Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Hej!

Grattis Gemelli med familj till en supersöt kille

mimmamum skrev 2007-11-14 19:34:10 följande:
    Vet ni, jag hade ju sådana funderingar på spjälsängsskydd häromdagen, det får bli detta ändå: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30113939 Enkelt, vitt och billigt! Är det någon som har det och som kan visa bild?
    Jag har det, men har sytt ett överdrag i ett annat tyg till det. Och dessutom så köpte vi ett nytt då jag tyckte det var så lågt. Sen ska man tänka på att IKEAs sängar har en annan storlek än många andra sängar, och deras spjälskydd är anpassade till deras sängar. Det kanske passar bra till kili sängen, men bra att kolla upp. Vi märkte skillnaden när vi hade köpt det högre skyddet då det var svårt att få det att passa.
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2007-11-14 21:00:18 följande:
    Tack alla!Knyttis, så jättefina små strumpor!MM, Berts kök blev ju helt ok! Jag älskar den tapeten de valde bort, den SKA jag ha i mitt framtida kök!
    Såg du mitt inlägg om spjälskyddet?
  • LinaoMatilda

Här kommer det igen

LinaoMatilda skrev 2007-11-14 20:28:08 följande:
    Jag har det, men har sytt ett överdrag i ett annat tyg till det. Och dessutom så köpte vi ett nytt då jag tyckte det var så lågt. Sen ska man tänka på att IKEAs sängar har en annan storlek än många andra sängar, och deras spjälskydd är anpassade till deras sängar. Det kanske passar bra till kili sängen, men bra att kolla upp. Vi märkte skillnaden när vi hade köpt det högre skyddet då det var svårt att få det att passa.
  • LinaoMatilda

Ja, alltså, vi har en ikea spjälsäng, därför inte det högra passade... Fy vad rörig jag är

• LinaoMatilda
    FruPuffen skrev 2007-11-14 21:33:26 följande:
    Åh 59 kr, det är ju inga pengar alls *nästan* ...Ser att ni diskuterar spjälskydd.... Ingen som vet nåt spjälskydd som hindrar urklättring??
    Vi fick byta till vanlig barnsäng när vår kille hoppade över en natt. Men annars så brukar resesängarna ha högra kanter och alltså svårare att klättra över.
  • LinaoMatilda
    FruPuffen skrev 2007-11-14 21:45:26 följande:
    Tyvärr, vi har provat resesäng... Den lille gasellen skuttar över den som ingenting! Jag får kanske prova Kajsa M´s tips. Kanske i vit lantlig stil ?? Lite som en fransk fågelbur??
    hehe ja sålänge den är vit så Skrattande
  • LinaoMatilda

Vet ni, idag hittade jag sån där Åre tryffel här i Finland också. Köpte med pepparkaks-smak. Är det någon annan ni rekommenderar?

• LinaoMatilda

Hej på er!

Idag har jag fått tag på zinklappar från jysk jag också. Blev glad att jag hittade dem här i Finland.

Mimmamum: Ja dina pållar är ju så fina! Ser framemot min

MM: Lycka till på vul. Du kommer nog att känna dig lugnare när du fått se den lill* Håller tummarna för er.

Malins: Jättefint bord! Gillar formen och att det är vitt såklart!

Sen var det någon som hade gjort så fint på ett våningsfat, minns inte vem, men det var superfint iaf det som var gjort

• LinaoMatilda

VSM: Åå vilka fina fynd! *saknar ullared*

• LinaoMatilda

Kajsa: Fin pläd, den ser skön ut

VSM: Inte spraya.

Svar på tråden Vita hem del 6