• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Oj, tänk om man vore hund hemma hos Lcroft, vilka delikatesser *dregglar*

• Bandykillar
    lillafruluva skrev 2007-11-08 21:26:35 följande:
    Kör på ett tema! Vad ska ni äta??
    Tack för att du svarade. Jag satte mg i soffan (la mig visst ner) och somnade. Vaknade när sambon kom hem kl 23 efter sin bandy träning. Gick raka vägen upp och la mig i sängen.
    Vi ska bjuda på kräftsoppa, sedan kl 19.20 ska vi iväg till ett annat par och sedan kl 21.30 till ytterliggare ett par. Vi vet inte vilka det får man veta på kvällen. Sen är det gemensam fest på Statt i stan. Jättekul kväll.
  • juliah

Krya på dig Enji!

lillafruluva, i fyra år. Så jag är en färsking Skrattande

• lillafruluva
    juliah skrev 2007-11-09 07:46:19 följande:
    Krya på dig Enji!lillafruluva, i fyra år. Så jag är en färsking
    Dert var värst, men du verkar ändå ha den där julandan (som jag trodde jag fått för att jag alltid firat jul)
  • LinaoMatilda

Surfturf: Låter spännande

Någon som vet hur det är med Gemelli?

• Bandykillar

Julia vad kul att få skapa sina egna traditioner då, låter mysigt att vara hemma med familjen. Vi åker runt och träffar många. Det är mina traditioner som jag inte vill vara utan. Måste träffa min mamma och pappa på julafton.
    Det är lite stressigt men alla bor så nära bara ett par mil emellan.

Vad roligt att ut och shoppa lite. Jag ska iväg till torget för att se om det finns några fina blommor att köpa sen blir det nog en runda på stan också.

• LCroft

Enji: Krya på dig! Här i Finland finns nåt som heter Actimel, en youghurt dryck som är super! Varje gång magsjukor börjar cirkulera på skolorna så börjar vi dricka den hela familjen och *peppar, peppar ta i trä* så har vi klarat oss utan nu i 2 år, fast hela skolan haft.

juliah: Du är för rolig Vi äter aldrig lördagskorv  

lillafruluva: Vad har du gjort för smörgåstårtor?

• Det ljuva livet

Godmorgon!

Vad sugen jag blir på smörgåstårta.

Enji skrev 2007-11-09 07:43:32 följande:
    Godmorgon tjejerNågon som såg ...ja, vad heter det nu..nånting "deckarna" på tv4+ kl.20. De var ju i Finland på loppis bla. Ganska kul o titta på..Lcroft -> duktig du e som fixar själv. Fast jag får nog säga att du också brukar vara väldigt duktig juliah Usch mår lite sådär idag. Har nog fått en släng av sonens magsjuka. Eller är det VSM som smittat mig
    Wops! Sorry !

Surfturf: Grattis !

Bandykillar: Hur går det med kökstapeten?
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-11-09 07:50:14 följande:
    Enji: Krya på dig! Här i Finland finns nåt som heter Actimel, en youghurt dryck som är super! Varje gång magsjukor börjar cirkulera på skolorna så börjar vi dricka den hela familjen och *peppar, peppar ta i trä* så har vi klarat oss utan nu i 2 år, fast hela skolan haft.juliah: Du är för rolig Vi äter aldrig lördagskorv  lillafruluva: Vad har du gjort för smörgåstårtor?
    Lördagskorv är gott. Men innehåller E621 vilket är förbjudet att lägga i barnmat. Ger därför inte åt barnen. Försöker köpa mat med så lite E'n som möjligt.
  • LCroft
    LinaoMatilda skrev 2007-11-09 07:55:36 följande:
    Lördagskorv är gott. Men innehåller E621 vilket är förbjudet att lägga i barnmat. Ger därför inte åt barnen. Försöker köpa mat med så lite E'n som möjligt.
    Gör det! Det visste jag inte Undrar om man ska ge det åt hunden då? Fast han får bara ett par skivor om dagen tror jag? Mannen som matar honom med korv...
Svar på tråden Vita hem del 6