Vita hem del 6

Jag försöker starta trender även utanför bloggbubblorna och vår "Vita hem"tråd.
I fredags satt jag på jobbet mot slutet av arbetsdagen och skrev på zinketiketterna på swappaketen. Och tror ni inte på katten att minst tre stycken på jobbet har farit iväg till Jysk och plundrat dem på zinkskyltar nu. (Två for iväg på lunchen idag, oroliga att de skulle ta slut)
Kommentarerna var: "Inte visste vi att det kunde finnas bra saker på Jysk också"
Och som nummer två - jag premiärvirkade i personalrummet. Jag vet ju att du Mimmi har gjort det en tid, jag tänkte att jag får haka på trenden.
På min arbetsplats är det så att det skämtas en del om "alla tanter som satt och stickade vareviga rast på 70-talet, verkligen ALLA hade en stickning de höll på med" och så har det fnissats lite.
Fast jag kan tycka att det är bra mycket bättre att få koncentrera sig på något skapande än att sitta och jaga upp sig för än det ena och än det andra och bara snacka jobb hela rasten.
Ni skulle sett minerna på dem. Först lite skoj och ploj om det förstås, men mot slutet av rasten så hade många kommit igång med lite "stick- och virk"minnen och nostalgiskt börjat prata om en sjal tre av dem hade stickat för en del år sedan, fast då hemma.
Nu fick de tips av mig att gå in på Garnstudios hemsida och det var där de höll till resten av rasten och tryckte ut några mönster.
Nu väntar jag bara på att få sällskap på rasterna. Hihi...
Lite inköp från Meandmyhome...som äääntligen landat i mitt hem
http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Jag ska inte lägga på mig ytterligare en timma.
Det är min tur att bjuda på kaka både på vinprovningen i morgon kväll och på fredagskaka på jobbet. :-S
Tredje mjuka kakan som står i ugnen nu ju! :-P
Min kökslampa!
http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Jag ville ju att vi skulle ge varandra tjänster och annat i julklapp här i min släkt. Vi provade förra året, men nu berättade svärmor att de övriga bestämt sig för att vi ska återgå till att "byta pengar med varandra" (min kommentar).
500 kronor ska vi köpa saker till varandra för efter att vi röstat om vem vi ska köpa till.
Men...jag typ dör.
Barnens farbror har redan frågat vilken "Disneprinsessa" min tvååring kan tänka sig tycka bäst om!!! (Kom ihåg vårt Ilon Wikland rum som vi sätter ihop nu)
Och dessutom så vidarebefordrade svärmor en fråga från dem huruvida sonen hade en vägg kvar i sitt rum så de kunde köpa lite "racerbilarplanscher" och "Bilar" planscher till honom. *ryser*
Jag som har tänkt mig lite andra bilar till honom som faktiskt också är smakfulla och inte Disney.
Tycker det är superjobbigt. Och vad ska jag önska mig för en femhundring som man kan köpa tjugo mil härifrån och som inte kan bli "fel"?
Jag behöver inte fler saker. Jag behöver en vitmålad skänk (den som svärfar håller på med), barnvakt vid utbyggnaden (av svärmor), hjälp att sätta ihop köket under två helger (av svågern), hjälp att trimma till vår trädgård på vårkanten och plantera lite buskar och annat av svägerskan...etc. Och så kan jag och maken kosta på oss ett vackert köksbord eller en teaterresa till nyår eller något.
Låter jag irriterad och lite otacksam? Det är nog just precis vad jag är det. :-S
Ni känner ju mig/oss, hyfsat bra...vad kan man önska sig för en femhundring?