Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita hem del 6

Lynn 84: Ja, jag köpte möblerna från englesson i helgen. Det är ok att du inte kommer ihåg allt

LCroft, va skönt det måste kännas att hon ringde. En sten som föll....
    Tycker det låter som en bra idé att bjuda dom på fin middag. Blir ju hur mysigt som helst.

Kajsa, usch och fy, hoppas ni klarar er Ska man se det positivt så är ni ju friska till jul ialla fall

Ang korgar så har jag de andra vita som fanns på ikea i två pack. Vet inte vad de heter. De är mera raka. Jag har sedan sytt fodral och vikt i....hmm bra beskrivning

Nu sitter jag i lugn och ro och dricker kaffe, skönt med lite rast i julstöket.
    Funderar på om jag ska baka med sonen när han har vaknat eller om jag ska vänta tills ikväll när han ska sova. Vad tror ni??? han är 17 månader. Funkar det eller blir det bara kaos??

• Lisa1981

Busan, ja jag åkte långt. Det blev väl i runda slängar 55 mil men det va det värt. Har ni svängarna förbi så är just butiken vita rummet värt ett besök.

Vi har ialla fall ingen butik häromkring som har alla de fina märkena som hon hade samlat i en butik. Hon hade bla. englesson, EV, nyblom och kollén, lexington, bruka, sia mm.

• Lisa1981

malins 79: Det kostade ganska mycket om du frågar mig. 8 stolar och bord gick på
    21000:- Får ha de hela livet nu

• Lisa1981

Lynn. Englesson har ju återförsäljare  i hela landet. Kolla på www.englesson.com
    Affären jag köpte i, vita rummet, har tagirt fram en egen helvit färg i samarbete med dom. Det är bara hon som har den färgen. Tydligen är alla andra affärers möbler lite åt det cream färgade hållet. Men dessa är helt vita. Jag betalade 21000:- för bordet och 8 stolar. Skall köpa till 2 st. karmstolar i samma leksandsstol. Hopas du fick svar på frågan  trött i huvudet....

Nu ska jag surfa vidare lite, läsa ikapp och sen blir det nog sängen relativt tidigt.

• Lisa1981

God morgon

Jag har sett en fin vedkorg, en välkomnande stol med dekoration och säkert en massa mer som jag inte minns. Jo en veranda som skall byggas om. Jag tror att det funkar fint med puts och trä.

Hur går det Kajsa med magarna????

Juliah, grattis till sovmorgonen. Gott gott.

Nublu, lyckla till med soffköpet. Jag förstår att du va tvungen att surfa lite inatt. Bättre det än att ligga och fundera och inte kunna sova.

Idag blir det till att baka en mjuk pepparkaka och saffransbröd och sedan börjar jag jobba kl 14. Så det va väl min dag.

Igår skulle vi ta in granen, allt gick bra tills vi skulle börja klä den. Då såg vi att den nyinköpta foten läckte som ett såll. Det va bara till att ta ut granen igen och täta foten med silikon. Så den står på tork nu och granen lär inte komma in förrän torsdag kväll. Trist

• Lisa1981

Åh äntligen lite egentid.  Gott att sitta här i lugn och ro.

Ser att ni alla julstökar. Här är det faktisk relativt färdigt, gott. Jag ska nog bara koka lite kola idag och griljera skinkan. Sedan funderar jag på att göra en grangirlang och hänga upp. Får se vad jag orkar och har lust med. Sedan ska det ju städas av litegrann imorgon.

Bea, va tråkigt med magsjukan. Hoppas ni andra klarar er. Ett bra tips är ju att sprita överallt och händerna ofta. När melvin hade det förra gången  så gick det åt mycket sprit men vi andra klarade oss. Jag blir hysterik när det pratas om magsjuka.

Är det någon som kommer ihåg vad kolan hette som leila kokade och sa att det va den godaste kolan????? Jag skulle vilja prova om den verkligen är så god

• Lisa1981

Hej

God jul till alla!!!

Nu ska jag snart laga lite mat, det vankas uppesittarkväll. Mysigt.

Hörs snart, kram

• Lisa1981

God Jul alla vita hemmare

Frupuffen, vilket underbart  papper. Vart hat du köpt det??? vill ha....

• Lisa1981

emmasa, jag såg att du visade fina leksaker i din blogg. Min son har också de sakerna men hunden i hushållet har bitit sönder brandslangarna. Vet du om det finns någon webbutik som säljer de märket????

• Lisa1981

God morgon
    Äntligen har jag lite tid att sitta här. Hoppas allt är bra med er. Jag ger mig inte in på att läsa ikapp och kommentera si sådär 3-400 inlägg som jag har missat

Just nu sitter jag i soffan med en son som sover. Han har magsjuka IGEN, jag blir så trött. Hatar denna magsjukan, vill utrota den...Hoppas jag inte behöver ligga hela helgen och vara dålig.

Här hemma är all jul kvar. Ska ta bort den ikväll (om jag inte ligger och kräks). Sedan blir det till att städa i helgen och köpa lite vårnytt. Jag är dock osäker på om det har kommit in några vårnyheter i affärena än.

Svar på tråden Vita hem del 6