• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006

VSM- jasså, man kan planera sånt? Vi är helt tvärtom *hihi*

mimmamum- Hugo ligger utan skydd nu, men han är ju över 1½... jag har kuddar och H:et och kaniner som skydd

Kajsa- vad kul att det gick bra med panelen! Ska ni måla imorgon?

• LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 21:13:23 följande:
    Det låter fint! Vad händer med din, varför blir den inte rund?
    Jag har frågat mig det också. Måste nog be mannen om hjälp. Försöker med "penna fast i tråd" metoden, men det viker sig liksom.
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-10 21:14:48 följande:
    VSM- jasså, man kan planera sånt? Vi är helt tvärtom *hihi*mimmamum- Hugo ligger utan skydd nu, men han är ju över 1½... jag har kuddar och H:et och kaniner som skydd Kajsa- vad kul att det gick bra med panelen! Ska ni måla imorgon?
    Oja! Jag vart lite sur när minstingen kom i början av augusti och inte i slutet av juni som jag tänkt
  • Kajsa M
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 21:12:37 följande:
    Vad duktiga ni varit! Bilder? Vad ska trean heta?
    Vill du se en ofärdigt-resultat-bild? Kan ordnas, men det är väldigt stökigt!!!

haha, det är hemligt tills det visar plus på stickan! Nej då! Tog upp detta ämne idag och fick 3 NEJ mot mig. Ingen av flcikorna ville ha en söt lillasyster! Och maken är så trött på våra redan så bråkiga töser. Så jag får nog se mig om i stjärnorna efter en 3:a.
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 21:15:38 följande:
    Jag har frågat mig det också. Måste nog be mannen om hjälp. Försöker med "penna fast i tråd" metoden, men det viker sig liksom.
    Utan honom så går det inte. Man måste vara två .
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2007-11-10 21:14:15 följande:
    Varför finns  så lite att köpa online på IKEA? Blir så sur!  Detta kunde vara en bra bas! www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30113939
    Det har jag använt. Sydde ett överdrag till det. Men det är rätt lågt. Gillar de högre bättre.
  • Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-11-10 21:16:11 följande:
    Vill du se en ofärdigt-resultat-bild? Kan ordnas, men det är väldigt stökigt!!!haha, det är hemligt tills det visar plus på stickan! Nej då! Tog upp detta ämne idag och fick 3 NEJ mot mig. Ingen av flcikorna ville ha en söt lillasyster! Och maken är så trött på våra redan så bråkiga töser. Så jag får nog se mig om i stjärnorna efter en 3:a.
    Gillar stökiga bilder . *så jag inte är den enda som har det stökigt*
    Mina barn kan tänka mig hur många syskon som helst verkar det som , de kan sitta vid middagsbordet och säga saker som att det finns plats för tre barn till vid bordet.
  • gemelli

Jag tycker tre barn är jättemkt och du VSM pratar om en fjädre

Hur sköter man allt det praktiska? Åka ut och resa och sånt.
    Jag har ju ändå två stora killar, som kanske inte kommer hänga med så mkt längre. Jag blir bara stressad över att kanske hinna med en till som min man vill
    Jag har dock INTE bestämmt mig än

Kajsa,

Vad ska din tredje heta?

• LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 21:16:44 följande:
    Utan honom så går det inte. Man måste vara två.
    Ok, ska be honom om hjälp då
Svar på tråden Vita hem del 6