Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Himmelbit: Ska du sälja något? Kan du inte inboxa mig adressen?

Fluffiga: Så fin tvättstuga, strybrädan skulle jag också vilja he i en låda sådär.

Kajsa: Så synd med lapptäcket. Jag har också sytt för hand de lapptäcken jag har sytt.

• LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-01-26 23:38:38 följande:
    Mysigt!! Är du lite på örat nu då
    Är man finländare blir man inte på örat av lite vin hihi.. men efter typ 4 års abolutism när jag har varit gravid och ammat och gravid och ammat så är jag mycket mer lättpåverkad
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-01-26 23:45:45 följande:
    Just det - du blir bara påverkad av ren sprit då eller Jag har ju haft den stora äran att ha haft besök av Mimmi idag. Vi pratade om hur vi läser inläggen här. Jag erkände att jag läser inläggen med den dialekt som den har som skrivit inlägget (i de fallen då jag vet var ni kommer ifrån). Så dina inlägg läser jag ju givetvis på finlandssvenska -stämmer det eller pratar du "ren" svenska efter dina år i Sverige??
    Jag har flyttat runt en hel del i Sverige, allt från Kiruna i norr till Gbg i söder. Så jag har nog en väldigt blandad dialekt. Sen beror det lite på vem jag pratar med. När jag pratar med någon finlandssvensk blir det automatiskt mer mumintroll och om jag pratar med någon svensk så blir det mer åt det hållet. Då förstår du helt eller hur? hihi
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-01-26 23:53:55 följande:
    Klockrent! Men då får du fortsätta att vara mumintroll i min värld Hur läser du inläggen?? *nyfiken*. Är det bara jag som är så "knäpp" och läser "på dialekt"??
    Jag kan inte ens alla svenska dialekter, så det blir nog mumintroll av er alla i min dator Tycker det låter kul att göra på ditt sätt.
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-01-26 23:57:37 följande:
    Trevligt att få vara ett mumintroll Ja, vad gör man inte för att roa sig själv
    Ja det är rätta takter. Kanske jag kunde hitta på lite dialekter åt er också. Hihi kanske inte alltid blir rätt men jag skulle nog ha rätt roligt

Ne, nu måste jag sova.

Kram och god natt
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-01-27 08:28:47 följande:
    Hej Lina, tack!Vad ska du hitta på idag?
    Vi ska gå ut och barnen ska få prova på att åka skidor på gården Måste passa på nu när det finns lite snö
Svar på tråden Vita hem del 6