Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-11-17 08:48:55 följande:
    Ja det är fint! Men jag vill inte lägga plastmatta på ett plankgolv. Tror ni man kan måla? Blir det snyggt?
    Absolut! Jag har också sett beskrivning på det, kanske i Vi i Villa?
    malins79 skrev 2007-11-17 08:50:19 följande:
    Alltså vit färg. Kan man ha råvitt som är kall eller ska man ha en färg med gult i?
    Snyggast är väl om den är bruten likadant... om golvet drar åt gult, bör nog väggarna vara mot gult också.
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 09:13:29 följande:
    Jag också Iom att våra golv är ljusgråa så vill jag inte blanda in andra nyanser på de stora ytorna.Fråga om panelen: Måste man alltid kvistlacka?
    jaaa.... det är inte snyggt om kvistarna går igenom mycket! *tillbaka efter frukost*

mimmamum- japp, de är till jul!
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-11-17 10:16:18 följande:
    Nu har jag fått "order" om att leta fram tapeter till hela övervåningen.. En mycket angenäm uppgift meeeen såååå svårt! Ska nog ner och låna hem lite kataloger - är det någon som har bra tips på fina tapeter?
    Jag  gillar bäst sandbergs, men det var väl ingen nyhet!?
    Ewis skrev 2007-11-17 10:26:25 följande:
    God morgon eller nästan god förmiddag!NU finns bilder på min omgjorda hall i mitt galleri om någon är nyfiken, lite andra nya bilder oxå.www.familjeliv.se/hem/ewis/galleri.phpNu ska jag läsa ikapp lite.
    Vilken skillnad, jättefint!
  • mimmi006

Nublu- eller gör man som vi, målar allt vitt! Jag skulle ha världens beslutsångest om jag skulle ta EN tapet i ett stort utrymme...

Himmelbit- ja, just det! Den är inte så spännande *haha*, men vågad för att vara mig! Fin tomte.

• mimmi006
    Ewis skrev 2007-11-17 10:41:43 följande:
    Mimma & Himmelbit:Tack, kul att Ni tycker att det blev fint!Kan ju erkänna att det känns jätte bra men lite kalt, men vi har ju inte hunnit bo in hallen än Tror inte att jag ska ha något på skåpet under fönstret eller vad tycker Ni andra?Bokhyllans innehåll är inte så kuligt att se men det är ju just till video och Dvd filmer den är tänkt och som sagt det är ju inte många som besöker våran övervåning då det bara är sovrum där uppe.www.familjeliv.se/hem/ewis/galleri.php
    Jag tycker att du ska ha en spegel och en ljusslinga som alla vi andra!?  Men då kanske du bör ta bort det andra i fönstret för att det inte ska bli plottrigt...
  • mimmi006
    Peak skrev 2007-11-17 11:17:12 följande:
    nån som har någon slags grå (jag har tänkt en ljus nyans..) klinkers och vitt kakel i badrummet som har bild?

Hade tyvärr ingen bättre bild på just golvet! Vi har ljusgrå/vit marmor, cararra
  • mimmi006
    Ewis skrev 2007-11-17 11:38:58 följande:
    mimmi:Hur menar du med spegel?Ska jag ha en spegel på skåpet under fönstret så att spegeln täcker fönstrena?Spegel ska det så småning om bli i trappan ner, en liggandes ganska lång. Den från Ikea som har vit ram, kan det vara Kajsa som köpte den oxå till sitt vardagsrum tro...Tack ni andra som oxå tycker att hallen blev fin!www.familjeliv.se/hem/ewis/galleri.phpDet är liote andra nya bilder oxå i galleriet.Bla. har jag dekorerat en kruka med mossa och lite pärlor på tråd i tre i ett krukan.
    Kollade lite noggrannare nu, en spegel funkar ju inte. Men jag vill ha saker på byrån, en skål med lite arrangemang eller ljusstakar. Kanske en ljusslinga på byrån?
  • mimmi006

Peak, Korall- tack snälla ! Själv längtar jag efter NÄSTA badrum där det blir andra materialval, vit mosaik igen visserligen, men en annan stil. Det finns färdiga stjärnor på mosaiknät att köpa, om man inte vill lägga själv!

Svar på tråden Vita hem del 6