• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LCroft
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-09 08:13:25 följande:
    Men vad f*n!! Varför försvinner texten från just det inlägget??Jag är sugen på att bygga en hylla som ska hänga över vår säng, www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/g... . Har sett en som är precis som jag vill ha den bara alldeles för dyr och 60cm för kort. Men den borde inte vara så svår att bygga själv: www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/g...Hade det blivit fint?
    Skulle bli fint!
    LinaoMatilda skrev 2007-11-09 08:13:55 följande:
    Men du verkar ju må bra iaf
    För det mesta iallafall Skrattande men vem vet hur bra jag kunde ha mått Räcka ut tungan
  • Enji
    LCroft skrev 2007-11-09 07:50:14 följande:
    Enji: Krya på dig! Här i Finland finns nåt som heter Actimel, en youghurt dryck som är super! Varje gång magsjukor börjar cirkulera på skolorna så börjar vi dricka den hela familjen och *peppar, peppar ta i trä* så har vi klarat oss utan nu i 2 år, fast hela skolan haft.juliah: Du är för rolig Vi äter aldrig lördagskorv  lillafruluva: Vad har du gjort för smörgåstårtor?
    Den finns ju här med. Jag köpte Proviva blåbär igår. Sitter här med ett glas..har ingen större aptit dock
  • LCroft
    Enji skrev 2007-11-09 08:18:57 följande:
    Den finns ju här med. Jag köpte Proviva blåbär igår. Sitter här med ett glas..har ingen större aptit dock
    Stackars dig! Är du ensam hemma med barnen dessutom?
  • LinaoMatilda

Enji: Krya på dig! Sätt på barnprogram på tv kanske du kan vila lite.

• Enji
    LinaoMatilda skrev 2007-11-09 08:24:07 följande:
    Enji: Krya på dig! Sätt på barnprogram på tv kanske du kan vila lite.
    Redan gjort
    LCroft skrev 2007-11-09 08:21:42 följande:
    Stackars dig! Är du ensam hemma med barnen dessutom?
    Typiskt nog har mannen också fått en släng av detta. Så nu ligger han o vilar för han ska på intervju i eftermiddag. Men lillan på 4v. sover just nu och 2åringen tittar på byggare Bob

Magsjuka är ngt av det värsta. Jag har dock inte kräkt eller så än.. hoppas jag slipper. Mår bara phi!
  • LCroft

Ojdå! Alla drabbade! Föder hellre 10 barn på raken än att få magsjuka hem, då förstår ni hur rädd jag är för eländet  

• Enji
    LCroft skrev 2007-11-09 08:29:12 följande:
    Ojdå! Alla drabbade! Föder hellre 10 barn på raken än att få magsjuka hem, då förstår ni hur rädd jag är för eländet  
    jag kan bara hålla med!
  • Anton2005
    Surfturf skrev 2007-11-09 07:34:16 följande:
    Godmorgon,är glad idag för det verkar som jag fick jobbet igår (väntar lit emed att säga var),för dom undrade efter 5minuter när jag ville börja och då sa jag att det nog vore bra att provjobba en dag innan jag bestämmer mig...så det blev ombytta roller hi,hiMen kan iallafall säga att det har med inredning som Gant, Himla, Lexington mm att göra, så frågan är hur mycket lön det kommer finnas att ta utHa en mysig shoppingdag Juliah, är det julsaker du skall hitta?Lina o Matilda, tror att alla känner med Finland, det är fruktansvärt, jag blir alltid helt tom när saker som denna händer, påverkas jättemycket av det.
    Grattis, lät jätte spännande....gud vad du ska shoppa på jobbet Glad
  • juliah

Vågar man erkänna att man aldrig varit magsjuk?
    Blir bergis det inatt bara för det Skrattande

lillafruluva, jag har inte ätit frukost ännu, slinker nog förbi dig Skrattande

Svar på tråden Vita hem del 6