Himmelbit skrev 2007-11-24 21:25:56 följande:
Dagens shopping:Uppifrån (något suddig...)Vi får se hur länge tandborstmuggen håller - tappade den i golvet och det blev en spricka i den...
Fina saker du hittat!
mimmamum skrev 2007-11-24 21:06:48 följande:
Himmelbit, så fint skåpet var! Det andra också! Söt pålle också! Jag har handlat vita julblommor idag, amaryllisar, hyacinter och julstjärnor, ska fixa lite naturmaterial imorgon och plantera - julen sprider sig i hemmet!Var även på Gruvgatan 13 där en ljuslykta från monika johansson inhandlades, sååå fin!
Mysigt du haft det!
Värsta Supermamman skrev 2007-11-24 19:18:26 följande:
Nä, jag betalade ingenting. Fick dessutom en inpackning. Kände mig aningens taskig mot frisörskan som slutade klockan 13 och inte var klar med mig förrens 16.15 .Filten hittade jag på Balders Hage, det var kärlek vid fösta ögonkastet.
Jag har varit med om likanande. Tonade mitt hår till min orginalfärg mörkbrunt för ca 2år sedan (har varit mörkblond i flere år emellan), då skulle vi göra ngr slingor som skulle skifta lite lite i rött, de blev LILA istället. Gillar inte lila alls och led som bara den.
Gick sedan tillbaka och fick vara där i 4 timmat för att återställa skadan... Hon hade konstig belysning i salongen så vi hade missuppfattat varandra! Hoppas de sitter kvar nu de hon gjort och att du börjar trivas. De var ju ett stort steg för dig med permanenten från början och så blev de sådär galet.
LCroft skrev 2007-11-24 13:39:21 följande:
Alltså det här är typiskt mig, läser ikapp och glömmer allt jag skulle kommentera!?!? Är så nervös och glad på samma gång! Och det värsta är att jag vågar inte ens berätta om det för då tror jag att det inte blir något av hela saken! Under december månad lär det bli klart iaf och tills dess kan ni ju vara snälla och hålla tummarna för mig fast jag är så flummig och inte berättar nåt Ska försöka komma ihåg lite iaf: Bea: Din stackare! Många helger som gått åt till mannens jobb nu! Trist, trist, trist!!! Kram på dig!VSM: Underbara kuddar! Tycker du kan fixa till några åt mig på samma gång som du är i farten alabaster: Jag gillar också det enkla, för mycket saker framme och jag blir yr! Vet inte vad jag ska titta på och att städa sen? För en som avskyr att torka damm? Less is more!
Då håller jag tummarna för dig!
alabaster skrev 2007-11-24 13:03:16 följande:
Hejhopp, fina kuddar VSM och Juliah det ska bli spännande att läsa repotaget sen. Hinner inte riktigt läsa ifatt så noga, hoppas det är ok.Nån skrev att vi inte ska stressa ihjäl oss osv, lustigt jag fick lite samma tanke idag faktiskt. Var på stan med min treåring och blev liksom mätt på allt överflöd. Juliahs ord "min smak är enkel" klingade i öronen och Miamarias kakfat svävade förbi för mina inre ögon och då kom jag fram till beslutet att gå helt på min egen smak i år och köra ett enkelt tema för julpyntet. Sätta en blåbärskvist på ett redan befintligt hjärta, lägga kottar i mitt vita våningsfat, göra julgransdekorationer av trolldeg tillsammans med mitt barn samt fylla hemmet med doft av såpa, tallbar och julbak. Enkelt och kravlöst men hemtrevligt.
Bra skrivet och tänkt, amen!
Birks och Kalles mamma skrev 2007-11-24 09:46:43 följande:
Eftersom det är populärt med kuddar med god jul broderat kan jag berätta att jag redan för tre jular sedan gav bort broderade kuddar till min svägerska. Kan meddela att broderiet är enormt skevt och nästan oläsligt, men min söta svägerska använder dem i alla fall. Jag har också en som kommer fram till jul.
Menar du att de är så skört att de går upp broderiet?
Värsta Supermamman skrev 2007-11-24 09:26:21 följande:
Här kommer kuddarna i vanligt ljus och inte fulgult ljus som Himmelbit tvingade mig.. Visst är den fin min födelsedagsfilt..
Så fint i dagsljus med, pläden är alldeles underbar!
mimmi006 skrev 2007-11-24 17:41:53 följande:
Idag har jag haft finbesök av Himmelbit, Septembergrynet och Kajsa ... Så kul! Inte så mycket shopping, desto roligare att ses!!
Åh så roligt ni måste ha haft!
Karamellfabriken skrev 2007-11-24 19:36:35 följande:
Åh, jag har varit på julmarknad i min absoluta favoritbutik i em !Det blev ormhassel, en vacker boxbomkrans till ytterdörren och lite små
pyssel.Träffade några gamla skolkamrater, sonen uppförde sig exemplariskt och maken fick arbeta med köket ifred.Vilken härlig dag men nu har sonen fått feber och klagar på ont i huvudet. Vi får väl se om han är bättre tills imorgon.
Hoppas han mår bra imorn!
Himmelbit skrev 2007-11-24 20:11:12 följande:
Tänkte visa lite VITA bilder på mitt VITA skåp idag
Superfint idag med! Vedkorgen härligt gedigen!
Mori skrev 2007-11-24 20:25:18 följande:
Julig kudde till Moas rum. Jag är verkligen helt sjuk dålig på att sy, det blir snett och vint... men vem bryr sig Det ska ju synas att det är hemgjort... eller?
Jättefin blev den!
MiaMariah skrev 2007-11-24 21:09:03 följande:
Det är så mysigt när jag sitter här i soffan framför tvn, maken tittar och jag slötittar, laptopen i knäet, vit chokladtryffel med kanel och lingon i frysen på kylning och clementinen med kryddnejlika i bakom soffan doftar så gott... Å så massa levande ljus..
Mysigt! Fin bild du visade med krokarna och pyntet!