• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • jezzzica

Godkväll!

Knyttis: jättefina kuddar du har sytt

Jag fick ett paket på posten idag och det var min kära mamma som hade skickat en bok som jag hade önskat mig Blev så glad när jag öppnade paketet och däri ligger vit jul 

ammasa: Jag var också på Ikea idag men hade ingen son med mig (som tur var för han var inte på bästa humöret som din kille )men jag och sambon köpte lite lampor och små plock..

♥Elliot♥
  • Mori

jezzica. Underbart med paket från mammor. Min mor o far bor 35 mil bort. Hoppar jämfota när jag ska hämta paket från mamma! Brukar komma en sån där grön postenpåse när jag är sjuk med någon tidning och lite godis. Älskade mamma!

• Fotograf Karlander
    Anton2005 skrev 2007-11-09 19:59:11 följande:
    Åh vad segt för er, låter inge roligt. Hoppas de fixar det där snart
    Ja jag är så trött på det nu
    Tro på dig Själv-Du är Bra som du är
  • jezzzica
    Mori skrev 2007-11-09 23:25:56 följande:
    jezzica. Underbart med paket från mammor. Min mor o far bor 35 mil bort. Hoppar jämfota när jag ska hämta paket från mamma! Brukar komma en sån där grön postenpåse när jag är sjuk med någon tidning och lite godis. Älskade mamma!
    ja men visst är de fina. Jag uppskattar enormt mycket att jag har kvar min mamma hos mig, det är tyvärr många i min närhet som förlorat sina
    ♥Elliot♥
  • knyttis
    Mori skrev 2007-11-09 21:30:52 följande:
    Anton: Tusen tack för berömmet föresten! Knyttis, vilket fint hjärta! Hur hinner du med allt fint du gör?? Juliah: Gör det du! Då kanske vi tillsammans kan skona någon stad från elavbrott och annat Men du ser då inte ut att ha någon mage på bilderna... Platt som en pannkaka ju! Bilden finns i mitt galleri i Design by mori-mappen.
    Sitter uppe och arbetar på natten, som du kanske
  • alfas

Lite nytt i bloggen Shopping!!!
    Har köpt mig en handdammsugare i en färg som jag tror skulle falla er i smaken. Tycker den är såpass snygg att den kan/får stå framme *hi hi*

drommhuset.blogspot.com/

• knyttis
    alfas skrev 2007-11-10 00:33:49 följande:
    Lite nytt i bloggen Shopping!!!Har köpt mig en handdammsugare i en färg som jag tror skulle falla er i smaken. Tycker den är såpass snygg att den kan/får stå framme *hi hi*drommhuset.blogspot.com/
    oops, de blev 2 av samma kommentar i bloggen din. Förlåt! Skyller på den sena timman!
    Har satt ut lite grejjer på Tradera och känner mig helt snurrig...

Snussa gått allihopa!
  • alfas

Knyttis: Helt Ok Ja, jag hoppas me att det funkar
    Ljusstaken köpte jag på Mansion, systerbutik till COOP för 349:-

Sov gott!

• malins79

God morgon?!
    Jacob vaknade kl 04 idag, Skrikandesmen så somnade han igår kl17. Snart ska väl han sova igen lagom till Saga vaknar.

Idag ska jag ta mig en tur till Rusta, gjorde aldrig det häromdagen. Men jag ska åka utan barn, tänkte även kolla in deras utklädningskläder, kanske en julklapp till Saga. Hon älskar att klä ut sig för tillfället.

Hur vad det nu igen. Kan man måla med vattenbaserad färg på oljebaserad färg?
    Jag tycker oljebaserad färg luktar så mycket och bordet som jag ska måla färdigt har maken målat nått lager med oljebaserad.

Svar på tråden Vita hem del 6