• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Mori

Himmelbit: Du var värd den tröjan! Du hade ångrat dig om du inte köpt den ju!

Juliah: Hr inga lökar att bysta upp mig med Dom försvann på något mystiskt sätt...
    Tråkigt med virkbeskrivningen!

Knyttis. Du är fingerfärdig du!

• juliah

uden udtagning  Vad betyder det? Någon som är en fena på danska?

• Himmelbit
    Mori skrev 2007-11-09 22:04:10 följande:
    Himmelbit: Du var värd den tröjan! Du hade ångrat dig om du inte köpt den ju! Juliah: Hr inga lökar att bysta upp mig med Dom försvann på något mystiskt sätt...Tråkigt med virkbeskrivningen! Knyttis. Du är fingerfärdig du!
    TACK! Ja, jag kände också att jag var värd den... (får jag intala mig iallafall).
    Absolut, jag hade ångrat mig annars. Känns som en tröja som man kan ha året runt och som håller i många år.
    Letar bild men min uppkoppling är sååå seeeg (har varit det i tre dagar nu...)
  • juliah

Ammade en sväng och kom på vad det betyder!

• Lynn84

Mina ögon var visst för trötta för att kolla igenom alla sidor...

Natti!!!

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
  • Himmelbit
    juliah skrev 2007-11-09 22:06:33 följande:
    uden udtagning  Vad betyder det? Någon som är en fena på danska?
    Om jag hade kunnat virka så hade jag kanske kunnat hjälpa dig..

Utan uttagning/borttagning eller dyl. *hoppas att du förstår som kan det där med att virka..*
  • emmasa

Vilken underbar dag jag haft. Fick med mig sonen och hans bästa humör till Ikea idag. Han har sjungit och skrattat sig igenom hela varuhuset och flörtat med alla som kom i hans väg. Fick handlat de jag skulle förutom en tavelbelysning, de var så hemskt fula. Har fixat i hans rum hela kvällen och det börjar arta sig. Nu ska växasängen bara ersättas med en 1.20 säng så är vi i hamn med han rum. Känns så bra.

• Himmelbit
    emmasa skrev 2007-11-09 22:24:40 följande:
    Vilken underbar dag jag haft. Fick med mig sonen och hans bästa humör till Ikea idag. Han har sjungit och skrattat sig igenom hela varuhuset och flörtat med alla som kom i hans väg. Fick handlat de jag skulle förutom en tavelbelysning, de var så hemskt fula. Har fixat i hans rum hela kvällen och det börjar arta sig. Nu ska växasängen bara ersättas med en 1.20 säng så är vi i hamn med han rum. Känns så bra.
    Vad mysigt det låter!! Du får visa bilder på hans rum!!

Julia: Nu har jag försökt komma in på Peaks hemsida i evigheter men det bara tuggar.. Kan ju ge mig på en beskrivning kanske även om det inte är lika smidigt. Den är en halvlång kofta med klädda knappar. Stor krage som kan knäppas upp till en mysig "polo" när det är riktigt kallt. Den är grå och upptill är det vitt och brunt diskret mönster i den grå. Två små fickor framtill och skärp i midjan (som jag knutet bak). I lammull och man kan ha den både helt öppen, en eller två knappar knäppta alt. helknäppt. Nu ser du den framför dig va?!
  • emmasa

MM: Jag är helt grön av avund. Jag vill också ha en sån tavla i lilltjejens rum. den var underbar.

Knyttis: Vad fint du sytt. Blev så sysugen nu.

• Mori

MM: Glömde ju skriva om tavlan! Tittade på den i din blogg flera flera ggr. Sååå fin!

Svar på tråden Vita hem del 6