vet att jag sagt det tidigare men det tål verkligen att upprepas.)Så tusen tack till alla härinne som hjälpt mig genom en tung vecka!Ser fram emot morgondagen då jag får läsa om Juliahs vackra hem!Ha en skön kväll alla!

mimmi006 skrev 2007-12-08 20:18:04 följande:
    juliah- jag ska hänga på låset till affären imorgon!:.D Det är så spännande!!!lillvilda- j, jag skickade efter den från Babyland! Den är kanon...Fluffiga mpln- hoppas att din pojke klarar sig *vitpeppar, vitpeppar*
     Ett pepparkorn, två pepparkorn, tre pepparkorn, fyra pepparkorn, fem pepparkorn.... tack
    Hojta till om du vill in i min besöklista så ska vi se...
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-08 20:40:30 följande:
    Köpte en ny stol och lykta idag, blev inspirerad av mimmis fina arrangemang.
    Jättefint!

Jag har också tummat på den skylten. Och den där det står "Mor och barn sover". SÅ söt
  • Daggdroppen

Vet ni vad vi gjort nu?

Badat bastu

Välkommen hit någon gång om ni vill

• Daggdroppen

Och nej, den kan nog inte VITmålas! Hoppas ni förstår det och inte får någon allergichock då ni ser bilden

• Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:15:05 följande:
    www.bitc.se/Furniture.aspx&Ret...Har fått experthjälp från NORDIK. De har tipsat mig om lite matgrupper som de kan tillhandahålla. Vad tycker ni om det här bordet?
    Som "fin" bord skulle jag nog kunna tänka mig det. Men jag skulle vilja ha med tillägsskiva. Kan man få det?
    Kickan07 skrev 2007-12-08 21:09:43 följande:
    Juliah-Underbar bild!FluffigaMoln- Men vad skönt med en bastu, sån härlig lyx!
     ja visst
    M HOW skrev 2007-12-08 21:07:30 följande:
    jag eldade i kaminen och uppepå murstocken stog en ljusstake med stearinljus som dock var släkt. Men av värmen i kaminen så hade ljusen smält och runnit ner över hela luckan till kaminen!!Precis när jag börjar reagera på att det luktar stearin så börjar hela kaminen brinna!Fick riktigt panik, slet upp malte som satt i soffan brevid och sprang ut..
    OJ! Men hur släckte ni den?
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:04:21 följande:
    elödigt=ledigt! *fniss*M HOWmen jösses! VAd hände?FluffisMyspys!!!!GRATTIS!!!!! En till ektorp i familjen vita hem!
    Rori skrev 2007-12-08 21:03:46 följande:
    Juliah-Så mysigt  Nu är det bara snön som fattas!!Ska bli så kul att se aftonbladet och jag instämmer med de andra att du har verkligen inget att vara nervös för med ett så fint hem Fluffiga moln-jag har också hållit skylte med mor&barn i handen men inte vetat riktigt var jag skulle ha den...Läste att din son ska opereras, är det något allvarligt? Hoppas allt går bra Bea-Så kul för dej, förstår att du är glad!!

Nej, har jag kanske inte sagt???? Det är en testikeloperation... Hans ena är inte ner.
  • Daggdroppen
    Camilla R skrev 2007-12-08 21:46:01 följande:
    perationer på barn är ändå aldrig kul. Vår yngsta har opererats två gånger och därmed också sövts två gånger, jag har ärligt talat inte klarat av att vara med utan pappa har varit med (endast en förälder har fått vara med) och då har jag tyckt att den förälder som ger mest stöd får närvara. Inte enkelt, men nödvändigt. Kram och lycka till!
     Ush

Ja det är ju INGET jag ser framemot. Absolut inte. Jag själv hatar att vara inlagd på sjukhus och mår illa av bara tanken på att han ska sövas ner och hela köret. Men jag försöker intala mig att det inte är något farligt ingrepp. Det finns de som blir opererade för hjärtfel, tumörer och andra hemskheter så vi får väl vara lyckliga över att det bara är vad det är.

Sen så förtränger jag det så gott jag kan. Kan inte börja grubbla på det för DÅ blir jag riktigt galen Gråter
  • Daggdroppen

Ja, jag tänker att vi är lyckliga som ändå bara ska göra ett ganska litet ingrepp och att det inte är någon allvarlig sjukdom. Men infektioner och annat som kan följa vet man ju inte av... Och  ett ingrepp är ju ändå alltid ett ingrepp...

Vad var ni med om för operation?

• Daggdroppen
    lasseliten skrev 2007-12-08 21:53:21 följande:
    Fluffis - kram! Förstår din oro, men det kommer gå fint!  
    Tack
Svar på tråden Vita hem del 6