Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Mori - kudden blev supersöt. Använder du vlieseline till hjärtana? Ett superhett tips annars, det mesta går att applicera med perfekt resultat när man förstärkt det med det. (Varning, det går så lätt så man känner att man "fuskar" nästan) Supersöt kudde som sagt!

• Beatrize74
    Mori skrev 2007-11-24 21:58:26 följande:
    Bea: så fint du gjorde med sakerna! Nu vet jag inte om någon annan sagt det redan, men hjärtat är ett saltdegshjärta från lådan till den lilla ängeln  Hinne rinte med ert tempo idag, sitter och gör beställningar samtidigt
    Ja, det vet jag ju nu när du skriver det. Maken hjälpte mig att öppna på den sena timman, efter midnatt och allt paketpynt hamnade i en hög. Sparade det mesta förstås och sonen hittade den nu och tyckte den var så "töööt" och så hängde han den där på ljusstaken. Jag tycker det är "tööt" jag med.
  • Beatrize74

Knyttis - som lantlolla man är tackar man lite extra för de fina skyltningsbilderna. Gulle dej som tänker på oss lantisar!

Superfint! Skulle vilja visa barnen julskyltningen en dag.

• Beatrize74
    Mori skrev 2007-11-25 00:38:21 följande:
    Tomtemor kikar in för att kontrollera att n iär snälla, så ni får några julklappar...
    Gud vilken söt! Dottern ÄLSKADE din fina lilla ängel från Swapen...(och jag med förstås) Du är så skicklig!

"I en kaaakform...va toookigt" fnissade sonen förtjust dessutom.
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-11-25 08:01:01 följande:
        Idag ska räcket spacklas, slipas och målas. Listerna står på tur efter det!Är så glad, trappen har verkligen varit ett skelett i garderoben i vårt hem Tänk er några smålyktor på trappstegen, kanske en krans som hänger på "stolpen" till jul...
    Superfint redan...fast din trappa som var innan skulle jag gärna ÄNDÅ ha haft mer gärna än den vi har. Vi har liksom gråblå nålfilt på varje steg och tjockt lager lack uppepå de kraftigt gulnade furuträet. Liksom dubbelryyys!
  • Beatrize74
    numberone skrev 2007-11-25 14:44:52 följande:
    Nu har jag satt upp mina stjärnor i vardagsrummet.... sååå mysigt!!
    Åhhh....vill också se...*står på tå och försöker se in genom fönstret, men är oinbjuden*
  • Beatrize74
    Ewis skrev 2007-11-25 15:29:39 följande:
    Åååå SNÄLLA snabba svar!!Jag är mitt i lussbullsbaket men tycker INTE att degen har jäst nästan något alls.Jag fick lov att baka på torrjäst för den vanliga jästen var slut i butiken grrrr.Är det någon ide att forstätta baket och hoppas på att bullarna jäser mera när dom är utbakade???Blir bullarna ätbara även om dom jäst bara lite lite???Jag är inte så jätet haj på detta med bakning tyvärr.
    Alltså..jag är verkligen ingen expert...men...jag skulle nog vänta en liten stund, sedan baka ut dem och låta dem ligga på plåten och se om de jäser medan jag bakar ut nästa lussekatter. Kanske jäser den, kanske inte. Jag skulle ändå skjutsa in dem i ugnen för ätbara blir de, även om de inte blir så stora.
Svar på tråden Vita hem del 6