• Mori

Vita hem del 6

alabaster skrev 2007-12-25 21:16:01 följande:
    www.myfirstroom.se/ har ett som är fint. (Men alldeles för rosa för min smak! )
    Tack för tipset! Är nog lite för rosa för mig med
    Feffie skrev 2007-12-25 21:15:22 följande:
    Måste fråga er experter om ett tips. Jag har fått en jättefin "krona" i julklapp. Den är i "sliten vitt" och till den hör ett fat. antar att man kan ha en liten blomma/ slingerväxt på fatet som kan växa upp på kronan.Någon som vet vilken "krona" jag menar och isåfall vad använder du din till?
    Kan det vara sådana som säljs i "silver" och som man kan ha värmeljus i?
  • Mori
    alabaster skrev 2007-12-25 21:29:38 följande:
    www.systerlycklig.se/ här!!!!
    Uj uj uj!! Precis ett sådant jag hade gjort en bild av i mitt huvud! Tusen tack!
  • Mori
    Feffie skrev 2007-12-25 21:29:12 följande:
    Min krona liknar denna:www.fridasgard.se/varor.asp&va...Fast min är större nertill och vit. Det passar inte att bara ha värmeljus på min, för den är för stor nedtill så att säga.
    Det var en sån jag menade Ingen aning vad det annars kan vara tänkt till..
  • Mori

Bea: Hehe, utr du inte lovat bort dig som temte hos fler familjer. Det hade väl slutat med att du bara plingat på dörren och lämnat säcken med klappar utanför

• Mori
    versan skrev 2007-12-25 22:41:07 följande:
    En sån här ska jag köpa när dottern blir tillräckligt stor. www.tradera.com/DOCKHUS_UTOVER_DET_VANLIGA-au...ellerwww.tradera.com/DOCKHUS_UTOVER_DET_VANLIGA_-a...en ska jag dekormåla dom invändigt Som jag gjorde med lundbydockskåpet som jag gav mina syskonbarn i julklapp för något år sedan. Bilder finns i galleriet.
    Det gula var fantastiskt vackert! Men jag vågar inte slå till när man inte kan titta på det live först....
  • Mori
    versan skrev 2007-12-25 22:56:17 följande:
    Jag har sett det live och det var uuuuunderbart. Men det var fullt möblerat så jag vågade inte peta på det så mycket. Känndes som om jag skulle varit en elefant i glashus då. Men du kan ju alltid maila säljaren och fråga efter flera bilder.Jag vill ha för mig att han har ett företag så du kanske kan fråga om du får ångerrätt.  

Ska nog göra det

Bea:

Köpte den på www.elsashem.se

Där finns en vit gräddtårta med jordgubbar i velour också som snart hittar hem till oss Indiska-möblerna är helt underbara! Ser så välgjorda och vackra ut!

• Mori

Hej tjejer!
    Tillbaka hemma efter tre underbara dygn hos mina föräldrar. Vi har myst, ätit och virkat (!) hela dagarna. Sovmorgon har vi haft också
    Nu har jag äntligen lärt mig virka mormorsrutor!!!! *jublar*

Jag fick ett bord av mina päron som jag såklart vill vitmåla Men jag undar om det går. Det är ett runt bord på ett tjockt ben. Benet är lite "svarvat" eller vad man ska säga, och bordsskivna går att dela och stoppa i en extra skvia i. Bordet går att höja och sänka. Skivan och foten är i faner som släppt lite i kanterna och är lite bubbligt. Har ingen aning om hur jag ska lösa det. Ska jag bara låtsas som det regnar och slabba på färg ändå?

• Mori

MiaMariah: MMMM, jag smakar gäääärna!!

LinaoMatilda skrev 2008-01-01 21:05:01 följande:
    Hej! Kul att se dig här igen Svårt att säga med bordet när man inte har sett det. Tror jag förstår vad du menar iaf. Men har inget bra svar.

Hihi, tack! Ska ta mig i kragen och packa upp kameran ur någon av alla väskor och ta ett kort imorgon

Bea: Kikade på ditt bord! Tror de är snarlika minsann! Syns inte alls att ditt är lite bubbligt ju, fusk Tror du man kan gotta på lite färg uppepå bubblorna?

• Mori
    Beatrize74 skrev 2008-01-01 21:28:36 följande:
    Nej, jag skulle faktiskt inte måla uppepå eftersom det är just fukt som gjort att träet rest sig. Det riskerar bara att lyfta sig ännu mer då tror jag och krackelera på ett trist sätt. Men...om du gör övriga bordet lite "Shabby" så gör det ju inget om det krackelerar, kan ju vara en häftig effekt till och med.
    Du har nog rätt Ja, resten av bordet är rätt knaggligt så det kanske bara blir fint Värt att prova tror jag, för skivan som den är rätt ful. Konsig nyans tycker jag. Får fundera en stund. Tack för tipsen!
  • Mori
    mimmi006 skrev 2008-01-01 22:09:43 följande:
    Jag är inte säker, men man kanske kan ta bort fanéren och limma fast ny? Kan bli hur nsyggt som helst, men är säkert en del pill med!
    Frågade min pappa om just det. Han svarade "Gör det du med ett snett flin" Tor det skulle funka på skivan, pallar för en del pill, men på foten fixar jag det inte, eftersom den är rund och snirklig. Annars är ju alternativet att såga ut en ny bordsskiva men det vette sjutton om det är värt att hålla på med...
Svar på tråden Vita hem del 6