• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • gemelli
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 20:30:22 följande:
    *asg*Tjatar!Bord eller inte bord, det är frågan?Vitt bord såklart!
    Utan
    mimmi006 skrev 2007-11-10 20:16:51 följande:
    Den här ropade jag in idag... hoppas den är fin i verkligheten! Frakten lär bli dyrare än själva trumman (15 pix).
    Urfiiin, men jag skulle oxå hänga den höööögt upp
  • mimmi006

VSM- jag blir lite kluven, soffan är så fin när den syns, men för funktionens skull skulle jag nog ta ett bord. Provade här idag också att ställa slagbordet framför soffan, men det skymde för mycket. Jag hade inget lägre, men annars kanske det skulle funka? Blev du nåt klokare? *fniss*

• LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-11-10 20:16:51 följande:
    Den här ropade jag in idag... hoppas den är fin i verkligheten! Frakten lär bli dyrare än själva trumman (15 pix).
    Vilken kul grej! Men jag tror också det är en bra idé att hänga högt upp
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 20:30:22 följande:
    *asg*Tjatar!Bord eller inte bord, det är frågan?Vitt bord såklart!
    Du kan inte ställa bordet brevid soffan, och ta fram det när det behövs? Ser kanske stiligare ut utan bord, men kan tänka mig att praktiskt är det bra med bord ibland... *svammel svammel*
  • Det ljuva livet

Gemelli: Det är det jag lutar åt jag med

mimmi: Det är så svårt det där. Jag gillar med att det är så öppet i vårt kök. Samtidigt som jag verkligen behöver avställningsytan och de extra sittplasterna..

• mimmi006
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 20:40:46 följande:
    Gemelli: Det är det jag lutar åt jag medmimmi: Det är så svårt det där. Jag gillar med att det är så öppet i vårt kök. Samtidigt som jag verkligen behöver avställningsytan och de extra sittplasterna..
    Jag tycker det ser lite mer hemma ut med ett bord och det är nog för att man skulle vilja slå sig ner där och dricka lite kaffe ! Men kör på det som du gillar bäst, kanske det måste vara ett vitt bord?
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-10 20:42:50 följande:
    Jag tycker det ser lite mer hemma ut med ett bord och det är nog för att man skulle vilja slå sig ner där och dricka lite kaffe ! Men kör på det som du gillar bäst, kanske det måste vara ett vitt bord?
    Det är nog så . Vitt is KING!
  • gemelli

vsm,

Ja det kan nog vara som mimmi säger. Att man helst vill se ett vitt bord där Sen tror jag att jag gillar den övre bilden bättre då "mina" kuddar ligger i soffan på den bilden

• Det ljuva livet
    gemelli skrev 2007-11-10 20:46:33 följande:
    vsm,Ja det kan nog vara som mimmi säger. Att man helst vill se ett vitt bord där Sen tror jag att jag gillar den övre bilden bättre då "mina" kuddar ligger i soffan på den bilden
    Ja, det är ju inte riktigt lika fint på bägge bilderna . På ena bilden är det stajlat och på andra ser det ut som det gör mest hemma hos oss . Dina kuddar ska få komma fram till jul .
  • gemelli
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 20:48:46 följande:
    Vad tycker ni om bordet i sig då? Fint eller bara okej?
    Tycker bordet är jättefint. Kanske lite i kortaste laget gemfört med soffan Generad Flört
Svar på tråden Vita hem del 6