• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 21:03:51 följande:
    Bättre att vara gravid så är magen sådär fint utsänd, istället för det där lösa som hänger där nu
    mmm, det ser ju riktigt spänstigt ut!

VSM- du får locka fram kronjuvelerna ikväll, så här kan du ju inte ha det
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-11-10 14:57:36 följande:
    Här bara inne en snabbis och kollar lite. Vide har fortfarande inte komit men det har hänt en del på vägen.Har skrivit i min blogg här på FL om resan denna vecka för er som är nyfikna... www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b82813.htmlKram kramgemelli
    Åh, vilken härlig läsning -känner att jag själv förflyttas tillbaka i tiden ett par år. Och på något sätt så är det ju så man vill ju att det skall starta av sig själv, bebisens om talar om att Hallå, det är trångt här, här kan jag ju inte stnna, jag skall ut och lära känna er.. Åh, vad mysigt (om än dock smärtsamt.) kram och lycka till!
  • mimmi006
    mimmamum skrev 2007-11-10 21:04:04 följande:
    Tack för alla tips! Jag har bestämt mig för att prova att sy själv!  Jag har sett ett smalrandigt beige och vitt tyg från nyblom och kollen, det får det bli,borde väl inte vara alltför svårt eller?Gillar Himlas randiga men tycker det är lite för dyrt, vill helst inte ha blått!VSM, bordet är urgulligt men jag gillade också köket som det var innan, kändes öppnare och bordet såg så litet ut mot soffan! Du kanske kan ställa det någon annanstans?
    Har du kollat Rätt start? Jag har för mig att de hade fina smalrandiga...
  • Det ljuva livet
    mimmamum skrev 2007-11-10 21:04:04 följande:
    Tack för alla tips! Jag har bestämt mig för att prova att sy själv!  Jag har sett ett smalrandigt beige och vitt tyg från nyblom och kollen, det får det bli,borde väl inte vara alltför svårt eller?Gillar Himlas randiga men tycker det är lite för dyrt, vill helst inte ha blått!VSM, bordet är urgulligt men jag gillade också köket som det var innan, kändes öppnare och bordet såg så litet ut mot soffan! Du kanske kan ställa det någon annanstans?
    Den här tjejen har sytt ett högt spjälskydd: http://www.familjeliv.se/krypin/ladylee/galleri.php?cur_album=Prylar

Om jag bestämmer mig för att det inte ska stå i köket frå det flytta in i arbetsrummet som pysselbord.
  • LinaoMatilda

Hr ni sett en röd julgransmatta som det står "god jul" på i vitt från bruka? Såg den idag och blev sugen på att köpa den. Tänkte bara höra efter lite åsikter

Har funderat på att sy en själv, men den vill inte bli rund... tror formen kallas för "fantasi"

• Kajsa M

Ojojoj är så trött!
    Har kämpat med panelen, men nu är den färdig och målad en gång. Tar resten av målandet i morgon för nu är armarna som överkokta spaghetti.
    Måste säga att panelskivorna är otroligt exakta och det blir ett väldigt proffsigt resultat, hur lätt som helst! Rekommenderas verkligen!

• mimmamum

Tack vsm, hennes såg ju proffsigt ut!

Mimmi, jag kikade på Babyproffsen idag, de hade inget jag gillade, nj det får bli att sy men frågan är, vad ska man ha imellan? Vill inte att det ska vara för tjockt och stelt!

Svar på tråden Vita hem del 6