• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006
    mimmamum skrev 2007-11-10 21:10:36 följande:
    Tack vsm, hennes såg ju proffsigt ut!Mimmi, jag kikade på Babyproffsen idag, de hade inget jag gillade, nj det får bli att sy men frågan är, vad ska man ha imellan? Vill inte att det ska vara för tjockt och stelt!
    Kan du inte köpa ett billigt på ikea och använda?
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-10 21:04:51 följande:
    mmm, det ser ju riktigt spänstigt ut! VSM- du får locka fram kronjuvelerna ikväll, så här kan du ju inte ha det
    Nä, inte nu . Jag vill inte bli gravid förens tills i maj. *i min värld är graviditeter något som planeras exakt * Vem vet, det kanske bara är en fas som passerar, jag är ju onekligen rätt trött på de jag har titt som tätt.
  • gemelli
    Camilla R skrev 2007-11-10 21:04:58 följande:
    Åh, vilken härlig läsning -känner att jag själv förflyttas tillbaka i tiden ett par år. Och på något sätt så är det ju så man vill ju att det skall starta av sig själv, bebisens om talar om att Hallå, det är trångt här, här kan jag ju inte stnna, jag skall ut och lära känna er.. Åh, vad mysigt (om än dock smärtsamt.) kram och lycka till!
    Tack...
    Ja det ska bli otroligt spännande att få föda igen. Kommer ju inte ihåg så mkt sen sist...
  • mimmamum

Mimmi, ja de är fina fast jag vill ha nog ha ränder, är helt inne på det! Skrattande Stackars min son, han bonkar i då och då i sängen utan spjälskydd! Får nog sno på med sömnaden!

• Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-11-10 21:09:55 följande:
    Nu har ni smittat mig också med allt bebis-prat! Har idag bestämt namn på min tredje!
    Vad duktiga ni varit! Bilder? Vad ska trean heta?
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2007-11-10 21:10:36 följande:
    Tack vsm, hennes såg ju proffsigt ut!Mimmi, jag kikade på Babyproffsen idag, de hade inget jag gillade, nj det får bli att sy men frågan är, vad ska man ha imellan? Vill inte att det ska vara för tjockt och stelt!
    Det finns ju olika tjock skumgummi. Eller så kan du sy det som ett lapptäcke, alltså quiltat.
  • Kajsa M

VSM
    Vågar inte råda ang bordet. Ser kansek lite litet ut, men det var sött!

mimmamum
    Jysk har sånt som du klipper till, lite tunnare, kan vikas flera gånger om du vill ha tjockare.

• Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 21:07:13 följande:
    Hr ni sett en röd julgransmatta som det står "god jul" på i vitt från bruka? Såg den idag och blev sugen på att köpa den. Tänkte bara höra efter lite åsikter Har funderat på att sy en själv, men den vill inte bli rund... tror formen kallas för "fantasi"
    Det låter fint! Vad händer med din, varför blir den inte rund?
  • Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-11-10 21:13:16 följande:
    VSMVågar inte råda ang bordet. Ser kansek lite litet ut, men det var sött!mimmamumJysk har sånt som du klipper till, lite tunnare, kan vikas flera gånger om du vill ha tjockare.
    Åh, vad bra sånt behöver jag till dyna på nya hallbänken.
Svar på tråden Vita hem del 6