Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-11-17 07:59:17 följande:
    Ok tack Min pappa har eget byggföretag, så jag litar på att han tar med det som behövs.
    Ja, då är det ju inga problem Skrattande... Det gäller att välja sina föräldrar
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 08:07:29 följande:
    Mimmi: japps, inte alls fel. Även om han kommer hit för att träffa barnbarnen idag så går det ju snabbt och smidigt för honom att såga till några plankor
    Han kanske kan ha med dem på toaletten!? Hemlis
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 08:15:50 följande:
    hehe med tanke på att toaletten är minimal så vet jag inte riktigt... men man kan ju alltid försöka. Om barnen står på toastolen kanske det går Kanske jag kan åka och shoppa
    Tycker jag! *haha* Det är nog lugnt, du behöver säkert lite piff till toan...
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 08:21:09 följande:
    Tänk vilken tur att jag tillbringar tid här på fl, man få så mycket tips och hjälp. Själv hade jag ju aldrig kommit på tanken att klämma in tre personer, varav en ska spika upp panel, på vår lilla toa på typ 2m2
    *asg* stackars pappa!
  • mimmi006
    Guido skrev 2007-11-17 08:26:33 följande:
    Hej vita hem tråden! Läste starttexten och kände så genast igen meig att jag var tvungen att skriva. Vårt hem är inte helt vitt men närainpå. Gillar äggskalsfärgen bäst. Har försökt tillföra lite färger men blev nästan fysiskt illamående efter några dagar så det fick åka bort! Har mycket gröna växter och en hel del olika träslag på möbler osv. Tror en del som ser mitt vita att jag är minimalistisk (vilket inte är alls är fel!)men jag mår helt enkelt inte bra av att komma hem till ett hus fullt med plock och färger - så enkelt är det! Ingen modenyck alltså.
    Välkommen! Det låter som du hör hemma här! Vi har olika stilar här, men vitt är grunden...
  • mimmi006
    mimmamum skrev 2007-11-17 08:30:36 följande:
    Godmorgon!Guido, välkommen! Din beskrivning stämmer nog bra in på många av oss!Angående färgval, är råvit samma sak som obruten vit? Jag fick för mig att den gick åt grått!Idag ska jag försöka ta tag i julstrumpeprojektet! Huvudvärken kom imellan igår! Angående idol, mina favoriter är Daniel och Amanda!
    Tjena! Jag trodde obruten vit var råvit, dvs basen man har innnan man bryter färgen... Vad gör du för julstrumpor?
    Min favorit är Amanda nu, hon är mest spännande... jag gillade Christoffer också, men han har ju åkt.
  • mimmi006

mimmamum- vad fint! Jag är sugen på att sticka en, vi får se... virkar svampar nu och sen har jag en massa annat att ta itu med. Förstår inte varför man måste jobba i veckorna, ett hemskt påfund!?

sylt- tycker också att den är kall, helt klart!

• mimmi006
    mimmamum skrev 2007-11-17 08:36:36 följande:
    Så råvit är obruten, men den passar bra på väggar ändå eller? Den blir inte för skarp?
    Den blir riktigt vit och åt det kalla hållet, men jag tycker att det är snyggt. Sen beror det lite på hur ljust rummet är i övrigt. Vi har tagit bruten vit i vårt sovrum, jag är frusen så jag vill ha liiite varmare "färg" där!
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 08:46:13 följande:
    Vi har ljusgråa plankgolv och tycker därför obruten passar bäst. Funderar lite på att måla svartvita rutor på golvet i lilla toaletten. Så som Mettan har, fast hon har kakel. JAg vill inte ta bort plankgolvet, men tycker det kunde passa med svartvita rutor. Bild på toaletten finns i mitt galleri. Kanske skulle be pappa måla det idag när han ändå håller på
    Vi ska ha en plastmatta som är svart och vitrutig!
Svar på tråden Vita hem del 6