Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-11-18 19:58:45 följande:
       Ibland (läs ofta) har jag lust att ta en jättestor bulldozer och mejja ner vårt hus till en enda grushög. Vill oxå ha ett nytt stort hus med fönster ner till golv listen ( enl. mannen ej gångbart när vi bor i N-botten och snön når upp till taket) Vet inte om ni är lyckligare, men ni har  mycke vackert att vila ögonen på. *avundsjuuuuk på er*
    Är inte lyckligare för det! Tyvärr kan inte ett hus i världen göra en lyckligare och jag tänkte just idag på att vårt hus är så nytt och tråkigt *asg*... vill egentligen bo i  ett 20-tals hus med stor glasveranda!
  • mimmi006
    JohannaJ skrev 2007-11-18 20:07:24 följande:
    hej hå vita hem tråden!Nu vill jag vara med igen om jag får? Har tvingat maken att måla vitt i hela hemmet och gjort om lite med nya möbler här och var.Nu till en julefråga. Vet ni vart man kan köpa fina helvita julgranskulor? Vill inte ha sådär silverblanka utan mer matta.
    Hej! Vad kul att se dig igen! Hur har det gått med allt? Bloggar du fortfarande?
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-18 20:09:00 följande:
    Gôtt! Det var så fult att det inte alls passar i ditt fina hem!
    Nej *snyft*... du är så snäll att du vill ta hand om skiten! Oskyldig
  • mimmi006
    JohannaJ skrev 2007-11-18 20:15:42 följande:
    jo då jag bloggar men inredningen har fått vila. Det har blivit mer vänta barn blogg på sistonne Men nu är jag sjukskriven sista 3 veckorna innan snittet så nu är det full fart tills jag får bebis. Boarinstinkten har attackerat mig med full kraft.
    Oj, är det bara tre veckor kvar? Vad fort det har gått... Gemelli fick bebbe här i veckan
  • mimmi006

VSM- en mycket bra skillnad...

Gemelli- slagbordet har rundade hörn, det vanliga är rektangulärt! Bättre idag?

Lisa- Jag har virkat lite hur som, det är inte så noga! Ta in om det blir för sort, öka om du vill ha det större och sen tova ihop det i maskinen... Vi har köpt en vit tapet med breda ränder med pärlemorskimmer, men det var från sandbergs och dyr. Jag är nog lurad ! Vi ska sätta panel under, en slät variant som jag har hittat på. Kan bli hur fint eller fult som helst

• mimmi006
    Lisa1981 skrev 2007-11-18 20:40:17 följande:
    mimmi, jaså du har en liknande tapet. Trivs du med den???Fattar inte hur du menar under, typ bröstpanel eller??? Jag är lite kluven, jag vet inte om ränderna kommer att synas för mycket och jag kommer tröttna på den!! Det är så svårt det där med tapeter.
    Vi har inte satt upp den än. Men jag tänker mig den längst upp i sovrummet och sedan en slät panelvägg under med list på. Hoppas att det kommer vara klart innan jag går i pension, känns lite trögt nu...

Gemelli- vad bra! Lufta, lufta, smörja  ...

Pärla- usch, vad tragiskt med din familj. Förstår om du inte orkade, jag hoppas att du har bra stöd från andra! Kram
  • mimmi006
    mimmamum skrev 2007-11-18 20:52:38 följande:
    Nytt inlägg! Vinnaren!
    Tror att en person har väldig flyt nu...

Lisa- oj, det var snabba bud . Men det är snyggt med ränder i sovrum, så go for it!

Snuzen- det är inte så viktigt, gör bara ett bra underarbete! Slipa, grund, slipa, måla, slipa, måla osv. Det ska vara snickerifärger förstås och gärna en halvmatt/ halvblank till en möbel som behöver stå emot en del.
  • mimmi006
    Lisa1981 skrev 2007-11-18 21:15:28 följande:
    mimmi, nu va det ju så att det va till vardagsrummet jag letade tapet Vad tyck om den här, FÖR gammeldags eller??www.sandbergtapeter.com/default.asp&ul...
    Okej! Lite svårt att hänga med ibland... Ärligt talat vill jag ha helt vitt i vardagsrum, men jag tycker att tapeten var fin! Vilken stil vill du ha? Nåt särskilt du gillar?
  • mimmi006
    JohannaJ skrev 2007-11-18 22:30:32 följande:
    mildamaränger: Japp, en taklampa. Vi har inte så jättehögt i tak men lite högre än normalt.
    Jag funderar på en lampa som är i lite svärtad zink sådär... svårt att förklara! Jag tror att den är från House style eller liknande...
Svar på tråden Vita hem del 6