• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

numberone, ja jag känner igen känslan. Man blir så fokuserad och tappar nästan intresset för allt annat. Men bebis+inredning är ju sant så som du säger, nu har du mycket att stå i.

Har du börjat shoppa lite till bebisen ännu? I tankarna iallafall kan jag tänka mig Glad
    Om du har symaskin så är ett hett tips att sy sängkläder själv, de är hutlöst dyra och om du ska ha till en vagga så är det ju så kort användingstid.

• Mori

Anton2005: Det gör jag så gärna så! Finns biltema där så går det alltid att lura iväg maken på en resa..hihi.

Knyttis: Så förbaskat söta!! Vill ha själv, som handväska eller så Jättefina! Har du något mellanlägg för appilkationerna eller nålar du bara fast dem?

Numberone: Du har ingen aaaaaning om hur många som kan få lä bakom min kista

• numberone

Julia:

Jag har köpt en liten filt idag och en sån fin stickad overall på HM som Terese med köpt! Annars är det inte nåt direkt som jag köpt till denna bebisen .... mer sån sen innan som legat å väntat *ler*

Himla bra tips om att sy egna lakan.... Vi måste ju dessutom renovera hela bebisrum innan så det skall bli väldigt mysigt!

Skulle vilja vara duktig och virka en sån ljuvlig filt som du gjort!

Bebisfrö i magen...
  • numberone

Mori:

hehe ringer nästa gång då!

Bebisfrö i magen...
  • Himmelbit
    Karamellfabriken skrev 2007-11-09 16:37:11 följande:
    Hej alla!Vill bara tala om att det verkar funka utmärkt att beställa "VIT JUL" från Danmark.Jag beställde igår och fick nu besked om att paketet är skickat!Jättesnabbt verkligen.285 sek inklusive frakt till Sverige.Lägger ut länken om någon mer vill beställa.Observera att den danska upplagan har en annan omslagsbild.www.elounge.com/Pages/ProductDetails.aspx...
    TACK för tipset!! Har precis slängt iväg en beställning! *nöjd*
    Anton2005 skrev 2007-11-09 15:54:15 följande:
    Nytt i bloggen, men det här visste ni nog redan....
    Hann gå in och lägga bud på Vit Jul på Tradera innan jag såg ovanstående. Antingen blir jag lycklig ägare till två exemplar - en svensk och en dansk. Eller så har jag trissat upp priset lite.. . Helt ok med båda alternativen för min del
  • Mori

Anton: Tusen tack för berömmet föresten!

Knyttis, vilket fint hjärta! Hur hinner du med allt fint du gör??

Juliah: Gör det du! Då kanske vi tillsammans kan skona någon stad från elavbrott och annat Men du ser då inte ut att ha någon mage på bilderna... Platt som en pannkaka ju! Bilden finns i mitt galleri i Design by mori-mappen.

• juliah

Mori, söta rara,magen finns där...jag lovar Skrattande

numberone, alla kan virka, lite tålamod och hjälp på vägen så fixar du det, jag lovar!
    På Coop finns ekologiska sängkläder, du får ut ett par tre stycken av ett påslakan. Sen kan man ju dekorera med ngt sött broderi, namnet eller så. Annars finns billiga bommulstyger på Bauhaus och Stoff och stil.

• Himmelbit

Jag sitter här och bara myyyyyser....

Har fullständigt fallit för låten "Apologize" med Timbaland - är den inte underbar?!
    Jag har den på repeat i iTunes

• numberone

julia:

har jag lyckats sticka två söta hjälmmössor så ska det väl gå att virka lite med.... först en kass och sen en som blir skaplig!

Bebisfrö i magen...
  • Mori

Juliah: Får väl tro på ditt ord, men jag är skeptisk Hur lyckas alla andra gömma sina kistor såväl??

Svar på tråden Vita hem del 6