• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • numberone

Ne nu är det dags för mig att krypa till kojs!! Natti på er! Jobbet ropar på mig imorn....

Bebisfrö i magen...
  • juliah

Men vad tusan, skulle sätta mig ner och virka efter min nybeställda bollvirkbeskrivning...den är på danska! Kul...

• Himmelbit
    Mori skrev 2007-11-09 21:40:56 följande:
    Juliah: Får väl tro på ditt ord, men jag är skeptisk Hur lyckas alla andra gömma sina kistor såväl??
    Man får köpa stora tröjor och gömma dem i

Igår gjorde jag något helt galet.... Jag har inte köpt kläder till mig själv på bra länge för jag har en idé om att få bort extrakilon innan det är dags. Observera dock att jag inte gör ngt för att detta ska hända utan förväntar mig att det ska ske av sig självt...
    Men igår köpte jag en dyyyyr tröja till mig själv Förvånad.
    Gick runt i affären och hittade först inget. Sen ropade denna tröja - i lammull - på mig och jag gick och provade. Den var heelt underbar och SEN tittade jag på prislappen - 1200..
    Men eftersom jag redan hade fallit pladask så var det försent.. En Peak, så jag vet ju att det är bra kvalitet. Kanske bäst att inte tappa nga kilon nu då så att den passar länge.. 
  • juliah

Natti, numberone!

Mori, in med magen ut med brösten!Skrattande

Himmelbit, japp, den är grym!

• Himmelbit
    juliah skrev 2007-11-09 21:42:22 följande:
    Men vad tusan, skulle sätta mig ner och virka efter min nybeställda bollvirkbeskrivning...den är på danska! Kul...
    Du får en massa fina saker virkade!! *avundsjuk*.
  • knyttis

Juliah- Tack! Ja de blev riktigt uppskattade, har redan givit bort dem. Ja att måla möbler är verkligen en pina! Jag är superkritisk så för mig tar de länge, slipar bort nästan allt emellanåt då de alltid vill bli randigt för mig, argh. Men man är ju glad sedan då de färdigt så måla på du så du får tvättstugan klat för pysseltime! Hämtade mitt paket från nublu förra helgen, blev jätte nöjd zinkstrutar, Krasilnikov kransar, madame stoltz korg och talgbollhållare till trädet utanför köksfönstret!

numberone? Hur långt gången är du nu? Hur mår du? Känns säker underbart pirrigt, kommer ihåg hur de kändes som igår

mori -jag nålar ej håller bara på plats...

• juliah

Himmelbit, å, bild? Jag köper inget till mig själv, straffar mig själv. SEN, när magen blivit liite mindre...köpte en svindyr kudde istället, den kan man lägga på magen på kvällarna så slipper man se eländet Skrattande

• Himmelbit
    juliah skrev 2007-11-09 21:51:15 följande:
    Himmelbit, å, bild? Jag köper inget till mig själv, straffar mig själv. SEN, när magen blivit liite mindre...köpte en svindyr kudde istället, den kan man lägga på magen på kvällarna så slipper man se eländet
    Det var smart!! . Jag hade ju tänkt att straffa mig själv men eftersom Melker är 10 månader nu så kändes det lite hopplöst... Betyder detta att jag måste ta tag i det själv kanske.. Är inte riktigt där ännu mentalt (läs: Är en riktig gottegris..).
    Jag ska se om jag hittar en bild på den på nätet - återkommer!
  • Lynn84

God kväll!

Ser att ni pratar inköp till kommande bebisar..
    Får jag visa vad jag inhandlat??....Generad 

http://www.ljuvating.com/produkt/babyoverall/12

och så en söt babysack från Moonstruck som jag inte längre kan hitta.
    Den är vit med ett stort vitt träd på framsidan.

Hoppas länken funkar...

Nu ska jag läsa ikapp lite.

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
Svar på tråden Vita hem del 6