• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lisa1981

Här är dom. Vet inte varför tyger ser lite gult ut på det andra kortet. De är gräddvitt och rött.
  • Lisa1981

Förresten är det nån som vet om det har blivit nån bebis ännu??

• Anton2005
    Lisa1981 skrev 2007-11-09 10:00:29 följande:
    Här är dom. Vet inte varför tyger ser lite gult ut på det andra kortet. De är gräddvitt och rött.
    Snygga och fina julfärger!
  • Morsan Martina

Lisa 1981: Vilka fina kuddar!!! Skrattande

• Enji
    Lisa1981 skrev 2007-11-09 10:00:29 följande:
    Åh jättesöta!!
  • Karamellfabriken

Usch, jag har verkligen blivit våldsamt rädd för vinterkräksjuka.
    Förra julen körde vi och hela släkten drygt 50 mil för att fira jul hos min syster och hennes familj. Vi hinner knappt innanför dörren innan den första insjuknar. Därefter avlöser vi varandra.
    Jag kan säga att det hotellrum vi lämnade efter oss är det skämsigaste jag gjort i hela mitt liv. Vi fyllde den ena sopsäcken efter den andra med nedspydda lakan och handdukar. Allt var nerkräkt. Vi var så dåliga att vi inte ens kunde ta oss till toaletten.
    Tre dagar avlöser kräk, svimningsanfall och magsjuka varandra. Sedan kastar vi in alla våra äckliga prylar i bilen och kör den långa vägen hem igen.
    När vi gick från hotellet hörde vi att det kräktes inne på de andra hotellrummen också. Vi hade smittat alla.
    Fy, värsta julen någonsin.
    En person i hela släkten klarade sig. Han satt glatt och mumsade julmat .

Men jag har hört att vitpepparkorn ska funka så nu lär jag aldrig åka på julfirande utan att bottna med en näve sådana.

All you need is love
  • Mufflon

Nu kanske det går!!

Lisa 1981, va duktig du är, önskar att jag oxå kunde sy.

Svar på tråden Vita hem del 6