Vita hem del 6
Hihi...nu hittade jag Nublugumman på Blocket!
Hihi...nu hittade jag Nublugumman på Blocket!
Näe...nu kan jag inte hålla mig längre...ska gå och gråta till ännu ett avsnitt av "Lilla huset på prärien", har ju nästan nyss torkat tårarna, men det är ju så braaa.
Sussa sött tråden
Här är det "ledig måndag med barnen" igen imorgon. Underbart!
Godmorgon!
Här är det småkallt inomhus och snöigt utanför. Barnen förstår inte varför de måste ha sockor på sig inomhus "Det har man ju i dummidubbar" säger min dotter indignerat. (Gummistövlar alltså)
Och gosiga tröjor vill de inte ha över sina pyjamas vid morgonmyset. Själv är jag också lite "kinkig" då jag har ont i halsen och öronen. Men det är vackert ute när det snöar, helt underbart!
Vet ni...bordet och stolarna på Blocket fanns kvaaar.... (och någon hylla också ingick i det superlåga priset), precis den modell vi tittat på. Har mailat och sagt att vi vill ha det och frågat lite närmare om mått och så, men det här känns helt ok att köpa som mellanbord. Verkligen toppen.
Nu ska jag göra en "kupp". Jag ska sätta ut vårt vitrinskåp och vår "Bonde" mediamöbel på Blocket. Jag har fotat tidigare och förberett för att sätta ut dem, men maken tycker vi kan vänta med mediamöbeln. Han vill ha den här:
http://www.svenskahem.se/?id=3258&pid=3243
Den är inte så otroligt hemsk. Den är ju dessutom vit och i hans mediaforum är det många av killarna som har en sådan. Den är lite av hans dröm. Men...vad tycker ni?
Själv känner jag att jag hade önskat att den inte hade svart överskiva och kanske inte var så "stram", men de mer romantiska som finns på Mio och IKEA är inte tillräckligt djupa, behövs vara 50 cm. Funderar på att ändå gå honom tillmötes och ge honom den i liksom "julklapp" om ni förstår hur jag menar. Han skulle vara supernöjd i alla fall och själv dör jag väl inte. Den är ju tusen gånger bättre än den vi har idag.
Han har även pratat om att bygga en egen av IKEAköksstommar och luckor. Får se om det kan vara en lösning också kanske.
Nåja...jag ska sätta ut mediamöbeln vi har i alla fall för de tusenlappar den är värd och sedan får vi använda soffbordet till mediamöbel tills vi köpt den vi vill ha. Återstår att se om den blir såld nu så här nära jul!
Näe...hörrni...säg åt mig att gå och städa lite. Skulle behöva dammsuga och köra en maskin tvätt, men jag är så seeeg idag. Har ont i öronen och halsen. Skulle så gärna vilja få det fiiint här hemma ändå. Riktigt få gå så där runt lister med trasa, skura golv och så. Jag inbillar mig att min riktiga julkänsla infinner sig då, men jag är ju så seeeg som sagt. Jag vill...men orkar inte. *pustar och ömkar sig själv*
Tur man har så snälla barn, känner inte alls igen mig själv.
Har förresten plockat lingonris och mossa..men inte ens de orkar jag göra något av. Måste skärpa till mig. VILL ju som sagt.
Hur ligger er egen kreativitet just nu på en skala 1-10? Vanligtvis ligger jag väl kanske i snitt på en sjua, men nu vette hunnan om jag nog inte är nere på en trea.
*ryck upp dig hösäck, det kommer en häst*
Näe..tjejer...nu måste vi rycka upp oss.
Numberone - studera låter ju jättebra, snart är det jullov och du får se till att önska något riktigt fint av tomten om du varit duktig på att studera
Nublu - se till att gå och måla hyllor med sig nu vetja! Vad är det för hyllor, har vi fått se dem tro? Vi vill ju se "före" "efter" bilder ikväll.
Karamellfabriken - skulle också behöva åka iväg till tippen. Maken ska komma hem med bilen och då ska jag göra just det med barnen. Tippen här öppnar 13.00, sedan ska jag iväg till Röda Korset. Skulle ha gjort det för länge sedan, men det har kommit så mycket emellan.
Nu ska jag gå och starta upp en maskin tvätt och göra rent köksgolvet, alltid något.
Kram