Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Ni är så goa...tur vi kan skriva av oss lite till varandra.

Maken kom hem för tjugo minuter sedan. Jag hade då hunnit vila till Pippi precis som jag skrev. Jag njuter verkligen själv av "julavsnittet" då jag ser hennes fina stolar, spröjs och väggpanel i huset. Konstig man är va? Och så kunde jag beundra Tommy och Annikas fina julgran som de klädde och satte tomtebloss i. Det är ju så vanligt att man ser på äldre vykort och annat, men inte så vanligt ändå idag att man gör. Det är ju ganska effektfullt att tända ett då och då. Är det någon av er som brukar göra det???

Fluffiga moln - ja, jag känner verkligen värmen. Vad fiffigt med rivjärnet.

Himmelbit - tack för dina goa kommentarer...får vi se vad du skapat i mossa sedan?

Och så tänkte jag pigga upp lite och ge lite inspiration till hur man tar verkligt gula bilder
    http://www.blocket.se/vi/14262907.htm?ca=9_s
    (Inte min annons då förstås) :-P

• Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-12-01 17:20:59 följande:
    Jag är lite "wild and crazy" så här på lördagskvällen...Eftersom vi pratat om frånvarande makar/sambos så tänkte jag att jag skulle hitta ett "normalt" jobb till min sambo. Har nu skrivit ihop en ansökan och ett CV.. Ska jag skicka tycker ni?! (sista ansökan idag och sambon kommer hem på måndag). Försökte ringa honom men han är ute. Asch, en ansökan kan man väl alltid skicka va?! Eller vad säger ni?! Han kan ju alltid dra tillbaka den om han inte skulle vilja..
    Är det ett jobb du tror att han skulle ha sökt ifall han hade haft möjlighet?
  • Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 17:22:13 följande:
    hihi vi ligger långt efter här märker jag.
    Hihi...ja-a...där har ni ett proffs!
    Himmelbit skrev 2007-12-01 17:24:52 följande:
    Absolut!!Han velar inför att ta ett "civilt jobb" - har varit i försvarsmakten sen han själv gjorde lumpen. Men om han skulle våga/vilja ta steget så skulle detta vara ett perfekt jobb (inte helt 100 för min del, men han skulle gilla det).
    Då skulle jag skicka in ansökan efter att jag talat om det för honom via telefon.
  • Beatrize74
    Bandykillar skrev 2007-12-01 17:30:06 följande:
    Himmelbit nu lyser inte hjärtanstaken så fint längre. Tre av ljusen lyser starkare och ett som vanligt. K åkte ner till fyndlagret men de hade inga extra ljus. Visste inte om de kunde få tag på. Tror ni coop har?F-n vad sur jag blir, den har lyst i några dagar bara och inte åkt i golvet Ska det inte hålla längre än så????
    Är det samma sort som exploderade för någon häromdagen?
  • Beatrize74
    Daggdroppen skrev 2007-12-01 18:30:50 följande:
    Jag skulle garanterat vinna tävlingen om gulast bild Tog en idag och det liknar mer en PÅSK-bild än julbild
    IN med den!!!!
    mimmamum skrev 2007-12-01 18:30:23 följande:
    Godkväll! Här lyser flitens lampa minsann! Vad fint ni pysslar tjejer!Bea, jag håller med om att det är tråkigt med bloggtråden, jag känner mig jätteledsen för att jag inte längre får vara med.... Newht, vad fint det blev! Tänk vad lite färg kan göra!Jo förresten, vad mysigt det låter med Astrid Lindgren, jag funderar på att beställa några filmer till sonen (läs till MIG) det är ju så mysiga och inspirerande miljöer! Vilka fem filmer skulle ni köpa?
    Jag skulle ta "Titta Madicken det snöar" med just julavsnittet (Vet inte om avsnittet som film heter samma som boken.
    Sedan skulle jag ta "Lotta på Bråkmakargatan" - den när hon bland annat firar påsk
    Emil är också given, särskilt den med auktionen, den älskar min son.
    Och ett avsnitt med Pippi - barnen tycker just om julavsnittet jag beskrev tidigare, men också den där polisen och tjuvarna springer runt och de åker luftballong.
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-12-01 20:43:36 följande:
    Jag håller på att bli galen på min son.....I en timmas tid har jag suttit och klappat honom och sjungit, för att få honom att sova. Han vänder sig om heeeela tiden och ska ställa sig upp. Han har fått välling, så han är mätt. Han är nybytt - gahhhh jag blir galen... Jag har väldigt bra tålamod men efter en TIMMA med sång och vändningar så är måttet rågat. Nu har jag lämnat honom ståendes i spjälsängen. Han är skitttrött och står och gungar men ändå... Han är inte ledsen utan vill väl bara inte somna...Nyss hittade han en lampa som han nådde och välte.. grrr... De små liven!Jag är dessutom bortskämd med att tidigare bara ha kunnat lägga ner honom, stoppat om, godnatt och sen gått ut.
    Jag känner igen det där...jag skulle tippa på beteendet att han snart fyller ett år, visst har jag rätt? Precis samma "problem" har jag haft med mina barn runt den åldern....och även våra bekanta som har jämnåriga barn. Något händer.

För sonens del gick det över på ungefär två veckor, då hade han sövts i famnen innan och nu vägrade han...
    Dottern, som somnat själv sedan första veckan, fick en "upp och hoppa" vecka där runt sin ettårsdag. Konstigt!

Det kommer snart gå över bara ni är konsekventa och varliga, men det tär ju apmycket på tålamodet.
  • Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 20:44:04 följande:
    Nedå. Jag är lite knäpp. Böckerna i ordnade efter författare i alfabetisk ordning, och kryddorna alfabetiskt också.
    Samma här!

Och jag kan inte ha en låda, pärm eller tidskriftsamlare med saker utan att först märka upp minutiöst vilket innehåll det är i dem och helst spara informationen i datorn. *psykovarning*
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-12-01 21:04:46 följande:
    Här kommer den. Till vänster är det vanlig sytråd (i färgordning) och till höger är det brodertråd som står i färgnummerordning:
    *tillber den nya syguden*
  • Beatrize74
    Mori skrev 2007-12-01 21:21:26 följande:
    Blev en hel tårta över. Bjuder den som vill smaka
    Ser supersmaskigt ut...fast du skulle nog inte våga servera mig..jag älskar Noblesse (för det är väl det det är på kanterna?) Skulle ha svårt att inte nafsa i mig vartenda ett. :-P
  • Beatrize74
    Mori skrev 2007-12-01 21:33:48 följande:
    Jajamensan, noblesse på kanterna Käka på du! Vi är inte så sugna på att klämma tårtan, och det känns hemskt att slänga den. Ska kolla om det finns något härbärge eller nåt här i Strängnäs som man kan ge den till.
    Kanske en avdelning på ett ålderdomshem? Det skulle nog vara uppskattat.
Svar på tråden Vita hem del 6