• Mori

Vita hem del 6

lillafruluva skrev 2007-11-30 20:59:21 följande:
    halleluja?? Jeff Buckley va?

Ingen aning, men jag litar på dig

Himmelbit: nu ska jag gå och sova.... Ladda inför kalaset, kommer 17 vuxna och 6 barn imorgon

• Mori
    lillafruluva skrev 2007-11-30 21:05:10 följande:
    Tur att det inte var tvärtom, 17 barn och 6 vuxna Jo, det är Jeff Buckley..
    Usch, då hade jag smitit

En grej som jag verkligen uppskattar i denna tråd, är att alla faktiskt berömmer varandra. I verkliga livet upplever jag ofta att kvinnor framförallt har lite svårt med att ge andra beröm. Men har bjussas det på vänliga ord dagarna i ända! Underbart!
    Natti natti goa tjejer!
  • Mori

Någon frågade om krikor. Såhär ser krukarna ut i vårt vardagsrum. De stora vita krukorna är vrålstora zinkkrukor från ikea som jag spraymålat. De mindre är i terrakotta som jag målat lite granna bara

• Mori
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 20:26:54 följande:
    Fint Mori, gillar när man har symmetri sådär på krukorna.
    Hehe, jag er verkligen manisk med sådant tyvärr. Får jag en blomma med kruka i present så måste jag ju få tag på en likadan för att kunna ha den framme. För att inte tala om alla makens enstaka vaerk och krukor som jag var tvungen att göra mig av med
  • Mori
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 20:35:32 följande:
    Samma här! Eller så kan man ställa den på ett ställe var den står ensam, krukan alltså, t.ex. på en byrå.
    Ja! Så gör jag också! Trodde jag var ensam om sådana dumheter
  • Mori
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 20:44:04 följande:
    Nedå. Jag är lite knäpp. Böckerna i ordnade efter författare i alfabetisk ordning, och kryddorna alfabetiskt också.

Haha! Det har jag med! Alla konservburkaråt samma hål, varje sort för sig. Schampoflaskorna i färgordning och så vidare Måste visa min man dina inlägg, han tror att jag är galen, och säger att INGEN annan håller på så

Himmelbit! Fy va jobbigt! Vi har alltid haft det knöligt med Moas sömn, hon vaknar fortfarande fem till tio ggr per natt. Men just nattningen har alltid funkat. Håller tummarna för att det inte håller på så många dagar!

• Mori
    Himmelbit skrev 2007-12-01 20:54:07 följande:
    *Bekännelse* Jag också! Det måste väl ändå vara det mest ultimata - man hittar ju så mkt lättare. Böcker, kryddor och CD-skivor i bokstavsordning. Och sen har ni ju tidigare sett min syhörna där trådrullarna är i färgordning....
    Ja syhörnan är oförglömmlig, den etsar sig fast i en ordningsmänniskas sinne Verkar som om vi är ganska många ändå då! Jag har fått det ifrån min mamma...
  • Mori
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 20:58:01 följande:
    Åh toppen! Vi måste bilda en klubb! Visst hittar man så mycket lättare, "var är curryn?" jo, efter chilin såklart!
    Klockrent!
    Vi får starta en tråd om ämnet
  • Mori

Karamellfabriken: Alla får vara med!

Himmelbit skrev 2007-12-01 21:06:17 följande:
    Ja, jag tycker att det är jättejobbigt. Speciellt nu när jag är själv med honom och det är min "egen-tid" som går åt till detta (usch, vad ego det lät men jag tror att ni förstår). Det är ju nu på kvällen som jag har mest tid till att sitta här, pyssla, plocka iordning osv.

Inte alls ego! Alla behöver egentid! Särskilt om man är ensam så behöver man tid för och med sig själv för att orka vara en bra mamma. Min enda tröts till dig är att det oftast inte håller i sig så länge. Småttingarna har ju perioder då de sover dåligt och har svårt att somna på kvällen! Håll ut Himmelbit!

KajsaM: Det är ett bra trick, det som inte passar inte får inte vara med

lillvilda skrev 2007-12-01 21:10:50 följande:
    nu har jag gått me i hwita rum... nu ska ja in där å rota lite hehe

Vad är det för något?? *nyfiken*

Mimmamum: Dunderklumpen är fin

Svar på tråden Vita hem del 6